خبرگزاری دانشجو/ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حمل ۵۵۰ میلیون تن کالا در سال گذشته و ۱۵۰ میلیون تن دیگر در جاده‌ها طی ۴ ماهه ابتدایی امسال خبر داد. 

بداریوش امانی در آئین افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و بخش حمل و نقل گفت: ۲۲۰ هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و شریانی با میانگین سالانه ۶۰۰ میلیون تردد و روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کنترل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم کرونا و تحریم‌ها، از مرز حمل ۵۵۰ میلیون تن کالا گذشتیم؛ در این چهار ماهه نیز ۱۵۰ میلیون تن جابجایی کالا داشته‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بهره‌برداری از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انواع پروژه‌های بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در آئین افتتاح امروز گفت: ۵،۰۰۰ میلیارد تومان آن به حوزه راهداری اختصاص دارد.

وی درباره ساخت راه‌های روستایی گفت: تاکنون ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در برنامه «ابرار» طی سال‌های اخیر احداث شده است. همچنین ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی راه‌ها و پل‌های آسیب‌دیده از سیل هزینه کرده‌ایم و عملیات روکش آسفالت ۷۵۰ کیلومتر، نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی، اصلاح ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها نهایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: ۵۰۰۰ دستگاه از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برای تولید داخل و ثبت سفارش ۳۶۴۳ دستگاه از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه نوسازی شده که ۵۰۰ دستگاه آن‌ها آماده شماره‌گذاری است.