2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

خودروهای مونتاژی چقدر بالاتر از قیمت واقعی فروخته می شود؟

سایت ارزی (Arzee)/ بر اساس آنچه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرده، خودروهای مونتاژی در ایران تا ۶۰۰ میلیون گران تر فروخته می‌شوند.

ماجرای گران فروشی خودروسازان خصوصی مدت‌هاست مطرح شده و کارشناسان بسیاری معتقدند که خودروهای مونتاژی گران تر از آن چیزی که باید، به فروش می‌رسند. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای خارجی مونتاژ داخلی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی که دارند فروخته می‌شوند.

خودروهای مونتاژی که این روزها توسط خودروسازان خصوصی وارد بازار داخلی می‌شوند، از کشور چین و خودروسازهایی نظیر چری، دانگ فنگ و لیفان هستند. قیمت محصولات این کمپانی‌ها در خود چین معقول و به‌صرفه است، اما وقتی در کشور ما مونتاژ می‌شوند، چندین برابر خواهند شد.

به گفته منوچهر منطقی، قیمت فروش خودروهای خارجی مونتاژ داخل، دو الی سه برابر قیمت‌های واقعی است و برای کنترل این قیمت‌ها باید سازمان حمایت از مصرف کننده اقدامات لازم را انجام دهد. از طرفی با شروع واردات خودرو، این خودروها نیز به قیمت واقعی خودشان بر می‌گردند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین گفت: به خاطر ممنوعیت واردات خودرو طی سال‌های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژ داخل توانسته‌اند بازار را به دست بیاورند و با قیمت بالا عرضه شوند.

طبق آنچه منطقی گفته، پیش‌تر قیمت خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی توسط شورای رقابت به خود آنها واگذار شده بود و آنها از پروسه قیمت‌گذاری دستوری معاف شده بودند؛ اما هم‌اکنون سازمان حمایت از مصرف کننده به این موضوع وارد شده و به زودی وضعیت آنها را تعیین تکلیف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *