1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

داده‌های تازه: هر روز ۱۰ ارز دیجیتال جدید راه‌اندازی می‌شود

داده‌های تازه: هر روز ۱۰ ارز دیجیتال جدید راه‌اندازی می‌شود

داده‌های تازه: هر روز ۱۰ ارز دیجیتال جدید راه‌اندازی می‌شود

داده‌های تازه نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه اخیر نزدیک به ۵,۰۰۰ ارز دیجیتال جدید به بازار عرضه شده است. این جهش بزرگ‌ترین رشد سالانه تعداد ارزهای دیجیتال از زمان پیدایش بیت کوین است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، در ۱۲ ماه گذشته و هم‌زمان با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به حوزه ارز دیجیتال، حدود ۵,۰۰۰ توکن جدید به بازار عرضه شده است، یعنی به‌طور متوسط روزانه ۱۰ ارز دیجیتال به وجود آمده است.

همان‌طور که در صفحه اول وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) دیده می‌شود، تعداد ارزهای دیجیتال بازار اخیراً از ۱۲,۰۰۰ مورد عبور کرده است. در سپتامبر (شهریور) سال گذشته تعداد کل ارزهای دیجیتال ۷,۱۰۰ مورد برآورد شده بود؛ این یعنی در ۱۲ ماه گذشته حداقل ۴,۹۰۰ ارز دیجیتال جدید ظهور کرده‌اند.

این جهش بزرگ‌ترین رشد سالانه تعداد ارزهای دیجیتال از زمان پیدایش بیت کوین است. علاوه بر این، در این مدت ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۲ تریلیون دلار رسیده است.

افزایش علاقه برای توسعه ارزهای دیجیتال جدید، عمدتاً به‌خاطر رشد قیمت بیت کوین در سال گذشته و همچنین افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی بوده است.

چهره‌هایی مانند ایلان ماسک و جک دورسی حمایت خود را از این صنعت و قابلیت‌های ارز دیجیتال نشان داده‌اند و این موضوع می‌تواند خلاقیت و سرمایه بیشتری را وارد بازار ارز دیجیتال کند.

ورود سرمایه و خلاقیت بازار را بیش از پیش تقویت کرده و توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا برای بهره‌برداری از موقعیت‌های کسب سود و تقاضای موجود در بازار، روی ارزهای دیجیتال خود کار کنند.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال به‌لطف ساختار ضدتورمی‌ای که دارند، به‌ویژه در جریان بحران اقتصادی حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا، به‌عنوان سپری در برابر تورم میان سرمایه‌گذاران محبوبیت پیدا کرده‌اند. با وجود اینکه در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) شاهد سقوط گسترده بازار سهام بودیم، ارزهای دیجیتال عمدتاً ارزش خود را حفظ کردند. ممکن است همین موضوع توسعه‌دهندگان بیشتری را مجاب کرده باشد که ارزهای دیجیتال جدیدی بسازند و در این کلاس دارایی سرمایه‌گذاری کنند.

آیا عرضه توکن‌های جدید اتفاق مثبتی است؟

افزایش محبوبیت و توسعه فناوری برای رشد صنعت ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد، با این حال افزایش تعداد توکن‌ها ممکن است تأثیری معکوس داشته و یا حتی خطرناک باشد.

برای مثال، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به‌خاطر تعداد زیاد توکن‌های موجود نسبت به این حوزه بدبین شده است. گنسلر با این تصور که جایی برای هزاران ارز مختلف وجود ندارد، قصد دارد چهارچوب‌های قانونی‌ای برای این صنعت طراحی کند تا از سرمایه‌گذاران حمایت شود و با سقوط ناگهانی قیمت برخی از این توکن‌ها، کسی آسیب نبیند.

برخی از توکن‌های بازار ارز دیجیتال اگر آشکارا کلاهبرداری نباشند، باز هم گزینه‌های خطرناکی برای سرمایه‌گذاری هستند. تنها در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۱، شهروندان استرالیا ۲۵ میلیون دلار از سرمایه خود را در کلاهبرداری‌های مرتبط با ارز دیجیتال از دست داده‌اند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *