1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

در برنامه بودجه ۲۰۲۲ دولت بایدن نام ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد

در برنامه بودجه ۲۰۲۲ دولت بایدن نام ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد

در برنامه بودجه ۲۰۲۲ دولت بایدن نام ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد

بر اساس اسنادی که دیروز منتشر شد، بودجه پیشنهادی دولت بایدن برای سال ۲۰۲۲ شامل شرایطی است که از این پس ممکن است کار صرافی‌های و ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول‌ها را سخت‌تر کند.

به گزارش کوین دسک، این اولین برنامه بودجه‌ای است که دولت بایدن ارائه می‌کند. در این برنامه، ۲ طرح ارائه شده است بر اساس آنها، وزارت خزانه‌داری، ملزومات جدیدی در مورد اطلاعات دریافتی از مؤسسات مالی وضع می‌کند. این اطلاعات دریافتی در قالب گزارشی به زیرشاخه‌های وزارت خزانه‌داری نظیر خدمات درآمدهای داخلی (IRS) ارسال می‌شود.

در یکی از این طرح‌ها که در بودجه کاخ سفید به آن اشاره شده است، اطلاعات گزارش‌شده کارگزاری‌ها در ارتباط با دارایی‌های رمزنگاری‌شده را گسترش می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری در اسنادی که منتشر کرده است، عنوان می‌کند که تغییرات اعمالی از آن جهت که امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات در حوزه‌های قضایی شرکای آمریکا را مهیا می‌کند، باعث گسترش دایره اطلاعاتی می‌شود که کارگزاری‌ها ملزم به گزارش آنها هستند. در بخشی از این اسناد آمده است:

طرح پیشنهادی کارگزاری‌ها، از جمله نهادهایی مثل صرافی‌های ارزهای دیجیتال و ارائه‌دهندگان کیف پول‌های داغ، را ملزم می‌کند که اطلاعاتی در مورد نهادهای تابع مشخص و صاحب غیرآمریکایی را در هنگام ارائه اطلاعات دارایی‌هایی که نزد کارگزاری قرار دارد، در اختیار مراجع ذی ربط قرار دهد.

در بخش دیگری از این سند ذکر شده است که این طرح در ارتباط با درآمدهایی که بعد از پایان سال ۲۰۲۲ ثبت شده باشند، اجرایی خواهد شد.

فرار مالیاتی با استفاده از دارایی‌های رمزنگاری‌شده در حال گسترش است. از آنجا که این حوزه کاملاً دیجیتالی است، مالیات‌دهندگان می‌توانند بدون آن که از ایالات متحده خارج شوند، با کیف پول‌ها و صرافی‌های خارجی تعامل کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید در برنامه بودجه سال ۲۰۲۲ به ملزومات گزارش‌دهی مرتبط با ارزهای دیجیتال اضافه شده است.

در طرحی دیگر، قرار است «گزارش جامع حساب مالی» اجرایی شود. این طرح یک ساختار برای دستیابی به اهداف مالیاتی است. طبق این طرح، مؤسسات مالی باید داده‌هایی در مورد حساب‌های کاربران و انواع مختلف نقل‌وانتقالات مالی را که بالای ۶۰۰ دلار هستند گزارش کنند. در اسناد وزارت خزانه‌داری آمده است که صرافی‌های ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های نگه‌داری امانی این ارزها هم جزو این طرح قرار خواهند گرفت. در بخشی از طرح پیشنهادی آمده است:

به‌علاوه، ملزومات گزارش‌دهی در ارتباط با مواردی که در آنها مالیات‌دهنده از یک کارگزاری دارایی رمزنگاری‌شده می‌خرد و آن را به کارگزاری دیگری منتقل می‌کند هم اجرایی خواهند بود. کسب‌وکاری که این دارایی را با قیمت بازار منصفانه بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار دریافت می‌کند، ملزم به گزارش این تراکنش خواهد بود.

این طرح در حالی ارائه می‌شود که چندی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا در قالب پیشنهادی اعلام کرد که مؤسسات مالی و دیگر کسب‌وکارهایی که بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار به‌صورت ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنند، باید به IRS گزارش دهند. پیش‌تر هم شبکه مبارزه با جرایم مالی (FinCEN) طرحی مشابه را ارائه کرده بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *