سایت ارزی (Arzee)/میزان مصرف برق کشور در روز شنبه با افزایش ۶ هزار و ۵۶۷ مگاواتی نسبت به روز جمعه به رقم ۵۸ هزار و ۳۴ مگاوات رسید.

 سخنگوی صنعت برق روز گذشته (شنبه- ۲۲ خردادماه ) گفت: این هفته به دلیل قرار گرفتن در شرایط تنش دمایی، شاهد افزایش شدید مصرف برق خواهیم بود که حتی احتمال شکسته شدن دوباره پیک (اوج مصرف) را هم به همراه خواهد داشت.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که روز گذشته مصرف برق کشور در ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه به عدد ۵۸ هزار و ۳۴ مگاوات رسیده که در نوع خود رکوردی جدید محسوب می شود.

با نگاهی به زمان مشابه پارسال متوجه خواهیم شد که آن هنگام ۵۳ هزار و ۵۱۱ مگاوات برق به مصرف رسیده بوده که نشان دهنده رشد چهار هزار و ۵۲۳ مگاواتی است. 

بررسی گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد گرچه روند مصرف هرچه به سمت عصرگاهی متمایل شده کاهش یافته و به رقم ۵۵ هزار ۴۰۲ مگاوات در ساعت ۲۰ و ۵۷ دقیقه رسیده با این حال نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۱ هزار و ۹۳۵ مگاوات بوده رشد مصرف دارد.

همچنین این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه روز جمعه ۲۱ خرداد ماه که ۵۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات برق به مصرف رسیده بوده بازهم رشد حدود سه هزار مگاواتی را نشان می‌دهد.

این روند مصرف در بخش صنایع برعکس شده است به گونه‌ای در ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه مصرف این بخش چهار هزار و ۴۴۹ مگاوات بوده که با افزایش همراه شده و در ساعت ۲۰ و ۵۷ دقیقه به رقم ۵ هزار و ۲۱۵ مگاوات رسیده است.

این میزان مصرف درحالی رخ داده که ذخیره برق نیروگاه های کشور روز گذشته ۷۸۶ مگاوات بوده و ۷ هزار و ۲۱۵ مگاوات برق نیز از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز گذشته افزود: براساس پیش بینی ها از امروز تا پایان هفته به طور میانگین شاهد افزایش ۱.۴ درجه‌ای دمای هوا در سراسر کشور خواهیم بود که این میزان در برخی از استان‌ها حتی به ۵ درجه نیز خواهد رسید که همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداکثر و افزایش شدید مصرف برق می‌شود.