بازار/شرکت دانش بنیان هومان شیمی پارس ، پیشرو در تولید نانو مواد استراتژیک مورد نیاز صنایع پیشرفته کشور، پس از 24 ماه تحقیق و توسعه مشترک با شرکت آرون پاد بهاباد ، برای نخستین بار در کشور و منطقه موفق به تولید نانو ذرات کربنات کلسیم گردید که پس از گذراندن مراحل تولید آزمایشگاهی و پایلوت وارد فاز تولید صنعتی گردیده است.

این شرکت با دریافت تاییدیه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد نانو کشور ، بعنوان نخستین تولید کننده این ماده استراتژیک در کشور و منطقه شناخته شده و به این ترنیب ایران در زمره معدود کشورهای تولیدکننده این ماده قرار گرفت.

باتوجه به اهمیت این ماده و میزان مصرف آن در صنایع پیشرفته کشور، به منظور افزایش ظرفیت فازبندی شده تا سقف 5000تن در سال، براساس پیشنهاد و توافق میان آقایان مصطفوی نسب و سلطان زاده مدیران عامل شرکت های هومان شیمی پارس و آرون پاد بهاباد، با اختصاص مبلغ 350میلیارد ریال در زمینه تولید نانو مواد مورد نیاز کشور از قبیل نانوذرات کلسیم دارویی، نانو هیدروکسی آپاتیت دارویی، نانو کلکتور، نانو سیلیکا،  نانو تیتانیم اکسید و … و گسترش جامع واحد مشترک تحقیق و توسعه سرمایه گذاری موافقت شد که طبق برآورد اولیه تا پایان سال 1400 این اهداف محقق خواهد شد.

شرکت هومان شیمی پارس افزون بر فعالیت در زمینه نانو مواد ، در تولید نانو پوشش های آبگریز ، ضدبخار، کولانتهای خودروهای سبک و سنگین و فوق سنگین، موتور سیکلتها و نیز انواع محلول و ژل ضد عفونی با کیفیت مطابق استانداردهای بین المللی و ملی فعالیت گسترده ای دارد.

مصطفوی نسب مدیرعامل این مجموعه ضمن اشاره به شرایط ناپایدار و تغییرات مکرر قوانین در حوزه تولید و صنعت بویژه اخذ تسهیلات و عدم وضوح در معافیتهای مالیاتی شرکتهای تولیدی و دانش بنیان و شهرکهای صنعتی ، این بخش را از مشکلات اساسی سرمایه گذاری و تولید برشمرد.

وی بر اهمیت فعالیت و ایجاد واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی تاکید و ابراز داشت که پیشرفت در زمینه تولید بدون تحقیق و توسعه بسیار دشوار خواهد بود.

شرکت هومان شیمی پارس که با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی بخش خصوصی و بدون هیچگونه استقراض یا وام توانسته برای بیش از 20نفر بصورت مستقیم و 100نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی نماید ، با تاکید بر داخلی سازی تولیدات با فناوری پیشرفته و روز دنیا، توانسته محصولاتی در حوزه های نانو مواد شامل کولانت های پیشرفته خودروهای سبک ، نیمه سنگین ، سنگین و فوق سنگین، پاک کننده های دترجنت و مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح با بالاترین کیفیت روز محصولات دنیا با برند مانیدا تولید کند.