1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

در فهرست جدید افراد تاثیرگذار زیر ۳۰ سال فوربز ده نفر از دنیای ارزهای دیجیتال حضور دارند

در فهرست جدید افراد تاثیرگذار زیر ۳۰ سال فوربز ده نفر از دنیای ارزهای دیجیتال حضور دارند

در فهرست جدید افراد تاثیرگذار زیر ۳۰ سال فوربز ده نفر از دنیای ارزهای دیجیتال حضور دارند

در فهرست جدید برترین کارآفرینان زیر ۳۰ سال مجله فوربز، ۱۰ چهره شاخص در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین دیده می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، ۱۰ چهره جوان که به‌عنوان رهبران شرکت‌های حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند، در فهرست چهره‌های شاخص زیر ۳۰ سال مجله فوربز دیده می‌شوند. به‌عقیده بسیاری، این اتفاق نوید پذیرش بیشتر این صنعت از جانب رسانه‌های بزرگ جهان را می‌دهد.

در این فهرست نام ۶۰۰ کارآفرین جوان در جهان آورده شده است. از افراد حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین، ۷ نفر در بخش مالی، یک نفر در بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر، یک نفر در بخش انرژی و یک نفر هم در بخش تولید فعالیت می‌کند.

سم بانکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیان‌گذار صرافی مشتقه FTX‌، با ارزشی معادل ۱.۲ میلیارد دلار و شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، از جمله چهره‌های شاخص این فهرست است. این بازار طی یک سال گذشته محصولات مالی بسیاری نظیر بازارهای پیش‌بینی برای رویدادهای مختلف نظیر انتخابات‌ها، هش ریت بیت کوین و قراردادهای آتی نفت خام عرضه کرده است. گفته می‌شود که درآمد این صرافی در سال جاری ۳۰ میلیون دلار بوده است.

برایان توبرگن (Brian Tubergen)، از بنیان‌گذاران پلتفرم صرافی کوین لیست (CoinList) که در حوزه عرضه‌های اولیه توکن فعالیت می‌کند، از دیگر افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال لیست فوربز است. از زمان عرضه این پلتفرم در سال ۲۰۱۷، کوین لیست بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برای توکن‌ها و شرکت‌های مختلف تأمین سرمایه کرده است. A16z، سکویا کپیتال (Sequoia Capital) و بین کپیتال ونچرز (Bain Capital Ventures)، از جمله این شرکت‌ها بودند.

نکته جالب درباره فهرست تازه فوربز، تعداد بالای زنان حاضر در آن است. تقریبا یک‌سوم افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال که در فهرست فوربز آمده است، زن هستند. این مسئله را می‌توان نشانه‌ای از کم‌شدن فاصله میان زنان و مردان در حوزه ارزهای دیجیتال دانست. آمیتی اوتاروار (Amiti Uttarwar)، اولین مهندس زنی است که جزو توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین قرار دارد. فلوری مارکز (Flori Marquez)، بنیان‌گذار پلتفرم اعطای وام بلاکفای (BlockFi) و سونا امحاز (Soona Amhaz)، از مدیران ارشد ولت کپیتال (Volt Capital) از دیگر زنان حاضر در این فهرست هستند.

چارلی نویس (Charlie Noyes)، مدیر ۲۱ ساله پارادایم کپیتال (Paradigm Capital) و جوزف کراگ (Joseph Krug)، از بنیان‌گذاران پانترا کپیتال (Pantera Capital) و از مدیران ارشد بخش اطلاعات آگر (Augur)، از دیگر افرادی هستند که نامشان در این فهرست به چشم می‌خورد.

الکساندر لیل (Alexander Liegl)، از بنیان‌گذاران لِیروان تکنولوژیز (Layer1 Technologies)، فردی است که در حوزه انرژی و ماینینگ فعالیت می‌کند. به‌گفته او، هدف بلندمدتش انتقال ۳۰ درصد از کل هش ریت شبکه بیت کوین به آمریکا است.

جک مالرز (Jack Mallers)، مدیرعامل شرکت زاپ (Zap) هم فردی است که در حوزه مالی فعالیت می‌کند.

نام اندرو یانگ (Andrew Yang)، یونگ وو پارک (Yeong Woo Park) و آتاناسیوس کاراچوتزیتیس (Athanasios Karachotzitis) که به‌عنوان بنیان‌گذاران شرکت اطلاعاتی آتنتیسیتی (Authenticiti) شناخته می‌شوند، در فهرست فوربز در یک سطر آورده شده است.

مایک نووگراتز، بنیان‌گذار گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار آرک اینوستمنت منیجمنت (Ark Investment Management) که حضور فعالی در حوزه ارزهای دیجیتال دارند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال را مدیریت می‌کنند، در این فهرست آورده نشده‌اند.

در فهرست سال ۲۰۱۷ فوربز از اشخاص تأثیرگذار زیر ۳۰ سال در آسیا، نام جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، به چشم می‌خورد. در فهرست سال ۲۰۱۸ هم شاهد حضور نام ریتو ترینکلر (Reto Trinkler) بودیم.

هانتر هورسلی (Hunter Horsley)، مدیرعامل بیت وایز (Bitwise)، جی‌بی رابینوویتز (JB Rubinovitz) از بیل بلاک (Bail Bloc)، اولائولووا اوسانتوکان (Olaoluwa Osuntokun) از لایتنینگ لبز و نادر الناجی از بیسیس پروتکل (Basis Protocol) از دیگر افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بودند که در فهرست‌های مختلف سایت فوربز قرار داشتند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *