فارس/ در معاملات امروز بورس‌های آسیایی بهبود چشم انداز واکسیناسیون گسترده در جهان باعث شد تا امید بازارها به بهبود اوضاع افزایش یافته و شاهد مثبت شدن بورس‌های سهام باشیم.

به نقل از رویترز، در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، بازارها با امید به بهبود اوضاع اقتصاد جهانی ناشی از آغاز روند واکسیناسیون گسترده در جهان، مثبت شدند. جدی‌تر شدن اجرای یک بسته کمک اقتصادی بزرگ دیگر در آمریکا هم سهام‌داران را امیدوار کرده است. 

گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن، در معاملات امروز 0.4 درصد بالا رفت. بورس نیکی ژاپن هم به خاطر افشای اطلاعات مربوط به بهبود اوضاع در این کشور که درگیر بدترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم شده بود، 1.1 درصد رشد کرد. 

در چین و هنگ کنگ به خاطر تعطیلات سال نو چینی، بازارها تعطیل هستند و در آمریکا هم بازار به خاطر تعطیلات روز رئیس جمهور تعطیل است. 

مهم‌ترین اتفاقی که قرار است این هفته بیفتد نشست سیاست‌گذاران بانک مرکزی فدرال آمریکاست که انتظار می‌رود تصمیم بگیرند نرخ بهره بانکی را افزایش ندهند. قرار است انگلیس، کانادا و ژاپن هم به زودی اطلاعات مربوط به تورم خود را منتشر کنند و اقتصادهای بزرگ دیگر نیز در روز جمعه آینده اطلاعات مربوط به شاخص خرید مدیران را افشا خواهند کرد. 

بایدن هم به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا تلاش می‌کند با کمک جمهوریخواهان و دمکرات‌ها نخستین دستاورد سیاسی خود را محقق کرده و هر چه زودتر بسته کمک اقتصادی 1.9 میلیارد دلاری را در آمریکا اجرایی کند.