1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

داده‌های تازه: ماینرها بیشتر بیت کوین‌های استخراج‌شده در یک ماه گذشته را فروخته‌اند

داده‌های تازه: ماینرها بیشتر بیت کوین‌های استخراج‌شده در یک ماه گذشته را فروخته‌اند

داده‌های تازه: ماینرها بیشتر بیت کوین‌های استخراج‌شده در یک ماه گذشته را فروخته‌اند

در حالی که بیت کوین در حال تلاش برای بازپس‌گیری قیمت‌های پیشین خود است، ماینرهای این ارز دیجیتال در طول ۳۰ روز گذشته مقداری از دارایی‌های خود را فروخته‌اند.

به گزارش کوین دسک، داده‌های منابع مختلف نشان می‌دهد که ماینرهای بیت کوین بعد از چند ماه استخراج و انباشت‌کردن دارایی‌های خود، در طول ۳۰ روز گذشته مقداری از آن را فروخته‌اند.

خالص تغییرات دارایی‌ ماینرها نشان‌دهنده برآیند تغییرات حجم بیت کوین‌هایی است که در کیف پول‌ ماینرها قرار دارد. نمودار زیر نشان می‌دهد که ماینرها در چه دوره‌هایی بیت کوین‌های خود را فروخته‌ (میله‌های قرمز) و در چه دوره‌ای آنها را انباشت کرده‌اند (میله‌های سبز).

طبق داده‌های سایت تحلیلی گلسنود (Glassnode)، ماینرها در روزهای شنبه و یک‌شنبه این هفته،‌ به‌ترتیب ۱,۶۶۰ و ۱,۷۳۳ بیت کوین فروخته‌اند. این مقدار در حال حاضر برابر با ۱۴۷ میلیون دلار است.

این اولین باری است که ماینرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۲ اقدام به فروش می‌کنند. شایان ذکر است که فروش قبلی آنها به نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) بازمی‌گردد.

ماینرها در یک ماه گذشته بیشتر بیت کوین‌های استخراج‌شده را فروخته‌اند

 مؤسسه تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) در یکی از مقالات خود توضیح داد که در دو ماه گذشته ماینرها مدام بیت کوین‌های خود را انباشته کرده‌اند. آن‌طور که پیداست کاهش قیمت بیت کوین از ۵۵,۰۰۰ به ۳۵,۰۰۰ دلار هم آنها را از انجام این کار منصرف نکرده است.

طبق گفته‌های برخی از تحلیلگران، با افزایش قیمت بیت کوین در آخر هفته گذشته، ماینرها تصمیم گرفتند که بخشی از بیت کوین‌های خود را بفروشند. این فروش باعث شد که خالص تغییر دارایی‌ ماینرها برای اولین‌ بار در دو ماه گذشته منفی شود.

فروش ماینرها در ۳۰ روز گذشته احتمالاً به روند نزولی قیمت بیت کوین و نزدیک‌شدن آن به محدوده ۳۲,۰۰۰ دلار در هفته آخر ماه ژانویه (دی) کمک کرده است. البته قیمت بیت کوین بعد از مدتی بهبود یافت و در روز سه‌شنبه به ۴۵,۵۷۰ دلار رسید.

فرایند استخراج بیت کوین شامل کشف بلاک‌های جدید،‌ تأیید تراکنش‌ها و اضافه‌کردن آنها به بلاک چین بیت کوین است.

ماینرها افراد یا مؤسساتی هستند که از منابع پردازشی قدرتمند برای اعتبارسنجی فعالیت‌های شبکه استفاده می‌کنند و در ازای آن به‌عنوان پاداش بیت کوین می‌گیرند. هزینه نگهداری چنین سیستم‌هایی بسیار زیاد است و ماینرها در دوره‌های مختلف دارایی خود را می‌فروشند تا بتوانند این هزینه‌ها را بپردازند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *