2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

راهنمای تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار

راهنمای تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار

تجارت ارزهای دیجیتال در بعضی موارد شباهت‌های زیادی با تجارت فارکس و اوراق بهادار دارد. از تمام این دارایی‌ها می‌توان با طیف وسیعی از استراتژی‌های تجاری و با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال کسب سود کرد.

در این مقاله، ما بر تحلیل فاندامنتال یا بنیادی و چگونگی ترید ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار تمرکز می‌کنیم.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی تحلیلی است که در آن تحلیل‌گر اخبار، اتفاقات و شرایط بیرونی یک دارایی را بررسی می‌کند.

در بازار سهام، همان‌طور که احتمالاً می دانید، اخبار شرکت‌ها به شدت در قیمت‌ها تأثیرگذار است. مخصوصاً برای سهام‌های کم ارزش یک خبر مثبت می‌تواند موجب رشد شدید قیمت شود. همین امر برای فارکس نیز صادق است. در فارکس هم عمدتاً برای کوتاه مدت از تحلیل تکنیکال و برای بلند مدت از تحلیل فاندامنتال کمک گرفته می‌شود.

تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار

ترید بر اساس اخبار در فضای ارزهای دیجیتال از بازار سهام و فارکس می‌تواند سودآوری بیشتری داشته باشد. دلیل اصلی این موضوع عدم وجود سرمایه گذاران نهادی و صندوق‌های سرمایه گذاری در فضای ارزهای دیجیتال است. در این حوزه کفه ترازو به سمت معامله گران مستقل و معمولی سنگینی می‌کند و این بدان معنی است که در صورت اقدام به موقع، شانس بالایی برای کسب سود از اخبار ارزهای دیجیتال دارید.

مهم‌ترین مواردی که باید در ترید بر اساس اخبار به آن توجه کنیم:

راهنمای تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار

باید به خوبی یک خبر را ارزیابی کنید. آیا این خبر جدید است یا قبلاً تأثیرش را در بازار گذاشته است؟

چگونگی حرکت قیمت را پس از انتشار اخبار پیگیری کنید. آیا خبر فقط نتیجه حرکت را بر اساس آن اتفاق بازگو می‌کند یا اطلاعات جدیدی را ارائه کرده است؟

آیا این خبر در افزایش قیمت تأثیر گذار است؟ یا یک خبر معمولی است؟ آیا در بلند مدت تأثیر گذار خواهد بود یا فقط باعث یک جهش کوچک می‌شود؟

آیا ارز دیجیتال مورد نظر جای رشد در کوتاه مدت را دارد؟ چند نفر واقعاً اخبار این ارز دیجیتال را دنبال می‌کنند؟

تمام موارد بالا در یک خبر باید به خوبی بررسی شوند تا ریسک سرمایه گذاری را به پایین ترین حد ممکن بیاورید. پس ا آن درصورتی که یک خبر را نشانه ی مثبتی بر صعود یا نزول دانستید، منطقی اقدام کنید. توجه داشته باشید که تمرین و تجربه در بررسی اخبار بسیار مهم است. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که ممکن است یک خبر منفی پس از خبر مثبت منتشر شود و تمام معادلات شما را به هم بزند.

برای درک بهتر روند صعودی بر اساس اخبار به فرایند زیر توجه کنید:

فاز اول – اولین مرحله: اخبار تازه منتشر شده و اولین واکنش قیمتی احساس شده است. این اولین فرصت شماست که موقعیت خود را در بازار به دست آورید و از آن سود کسب کنید. اگر جهش و جای رشد یک دارایی خوب باشد، می‌توانید اولین‌ ترید خود را در این سطح انجام دهید.

فاز دوم – خریداران جدید به این جمع می‌پیوندند: پس از یک سود اولیه، در مقطع کوچکی قیمت کمی دوباره در خلاف جهت انتظار حرکت می‌کند. این اتفاق اغلب مواقع رخ می‌دهد، زیرا تمام معامله گرانی که آماده خرید بودند، از قبل سفارشات خود را تکمیل کرده‌اند. اکنون بازار برای ادامه حرکت صعودی به خریداران جدید نیاز دارد. اگر خبر مهم باشد، با گسترش هر چه بیشتر خبر، به خریداران جدید اضافه می‌شود و قیمت افزایش بیشتری می‌یابد.

فاز سوم – فرصت تجارت معامله: معامله گران معمولی و بلند مدت که از دارایی‌های فعلی‌شان نا امید شده‌اند، به دنبال فرصتی هستند که دارایی‌های خود را به دارایی جدید تبدیل کنند. با افزایش قیمت یک دارایی به علت اخبار، آن‌ها هم با ورودشان به رشد بیشتر بازار کمک می‌کنند.

چقدر باید برای فروش صبر کنیم؟

این روند تا زمانی ادامه خواهد یافت که تریدرهای جدید از این فرصت استفاده کنند. معمولاً پس از مدتی کوتاه (بسته به نوع خبر)، تب داغ یک خبر سرد می‌شود و بازار پس از چند ساعت قیمت تقریباً ثابت، به روند نزولی تغییر مسیر می‌دهد. اینجاست که باید هر چه سریع‌تر فروش را انجام دهید. بهترین کار این است که هدف سود و توقف ضرر (Stop Loss) برای خود مشخص کنید.

یکی از راه‌های پیش بینی طول یک روند صعودی و به‌دست آوردن هدف قیمت، استفاده از سطوح فیبوناچی است. شما همچنین می‌توانید روندهای گذشته یک دارایی را بررسی کنید. در تمام کلاس‌های دارایی، از جمله ارزهای دیجیتال، تاریخ تکرار می‌شود.

رویدادها را جدی بگیرید

راهنمای تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار

یک کنفرانس جهانی بزرگ، فورک ها، لیست شدن یک ارز دیجیتال به یک صرافی بزرگ و مواردی از این دست، سکوی پرتابی برای یک ارز دیجیتال خواهند بود. همچنین این رویدادها می‌توانند مکملی برای بررسی اخبار باشند.

لیست شدن یک ارز دیجیتال در صرافی‌های بزرگ می‌تواند باعث رشد قیمت خوبی شود زیرا بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر گسترش می‌یابد و توجهات را به خود جلب می‌کند. بنابراین دانستن این موضوع به سرمایه گذاران یا معامله گران در تحلیل‌هایشان کمک شایانی خواهد کرد.

یکی دیگر از رویدادهای مهمی که یک تحلیل گر بنیادی باید بداند، نشست‌ها و کنفرانس‌های مهم است. در این کنفرانس‌ها و نشست‌ها گاهی اوقات تصمیمات سرنوشت سازی گرفته می‌شود که می‌تواند در آینده یک ارز دیجیتال یا به طور کلی بلاک چین سرنوشت ساز باشد.

در بخش جدید سایت ارز دیجیتال می‌توانید تمام رویدادهای ارزهای دیجیتال را مشاهده فرمایید. همچنین توییتر ابزار خوبی برای بررسی رویدادهای پیش رو است.

ورود به بخش رویدادها

یک مثال

راهنمای تجارت ارزهای دیجیتال بر اساس اخبار

لایت کوین یک ارز دیجیتال بزرگ و کاربردی است. این دارایی به دلیل سرعت تراکنش های بالاتر و کارمزدهای کمتر نسبت به بیت کوین، جای رشد زیادی دارد. یک خبر توییتری مبنی بر شروع به کار سایت لایت پی برای فراهم آوری پرداخت های لایت کوین و همچنین خبری از هاردفورک لایت کوین کش باعث شد تا قیمت این ارز محبوب در یک روز بیش از 30 درصد رشد داشته باشد.

پس از یک روز قیمت کاهش پیدا کرد اما کاهش قیمت آنقدر سریع نبود که در سود تریدرها تاثیر زیادی داشته باشد. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید، که هر چقدر برای فروش منتظر سود بیشتر باشید، ریسک شما بیشتر می شود.

این استراتژی‌ها همان‌طور که برای سهام و فارکس کارآمد هستند، باعث سودآوری شما در تجارت ارزهای دیجیتال هم می‌شوند.

همان‌طور که جسی لیورمور، تریدر افسانه‌ای، بیش از صد سال پیش گفت:

«جیب‌های مردم تغییر شکل می‌دهند، گاوها و خرس‌ها تغییر می‌کنند، سهام‌ها عوض می‌شوند، اما وال‌استریت هرگز تغییر نمی‌کند، چون طبیعت انسان تغییر ناپذیر است.»

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *