سایت ارزی (Arzee)/ رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش ۳ تا ۴ هزار تومانی قیمت خیار در بازار خبر داد.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت خیار در بازار خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های قبلی، نرخ هر کیلو خیار ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یافته و با گرمای هوا و افزایش عرضه، قیمت‌ها باز شکسته خواهد شد.

او قیمت هر کیلو خیار گلخانه را ۱۲ هزار تومان و خیار جیرفت را ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با گرمای هوا و رسیدن بوته‌ها، پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو خیار به ۷ تا ۸ هزار تومان برسد.

دارایی نژاد از کاهش ۳ تا ۵ هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز هندی از ۴۰ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان، موز اکوادور از ۴۵ هزار تومان به ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان کاهش یافته، همچنین قیمت هر کیلو موز داخلی ۱۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۱۲ هزار تومان، پرتقال جنوب ۷ تا ۱۸ هزار تومان، کیوی ۹  تا ۱۶ هزار تومان، سیب ۸ تا ۱۷ هزار تومان، نارنگی بندری ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به آنکه نارنگی ساری رو به اتمام است، قیمت با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده که به هیچ عنوان این قیمت‌ها قابل قبول نیست و با مسئولان دولتی باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به فراوانی ذخایر سیب و پرتقال در سردخانه‌ها، نگرانی از حیث کمبود یا افزایش قیمت در ایام‌پایانی سال نداریم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به دلایل افزایش قیمت سبزی در بازار تصریح کرد: با توجه به سرمازدگی‌ اخیر و کمبود عرضه، قیمت سبزی با نوساناتی در بازار روبه‌روست که پیش بینی می‌شود با ازدیاد عرضه از هفته آینده، قیمت به تعادل برسد.