فارس/ مدیرعامل شرکت دخانیات خواستار تحقیق و تفحص مجلس از صنعت دخانیات شد.

سیاوش افضلی، مدیرعامل شرکت دخانیات در این باره گفت: طرحی در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات در مجلس مطرح شده تا موانع و مشکلات فعالیت این مجموعه برطرف شود در حالی که شرکت دخانیات تنها یک چهلم این صنعت را در اختیار دارد، برای حل مشکلات این حوزه باید به کل صنعت پرداخته شود.
وی افزود: طرحی در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات در مجلس مطرح شده است تا به بررسی مشکلات و شناسایی موانع فعالیت مجموعه دخانیات پرداخته شود.
وی ادامه داد: این حق نمایندگان مجلس است تا در مورد شرکت دخانیات تحقیق و تفحص کنند، البته ما هم از این تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم و به آن به چشم یک فرصت نگاه می‌کنیم.
افضلی گفت: سوال مهم این است که ما وقتی می‌گوییم تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات با ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهم بازار، در واقع مشکلی از صنعت را حل نمی‌کنیم و اگر قرار است تحقیق و تفحصی برای برطرف شدن مشکلات و به صورت واقعی انجام شود باید کل صنعت دخانیات مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت دخانیات افزود: پیشنهاد ما انجام تحقیق و تفحص از صنعت دخانیات است چرا که در حال حاضر سالانه نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در این صنعت وجود دارد و تنها یک چهلم آن متعلق به شرکت دخانیات است.
افضلی تاکید کرد: اگر قرار است این تحقیق و تفحص منتهی به نتایج مثبت شود یک بررسی از همه صنعت دخانیات باید صورت گیرد و سوال اصلی اینجاست که چرا تحقیق و تفحص در مورد دخانیات باید تنها از یک جزء کوچک این صنعت انجام شود.
وی گفت: در صورت اجرای تحقیق و تفحص از صنعت دخانیات نه تنها موارد بسیاری اصلاح خواهد شد بلکه می‌توان در سطح ملی، دغدغه‌های کلان را هم پاسخ داد.