سایت ارزی (Arzee)/ رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه درآینده نزدیک به عصر طلایی خود وارد شده و با روند جذب سرمایه‌های خُرد می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

غلامرضا سلیمانی اظهار کرد: منابع صنعت بیمه و شیوه صحیح سرمایه‌گذاری در این صنعت، علاوه بر رشد توانگری، به تورم‌زدایی و افزایش توان اقتصادی کشور منتهی است.

وی افزود: صنعت بیمه با مشارکت  فعالان، مدیران و کارشناسان زبده این حوزه توانسته است خود را به عنوان مدعی اصلی ثبات اقتصادی مطرح کند که این امر در کاهش میزان تورم و افزایش ضریب امنیت اجتماعی، اهمیت ویژه‌ای دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نقش موثر سرمایه‌گذاری هوشمندانه در صنعت بیمه اشاره کرد و اظهار کرد: خرید اوراق مالی از محل سپرده‌گذاری، سرمایه گذاری موثر در بورس و نهادهای توسعه محور مالی از مأموریت‌های صنعت بیمه برای تقویت ساختارهای مالی کشور است.
سلیمانی از ورود صنعت بیمه به عصر طلایی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با ادامه روند جذب دارایی‌های خُرد مردم به خصوص در رشته بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری در بازارهای بزرگ می‌توان به آینده این صنعت، بیش از پیش امیدوار بود.
وی با تاکید بر ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و حرفه‌ای شبکه فروش و استارت آپ‌ها تاکید کرد و گفت: گسترش فعالیت الکترونیکی در صنعت بیمه از الزامات است و نهاد ناظر می‌تواند با تکیه بر سه مأموریت حمایت، هدایت و نظارت در تعادل بخشی به فعالیت های شبکه فروش، نقش آفرینی کند.
رئیس کل بیمه مرکزی از استارت آپ‌های بیمه‌ای خواست فقط به فعالیت در رشته شخص ثالث اکتفا نکنند و برای عرضه بیمه نامه در رشته‌های متنوع بیمه ای نیز برنامه‌ریزی کنند.
وی از همگانی سازی بیمه‌های زندگی در کشور به عنوان یک ماموریت جدی یاد کرد و اظهارداشت: منابع حاصله از دریافت حق بیمه زندگی برای هدف مردمی شدن اقتصاد بسیار مهم است که این امر باید در چارچوب سیاست کلان اقتصاد مقاومتی دنبال شود.
سلیمانی همچنین بر اهمیت صیانت از حقوق بیمه گذاران، حفاظت از اطلاعات بیمه ای مردم، برنامه‌ریزی صنعت بیمه برای کاهش تورم و فشار مالی بر مردم و پرهیز از نرخ شکنی در صنعت بیمه تأکید کرد.