2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

خرید صندوق سرمایه گذاری از یک هزار تا یک میلیارد تومن

خرید صندوق سرمایه گذاری از یک هزار تا یک میلیارد تومن

اگر قصد خرید صندوق سرمایه‌گذاری با مبلغ کم را دارید یا اینکه مایل به سرمایه گذاری در صندوق ها با مبالغ قابل توجه هستید؛ می‌توانید از طریق لینک زیر بهترین صندوق‌های درآمد ثابت، سهامی و مختلط را مشاهده کنید و صندوق مورد نظر خود را به صورت آنلاین و فقط با یک بار ثبت‌نام خریداری نمایید.

یک سرمایه‌گذاری بی‌دردسر و متنوع | بازدهی بیشتر از سود روزشمار بانکی

در صورتیکه شناخت شما نسبت به مفهوم صندوق های سرمایه گذاری کامل نیست؛ مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

اصلا چرا صندوق های سرمایه گذاری؟

در میان بازارهای مختلف و دارایی‌های گوناگون معامله‌گری یا خرید و فروش کار آسانی نیست. بهترین روش سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ می‌تواند خرید یک دارایی مطمئن با سوددهی مناسب باشد که نیاز به دانش زیادی نداشته و از طرفی زمان زیادی از ما نمی‌گیرد. صندوق سرمایه گذاری‌ یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به روشی آسان و کم دردسر است.

در ادامه به مزایای سرمایه گذاری در صندوق اشاره خواهیم کرد:

  • حفظ ارزش دارایی
  • جانماندن از تورم
  • کسب سود دوره‌ای
  • عدم نیاز به دانش و تخصص سرمایه گذار
  • عدم نیاز به اختصاص زمان از جانب سرمایه گذار
  • شفاف بودن و قابلیت نقدشوندگی بالا

معرفی مختصر صندوق سرمایه گذاری ؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادها و گروه‌های مستقلی هستند که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. این صندوق‌ها دارایی‌های مختلفی مثل اوراق درآمد ثابت یا سهام شرکت‌های بورسی را خریداری می‌کنند و با توجه به شرایط بازار، اهداف و حجم سرمایه برنامه‌های معاملاتی خود را طراحی می‌کنند.

سرمایه‌گذاران با خرید سهام واحدهای هر صندوق‌ می‌توانند سرمایه‌گذاری را آغاز کنند. صندوق‌ها قابلیت نقدشوندگی بسیار بالایی دارند و در هر زمان می‌توان دارایی را از صندوق خارج کرد.  به علاوه امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با کمترین رقم‌ها نیز ممکن است.

جدول زیر براساس رتبه بندی رسام به چند نمونه از برترین صندوق های سرمایه گذاری اشاره دارد.

صندوق درآمد ثابت صندوق سهامی صندوق مختلط
امین آشنا ایرانیان فیروزه مشترک مشترک پارس
پاداش سرمایه بهگزین آسمان یکم مشترک آسمان

انواع صندوق سرمایه‌گذاری 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند. همین تنوع باعث شده تا صندوق‌ها بهترین گزینه‌ برای افراد با قدرت ریسک پذیری مختلف باشد.

در حال حاضر ۳ نوع صندوق سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

صندوق درآمد ثابت

دسته اول صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت هستند. این صندوق‌ها درآمد تضمین شده‌ای را برای سرمایه‌گذار به طور دوره‌ای واریز می‌کند و دارایی‌‌های آن‌ها از اوراق سپرده درآمد ثابت تشکیل شده است. سود سالانه این صندوق‌ها معمولا بیشتر از بانک است. از بین بهترین صندوق‌های درآمد ثابت می‌توان به امین آشنا ایرانیان، پاداش سرمایه بهگزین و حکمت آشنا ایرانیان اشاره کرد.

صندوق سهامی

دسته دوم صندوق‌های سهامی نام دارند. سهامی‌ها معمولا بازدهی سالانه بیشتری نسبت به صندوق‌های درآمد ثابت دارند اما اکثر آن‌ها سود را به طور دوره‌ای تقسیم نمی‌کنند. بیشتر دارایی‌ این صندوق‌ها سهام شرکت‌های بورسی است. به همین علت در زمان نوسان‌های بورس، ارزش دارایی‌ صندوق‌های سهامی نوسان بیشتری نسبت به سایر صندوق‌ها دارد.

صندوق‌های سهامی در زمان رشد بازار عملکرد خوبی دارند و در زمان سقوط شاخص کل هم زیان کمتری نسبت به معامله‌گری مستقیم خواهند داشت. کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری با ریسک بالاتری داشته باشند می‌توانند این نوع صندوق‌ها را خریداری کنند. صندوق‌های سهامی زیادی در ایران تشکیل شده است اما مشترک آسمان یکم و فیروزه مشترک در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

صندوق مختلط

نوع سوم صندوق‌های مختلط است. دارایی‌های صندوق‌های مختلط  ترکیبی از اوراق با درآمد ثابت و سهام شرکت‌های بورسی است. صندوق‌های مختلط توازنی بین این دو نوع دارایی ایجاد می‌کنند تا بازدهی بیشتری نسبت به صندوق‌های درآمد ثابت داشته باشند و البته ریسک کمتری نسبت به صندوق‌های سهامی بپذیرند. از بین بهترین صندوق‌های مختلط می‌توان به مشترک پارس و مشترک آسمان خاورمیانه اشاره کرد.

در حالی که بازارهای پرریسکی مثل ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۰ زیان مالی قابل توجهی ایجاد کردند اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری رشدی قابل قبولی داشتند. مقایسه بازدهی صندوق‌ها با ارزهای دیجیتال و دلار می گوید به طور متوسط رشد صندوق‌ها در سال گذشته بیشتر از دلار و ارزهای دیجیتال بود و سود حاصل از سرمایه‌گذاری یکساله در صندوق‌ها نیز تقریبا بیشتر از سود روز شمار بانکی می‌باشد.
بنابراین می‌توان نتیجه گرفت صندوق آسان‌ترین، مطمئن‌ترین و بهترین روش سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *