2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

در کمین طلای سرخ ایران/ ازبکستان به دنبال افزایش کشت زعفران

مدیر عامل شرکت مشترک «BMB-OPERA ZAFFERANO» ازبکستان و ایتالیا گفت: هم اکنون ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و ما به دنبال افزایش تولید این محصول هستیم.

در کمین طلای سرخ ایران/ ازبکستان به دنبال افزایش کشت زعفران

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو در تاشکند، «عبدالرشید شرف‌الدین‌اف» مدیر عامل شرکت مشترک «BMB-OPERA ZAFFERANO» ازبکستان و ایتالیا گفت: هم اکنون ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود.

وی افزود: شرکت مشترک «BMB-OPERA ZAFFERANO» ازبکستان و ایتالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی در ناحیه «بحمل» استان «جزخ» توسط شعبه کارخانه «BMB Shifo» و شرکت Opera SRL ایتالیا ایجاد شده است.

شرف‌الدین‌اف اظهار داشت: هم اکنون زعفران در ایران و افغانستان تولید می‌شود. اما ایتالیا نیز یکی تولیدکنندگان اصلی زعفران است و ما با ایتالیا در مورد همکاری در این زمینه قرارداد امضا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در سال ۲۰۱۷ میلادی در چارچوب سفر به استان «قشقه دریا» پیشنهاد تولید زعفران را در این کشور داد. پس از آن ما در سال ۲۰۱۹ میلادی با ایتالیا یک شرکت مشترک را مبنی بر اجرای طرحی به ارزش بیش از ۳۴ میلیون یورو در تولید زعفران ایجاد کردیم.

شرف‌الدین‌اف ادامه داد: ما محصولات خود را به ایتالیا صادر می‌کنیم. علاوه بر این، با توجه به کیفیت بالای زعفران تولید شده، ما با کشور‌های کره جنوبی و آمریکا نیز در مورد صادرات زعفران به این کشور‌ها قرارداد‌هایی امضا کردیم.

وی همچنین یادآوری کرد: همچنین در سفر رئیس جمهور ازبکستان به تاجیکستان دو کشور قرارداد همکاری در زمینه کشت زعفران امضا کرده اند.

شرف‌الدین‌اف در پایان گفت: زعفران شرکت ما به مقدار ۳ گرم بسته بندی می‌شود و نرخ یک بسته زعفران ۳ گرمی بیش از ۲۶ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *