1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

خرید در کف؟ سیگنال مهم برای قیمت بیت کوین بعد از ۵ ماه

خرید در کف؟ سیگنال مهم برای قیمت بیت کوین بعد از ۵ ماه

خرید در کف؟ سیگنال مهم برای قیمت بیت کوین بعد از ۵ ماه

طی یک هفته گذشته، قیمت بیت کوین سه بار موفق شده است که از ناحیه حمایتی ۴۴,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰ دلار دفاع کند. به‌عقیده کارشناسان، این ناحیه از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان یک کف قیمت عمل کند.

به گزارش کوین تلگراف، دیروز قیمت بیت کوین بار دیگر به محدوده ۴۴,۰۰۰ دلار تا ۴۵,۰۰۰ دلار سقوط کرد. این سومین بار در ۷ روز گذشته است که بیت کوین این ناحیه را لمس می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین

همان طور که در نمودار مشخص است، دیروز در صرافی بیت استمپ (Bitstamp)، قیمت بیت کوین تا زیر ۴۴,۰۰۰ دلار هم رسید و پس از آن روند احیای خود را آغاز کرد و در حال حاضر به بیش از ۴۶,۰۰۰ دلار رسیده است.

به‌گفته برخی از تحلیل‌گران، افزایش فروش ماینرها باعث شد تا دیروز قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند.

نمودار بیت کوین

خوشبختانه، سومین بازگشت قیمت به این محدوده، احتمالا بارقه امیدی برای خریداران بازار بوده است. داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که شاخص SOPR شاهد یک «بازیابی کامل» بوده است.

این شاخص نشان می‌دهد که خروجی‌های خرج‌کرد حساب‌ها در زمان انجام تراکنش در وضعیت سود بوده‌اند یا ضرر. این معیار پراهمیت، برای اولین بار از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور) به بازه منفی وارد شده بود؛ به‌عبارت دیگر، سرمایه‌گذاران در حال حاضر به‌طور میانگین با اندکی ضرر بیت کوین‌های خود را منتقل می‌کنند. به‌گفته گلاسنود، این اتفاق نشان‌دهنده کاهش برداشت سود از سوی معامله‌گران است. تحلیل‌گران گلاسنود عنوان می‌کنند:

به‌طور کلی، دیروز شاهد ضرر درون زنجیره‌ای تحقق‌یافته ۲۳۴ میلیون دلاری بودیم. این کمترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ است.

خرید در کف؟ سیگنال مهم برای قیمت بیت کوین بعد از ۵ ماه

فیلیپ سویفت (Philip Swift)، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم معاملاتی دیسنتریدر (Decentrader) و خالق روش ضریب نرخ طلایی هم از جمله کسانی بود که به کاهش شدید SOPR‌ اشاره کرده است.

به‌عقیده او، این اتفاق و همزمان‌شدن آن با بازیابی نرخ تأمین سرمایه بازارهای مشتقه، به‌عنوان نشانه‌ای بالقوه از تغییر روند تفسیر می‌شود. او در تشریح دلایل این ادعا گفت که پیش‌تر این اتفاق باعث آغاز یک روند صعودی جدید شده بود. سویفت در ادامه گفت:

SOPR‌ در حال حاضر بازیابی شده است (سبز روی نمودار)، این یعنی حالا آدرس‌های فروشنده در ضرر بیت کوین می‌فروشند. این یک سیگنال «خرید در کف» در بازار صعودی است. همزمان با این اتفاق، نرخ تأمین سرمایه بازارهای مشتقه هم بازیابی شده است و صعودی است.

معیار SOPR

آخرین باری که SOPR وارد محدوده سبز شد، پنج ماه پیش بود. در آن زمان قیمت هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار قرار داشت. در آن زمان، این محدوده اصلی‌ترین مانع بر سر راه آغاز روند صعودی این ارز دیجیتال بود. از پنج ماه پیش تا به حال، قیمت بیت کوین با جهشی پنج برابری، تا اوج ۵۸,۰۰۰ دلاری پیش رفته است.

این در حالی است که با ورود به ماه مارس، معامله‌گران با احتیاط عمل می‌کنند. از لحاظ تاریخی، ماه مارس هم برای بازارهای سنتی و هم برای بازار ارزهای دیجیتال ماهی نزولی بوده است. سویفت در یک اظهارنظر خصوصی گفت:

فکر می‌کنم که مارس آهسته و همراه با تردید در بازارهای سنتی باشد، اما به‌طور کلی دیدگاهی صعودی در مورد بیت کوین دارم و انتظار دارم طی سه ماه آینده رشدی شدید داشته باشد.

نمودار بیت کوین

معامله‌گران بسیاری معتقدند که باید چشم به ناحیه ۴۴,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰ دلار دوخت. ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مطرح، معتقد است که ناحیه ۴۵,۰۰۰ دلار حمایت قدرتمندی است و کاهش قیمت به این ناحیه با خرید سنگین خریداران همراه خواهد بود.

محققان سنتیمنت (Santiment) با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال تماماً به عملکرد بیت کوین در حفظ ناحیه ۴۵,۰۰۰ دلاری وابسته است، عنوان کردند:

به ناحیه حمایتی ۴۴,۰۰۰ توجه کنید. این ناحیه شاخصی برای تمام ارزهای دیجیتال است. حواستان به فعالیت‌های درون زنجیره‌ای هم باشد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *