1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رد ساتوشی ناکاموتو زده شد؟

رد ساتوشی ناکاموتو زده شد؟

خبرآنلاین/ در ۷ اکتبر ۲۰۲۲، یکی از حامیان بیت کوین به نام جیم بلاسکو ادعا کرد که قدیمی ترین آپلود نسخه ۰.۱ کد پایه بیت کوین را کشف کرده است.

تصور می شد که کد اصلی بیش از یک دهه گم شده است و با یک “هک کمی مرورگر” بلاسکو توانست داده های خام نسخه ۰.۱ گم شده و فایل های ذخیره شده در sourceforge.net را پیدا کند.

بر اساس آمار شمارش معکوس پیشرفت به سمت نصف شدن پاداش بلاک بعدی بیت کوین از ۶۰% فراتر رفته است.

رد ساتوشی ناکاموتو زده شد؟

نابر گفته ناکاموتو کار روی نوشتن کد بیت کوین در سال ۲۰۰۷ آغاز شد. در ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ او یا یکی از همکارانش نام دامنه bitcoin.org را ثبت کرد و یک وب سایت در آن آدرس ایجاد کرد. در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، او مقاله ای را در مورد لیست پستی رمزنگاری در metzdowd.com منتشر کرد که در آن ارز دیجیتال را با عنوان “بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا” توصیف می کرد.

ساتوشی ناکاموتو نامی بود که توسط توسعه دهنده یا تیم توسعه دهندگان ارز دیجیتال بیت کوین استفاده می شد. کاغذ سفید بیت کوین با این نام نوشته شده است. همچنین این نام کاربری بود که پیاده سازی مرجع اصلی بیت کوین را ایجاد و اجرا کرد. ناکاموتو اولین پایگاه داده بلاک چین را ابداع کرد.

ساتوشی ناکاموتو راهی برای استفاده از شبکه همتا به همتا با استفاده از فناوری بلاک چین پیدا کرد. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند، با بیت‌کوین‌های جدید پاداش می‌گیرند و با گذشت زمان از نصف شدن در دوره‌های زمانی مشخص، مقدار پاداش کاهش می‌یابد.

کاربر معروف به ناکاموتو تا دسامبر ۲۰۱۰ در توسعه و استخراج بیت کوین فعال بود و پس از آن حسابش فعالیت خود را متوقف کرد. هیچ کس هویت واقعی ساتوشی ناکاموتوی اصلی را نمی داند، مردم هم ادعا کرده اند که او هستند و هم در صورت داشتن نام مشابه، بودن او را انکار کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *