سایت ارزی (Arzee)/ مدیرعامل توانیر در خصوص طرح برق امید گفت: این طرح همه مشترکان خانگی را تحت پوشش دارد و مشترکان کم مصرف از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار خواهند شد، اما پرمصرف‌ها با راهکارهای بسیار ساده ای می توانند مصرف برق خودشان را کم کنند و در قالب این طرح پنل های کوچک خورشیدی هم با وام کم بهره در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

محمدحسن متولی زاده امروز در آئین افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل به طرح برق امید اشاره کرد و نصب پنل های خورشیدی را از نگاه محیط زیستی نیز بسیار مهم دانست و گفت: این طرح معادل آن است که ۲۴ درخت توسط یک مشترک کاشته شده باشد.

وی افزود: خوشبختانه مردم استان اردبیل از نظر مصرف برق جزو استان های کم مصرف کشور هستند و با شرایط برق امید، بیش از ۳۵ درصد مردم این استان به عنوان گروه کم مصرف از برق رایگان برخوردار خواهند شد.

متولی زاده میزان اعتبار هزینه شده برای احداث و بهره برداری از پروژه پست آرتا و خط چهارمداره رینگ اردبیل را مجموعاً بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات این پست در داخل کشور ساخته شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان این که برای احداث و بهره برداری از پروژه پست آرتا و خط چهارمداره رینگ اردبیل، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات این پست در داخل کشور ساخته شده است.

متولی زاده افزایش قابلیت اطمینان شبکه نیرورسانی مرکز استان، کاهش خاموشی های منطقه، ایجاد زیرساخت به منظور پاسخگویی به متقاضیان جدید صنعتی و کشاورزی منطقه و نیز کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع منطقه ای از اهداف مهم این پروژه ها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر ظرفیت پست انتقال مذکور را ۳۶۰ مگاولت آمپر ذکر کرد و طول خط ۴ مداره ۶۳ کیلوولت رینگ اردبیل را نیز که به خط ۲۳۰ کیلوولت متصل می شود را حدود ۷ کیلومتر اعلام کرد.

وی گفت:  مصرف بخش صنعت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است که این نشانگر آن است که هم اوج بار مدیریت شد و هم مصرف بخش صنعتی و بهره وری در این بخش افزایش یافته است.