خبرآنلاین/ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از بازیگران و سرمایه گذاران خارجی برای حضور و مشارکت فعال در بازار سرمایه ایران دعوت کرد.

دکتر محمد علی دهقان دهنوی در کنفرانس بین‌المللی تأمین مالی که با “رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی” برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ایران در حال حاضر قدرتی است که در سطح ملی و بین المللی باید شناخته شود و ما به عنوان میزبان اعلام می کنیم که هر کاری لازم باشد برای بین المللی شدن این بازار انجام می دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه کشور در حال تاریخ سازی است، افزود: امروز ایران به عنوان عضو آیسکو بخشی از بدنه اصلی تصمیم گیری هاست و با رعایت استانداردهای نظارتی بین المللی، در شکل گیری بازاری شفاف و مقاوم در برابر خطرات گام برمی دارد .

دکتر دهقان دهنوی همچنین با اشاره به همکاری های دو جانبه با کشورهای عضو آیسکو خاطرنشان کرد: ما بر تعمیق و توسعه همکاری های سازنده تاکید و با کشورهای آلمان، یونان، عمان و هند در این زمینه رگولاتوری داشته ایم .

وی با برشمردن دیگر تلاش ها و اقدامات ایران در بین المللی شدن بازار سرمایه کشور افزود: عضویت ما در IFC نیز نمونه ای از همکاری ما در زمینه رگولاتوری است. همچنین همکاری ها با OIC نمونه ای از این اقدامات است .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه کشور در سال گذشته با ۱۰ میلیون بازیگر در اقتصاد ملی ایفای نقش می کرد، افزود: این در حالی است که الان این رقم به بیش از ۵۰ میلیون نفر رسیده است.

دکتر دهقان دهنوی همچنین اظهار داشت: در حالی که سال قبل ارزش تجارت روزانه این بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود، در سال جاری این میزان به حدود ۱ میلیارد دلار افزایش یافته است .

وی شانس اول موفقیت در بازار سرمایه را از آن سهامدارانی دانست که علاوه بر اینکه صبوری پیشه می کنند و دید بلند مدت دارند.

خاطرنشان می شود: کنفرانس بین‌المللی تأمین مالی با “رویکرد علمی برای رویارویی با مسائل اقتصادی” امروز با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد.