فارس/ در معاملات امروز بورس‌های آسیایی امیدواری سهامداران نسبت به رشد قوی اقتصادی در کشورهای جهان در سال 2021 باعث شد تا شاهد مثبت شدن شاخص‌های سهام باشیم.

 در معاملات امروز بورس‌های آسیایی گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا اقیانوسین خارج از ژاپن 0.6 درصد رشد کرد که بورس چین بیشترین تاثیر را در رشد این شاخص داشته است.

شاخص MSCI از ابتدای سال جاری تاکنون 18.2 درصد رشد کرده است. در حالی که بورس ژاپن در معاملات روز پنجشنبه به بالاترین سطح در 30 سال گذشته رسیده بود، اما در معاملات امروز به عنوان آخرین روز معاملاتی سال 2020، 0.58 درصد منفی شد. به طور کلی بورس ژاپن هم امسال 15.8 درصد رشد کرده است. 

ماساناری تاکادا، کارشناس موسسه نامورا ژاپن می‌گوید: انتظار سهامداران برای یک بازار افزایشی و اینکه برخی از آنها فکر می‌کنند که قیمت سهام رشد خواهد کرد، باعث رشد بورس‌های آسیایی شده است.

یکی دیگر از دلایل رشد بورس‌های آسیایی در معاملات امروز این بوده که سهامداران بر این باورند که اجرای سیاست‌های انبساطی و محرک اقتصادی در کشورهای جهان ادامه خواهد یافت و سیاست‌مداران مقاومت کمتری را نسبت به اجرای آنها خواهند داشت.

هیروشی یوکوتانی، کارشناس موسسه استیت استریت گلوبال، می‌گوید: ما فکر می‌کنیم تداوم اجرای سیاست‌های انبساطی پولی به این معناست که سهامداران باید ریسک بیشتری کنند و اینکه نمادهای بورسی عملکرد بهتری را نسبت به اوراق قرضه به خصوص قرضه دولتی خواهند داشت.