تجارت نیوز/ طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با هفت هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۱ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید با افزایش چهار دلاری انس جهانی طلا و نوسان قیمت دلار طلا و سکه گران شد.

امروز طلا و سکه اندکی گران شد. علت افزایش قیمت طلا و سکه روند صعودی انس جهانی طلا و دلار است.

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، به دلیل مسائل سیاسی انس جهانی طلا در نخستین روز از فعالیتش چهار دلار نسبت به سه روز گذشته افزایش یافت. همچنین روند صعودی دلار، باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی شد.

نادر بذرافشان معتقد است در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. با افزایش تولید واکسن کرونا و بهتر شدن شرایط کرونایی در جهان پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا روند کاهشی پیدا می‌کند. همچنین احتمال دارد فردا با کاهش انس جهانی قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: « فردا (امروز) بازار جهانی طلا روند کاهشی دارد و احتمالا طلا و سکه هم در بازار ایران ارزان می‌شود.»

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با کاهش انس جهانی، قیمت طلا در بازار ایران باید به طور چشمگیری ارزان می‌شد اما نوسان قیمت دلار اجازه کاهش قیمت طلا را نداد.

انواع سکه چقدر ارزان شد؟
با نوسان دلار سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با هفت هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۸۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید نسبت دیروز ۱۹۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد. همچنین حباب سکه با افزایش قیمت دلار به ۶۸۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه نسبت به دیروز ۲۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه اما ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۴ میلیون تومان داد و ستد شده است. سکه گرمی اما ثابت باقی ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.