1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

داده‌ها: آلت کوین‌هایی با ارزش بازار متوسط دیرتر از بیت کوین و اتریوم از اوج خود سقوط می‌کنند

داده‌ها: آلت کوین‌هایی با ارزش بازار متوسط دیرتر از بیت کوین و اتریوم از اوج خود سقوط می‌کنند

داده‌ها: آلت کوین‌هایی با ارزش بازار متوسط دیرتر از بیت کوین و اتریوم از اوج خود سقوط می‌کنند

داده‌های تازه نشان می‌دهد که در جریان سقوط اخیر بازار، آلت کوین‌هایی که ارزش بازار متوسطی دارند، در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری داشته‌اند و در مجموع کاهش قیمت کمتری را تجربه کرده‌اند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، وضعیت بازار بیت کوین در دو هفته اخیر نزولی بوده است و به‌دنبال آن سایر ارزهای دیجیتال بازار هم سقوط کردند. از بین ۱۰ ارز برتر بازار، بیت کوین و اتریوم بیشترین انعطاف‌پذیری را در نمودار هفتگی داشتند.

بازار اخیراً در شرایطی قرار گرفته بود که شایعات قیمت را بالا می‌بردند و اخبار تأثیر معکوس بر قیمت داشتند. عامل عمده‌ای که این روزها بر بازار تأثیر گذاشته اخبار مربوط به احتمال ورشکستگی شرکت اورگرند (Evergrande)، غول صنعت املاک و مستغلات چین، است. به همین دلیل میزان بی‌اعتمادی در بازار رو به افزایش بوده است.

در میان این هیاهو که بر بیت کوین و دیگر ارزهای مطرح بازار تأثیر گذاشت، برخی از ارزهای دیجیتال توانستند موقعیت صعودی خود را حفظ کنند. بر اساس گزارش آرکین ریسرچ (Arcane Research)، زمانی که روند نزولی در بازار آغاز شد، قیمت آلت کوین‌هایی که ارزش بازار متوسطی داشتند شروع به افزایش کرد.

در نمودار ۳۰ روزه، شاخص مربوط به آلت کوین‌های دارای ارزش بازار متوسط که شامل ارزهایی مانند تزوس (Tezos)، الگورند (Algorand) و اولنچ (Avalanche) می‌شود، رشد اندک قیمت‌ها را نشان می‌دهد. این توکن‌ها طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی رشد چشمگیری داشتند و جزو ارزهای دیجیتالی بودند که در جریان روند نزولی هفته‌های اخیر هم بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. با این حال همان‌طور که در نمودار زیر دیده می‌شود، بازدهی ۳۰ روزه آنها ۵ درصد بوده است.

داده‌ها: آلت کوین‌هایی با ارزش بازار متوسط دیرتر از بیت کوین و اتریوم از اوج خود سقوط می‌کنند

در مقابل ارزهای دیجیتال بزرگ بازار مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، سولانا و بایننس کوین، به‌طور کلی در نمودار ۳۰ روزه سقوطی ۹ درصدی را تجربه کرده‌اند. دارایی‌های کوچک‌تر هم در این دوره با ۱۴ درصد کاهش تا ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) بدترین عملکرد را داشته‌اند.

آرکین ریسرچ گفته است:

همان طور که اغلب در آشفتگی‌های بازار اتفاق می‌افتد، تسلط بیت کوین افزایش یافته است، چراکه آلت کوین‌ها معمولاً نقش دارایی‌های با ریسک بالا را در بازار ارز دیجیتال ایفا می‌کنند. نرخ تسلط بیت کوین در هفته گذشته نزدیک به ۱.۱۴ درصد افزایش یافت و توانست سهم بازار ارزهای مهمی مانند اتریوم، کاردانو و سولانا را از آن خود کند.

بیت کوین به عوامل کلان اقتصادی واکنش نشان می‌دهد؛ قدم بعدی چیست؟

شرکت سرمایه‌گذاری کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) در گزارشی جداگانه وضعیت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را به‌طور کلی مورد بررسی قرار داده است. ارزهای دیجیتال با ارزش بازار متوسط توانسته‌اند در بازه‌های زمانی طولانی‌‌مدت بخشی از رشد قیمتی خود را حفظ کنند. با وجود اینکه هر ارز از عوامل بنیادی (فاندامنتال) خاص خود تأثیر می‌گیرد، به احتمال زیاد آلت کوین‌های با ارزش بازار متوسط هم در کوتاه‌مدت از مسیر قیمتی بیت کوین پیروی خواهند کرد.

بیت کوین اکنون با آشفتگی ماه سپتامبر (شهریور) مواجه شده است؛ ماهی که همیشه برای این ارز دیجیتال نزولی بوده است. بیت کوین همچنین با چالش‌هایی ازجمله احتمال وضع قوانین جدید در آمریکا و عملکرد بد بازارهای مالی آسیا به‌دنبال بحران بدهی اورگرند روبه‌رو شده است.

کیو‌سی‌پی کپیتال در گزارش خود گفته است که ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) روز مهمی برای تعیین روند بازار در کوتاه‌مدت است. بازار پس از یک آخر هفته طولانی باز می‌‌شود و در صورتی که فشار نزولی ادامه داشته باشد، بیت کوین باید بتواند قیمت ۴۰,۲۰۰ دلار را حفظ کند.

کیو‌سی‌پی کپیتال انتظار دارد که دولت با مداخله خود بتواند شرکت املاک و مستغلات اورگرند را نجات دهد. چنین چیزی می‌‌تواند بهترین سناریو موجود برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال باشد. با این حال ترس و تردید زیادی درباره رویکرد دولت چین وجود دارد.

کیو‌سی‌پی کپیتال گفته است:

[تاکنون] هیچ اطلاعاتی از سوی قانون‌گذاران چینی ارائه نشده است و این [مسئله] بازار را می‌ترساند. ترس به این خاطر است که شی جینپینگ (Xi Jinping)، رئیس‌جمهور چین، می‌تواند در آستانه صدمین سالگرد حزب کمونیست در سال ۲۰۲۲ اجازه دهد که اورگرند شکست بخورد تا نمونه‌ای برای دیگر شرکت‌های فعال در بازار املاک و مستغلات [این کشور] باشد. او پیش از این اقدامات سخت‌گیرانه‌ای در برابر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و آموزش داشته است. بازار در حال حاضر قیمت سهام اورگرند را ناچیز ارزیابی کرده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *