1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

در چه صورت اعتبار مدل انباشت به عرضه از بین می‌رود؟ پلن‌بی پاسخ می‌دهد

در چه صورت اعتبار مدل انباشت به عرضه از بین می‌رود؟ پلن‌بی پاسخ می‌دهد

در چه صورت اعتبار مدل انباشت به عرضه از بین می‌رود؟ پلن‌بی پاسخ می‌دهد

پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به عرضه بیت کوین، در اظهارنظر اخیر خود با تأکید بر اعتبار مدل پیش‌بینی قیمت خود، اعلام کرد که قیمت بیت کوین تا پایان سال به پیش‌بینی‌هایش خواهد رسید.

به گزارش دیلی هودل، پلن‌بی با حضور در پادکست «کاری که بیت کوین کرد» (What Bitcoin Did)، گفت هنوز هم به مدل انباشت به عرضه ایمان دارد.

مدل انباشت به عرضه عموماً برای پیش‌بینی قیمت دارایی‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی پلن‌بی نسخه‌ای مخصوص بیت کوین را منتشر کرده است که قیمت این ارز دیجیتال را پیش‌بینی می‌کند. طبق مدل انباشت به عرضه، قیمت را می‌توان با نرخ تولید یک دارایی پیش‌بینی کرد.

پلن‌بی با اشاره به قیمت شش رقمی بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ گفت:

هیچ وقت شک نداشتم. همچنان فکر می‌کنم که بیت کوین تا پایان سال [۲۰۲۱] به حداقل قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. زمان زیادی باقی مانده است. در حال حاضر در محدوده ۴۰,۰۰۰ دلاری هستیم که یعنی جهشی ۲.۵ برابری. پیش‌تر صعودهایی بیش از این میزان را هم تجربه کردیم؛ در نتیجه حالا هم می‌توان چنین صعودی داشت. اعتماد بسیار زیادی دارم. در اینترنت می‌بینم که مردم از بیت کوین ۲۰,۰۰۰ دلاری صحبت می‌کنند. فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. تا کریسمس قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

به‌گفته پلن‌بی، این مدل مبتنی بر رگرسیون خطی است و در آن، رابطه بین دو متغیر با استفاده از یک معادله خطی روی داده‌ها شکل می‌گیرد؛ بنابراین «به‌راحتی» می‌توان تعیین کرد که چه زمانی اعتبارش را از دست می‌دهد. او در این باره می‌گوید:

این فقط نوعی رگرسیون خطی است، درست است؟ بنابراین دقیقاً مشخص است که این رگرسیون چه زمانی اعتبارش را از دست می‌دهد…

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

طبق مدل انباشت به عرضه، بعد از هاوینگ و بالارفتن نرخ انباشت به عرضه، قیمت هم باید بالا برود. پس به نوعی ما منتظر همین اتفاق هستیم؛ اما وقتی که پایین بماند و چند سال یا چند ماه در محدوده ۲۰، ۳۰ و ۴۰ هزار دلاری نوسان کند، مشخصاً می‌توان گفت که خط این رگرسیون خطی دیگر با داده‌ها همخوانی ندارد.

او افزود که تشخیص از دست رفتن اعتبار مدل بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *