1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

جی‌پی مورگان قیمت هدف بیت کوین را ۱۳۰,۰۰۰ دلار تعیین کرد

جی‌پی مورگان قیمت هدف بیت کوین را ۱۳۰,۰۰۰ دلار تعیین کرد

جی‌پی مورگان قیمت هدف بیت کوین را ۱۳۰,۰۰۰ دلار تعیین کرد

جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، غول بانکداری وال استریت، در یادداشت اخیر خود با اشاره به اینکه کاهش نوسانات بیت کوین باعث جذب سرمایه‌گذاران نهادی می‌شود، پیش‌بینی کرد در بلندمدت قیمت این ارز دیجیتال ۱۳۰,۰۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش فایننس مگنیتس، جی‌پی‌مورگان که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری جهان است، در این یادداشت اشاره کرد که تعیین هدف ۱۳۰,۰۰۰ دلاری برای قیمت بیت کوین روی کاغذ باید به‌عنوان یک هدف بلندمدت در نظر گرفته شود. بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، در حال حاضر نزدیک به ۵۸,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش کل بازار آن بیش از ۱.۰۸ تریلیون دلار است.

براساس یادداشت پژوهشی جی‌پی‌مورگان، کاهش اخیر نوسانات بیت کوین باعث جذب سرمایه‌گذاران نهادی شده است. این بانک تأکید کرد که قیمت ۱۳۰,۰۰۰ دلار برای بیت کوین برابر با کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طلا خواهد بود.

نیکلاس پانیگیرتزوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، استراتژیست جی‌پی‌مورگان، در فوریه ۲۰۲۱ یادداشتی پژوهشی منتشر و در آن اشاره کرد که نوسانات بیت کوین مشکلی بزرگ برای سازمان‌های بزرگ است. این بانک پیش از این پیش‌بینی بلندمدت برای قیمت بیت کوین را ۱۴۶,۰۰۰ دلار تعیین کرده بود.

جی‌پی‌مورگان در یادداشت جدید گفت که اگر قیمت هدف بلندمدت ۱۳۰,۰۰۰ دلاری را برای بیت کوین تعیین کرده است دلیلش این است که نوسانات این ارز دیجیتال با طلا همگرا خواهد شد.

در این یادداشت آمده است:

با توجه به حجم بزرگ سرمایه‌گذاری مالی در طلا، هرگونه خروج انبوه [سرمایه] از طلا به‌عنوان ارز جایگزین به‌معنای صعود شدید بیت کوین در بلند‌مدت است. بعید به‌ نظر می‌رسد که همگرایی در نوسانات بیت کوین و طلا به این زودی اتفاق بیفتد؛ چنین چیزی احتمالاً یک روند چند ساله است. این بدان معناست که قیمت هدف ۱۳۰,۰۰۰ دلاری برای بیت کوین که به‌لحاظ نظری تعیین شده است، باید یک هدف بلندمدت در نظر گرفته شود.

سرمایه‌گذاران نهادی در سراسر جهان بررسی بیت کوین را به‌عنوان جایگزینی برای طلا آغاز کرده‌اند. با وجود اینکه ارزش کل بازار بیت کوین نسبتاً کمتر از طلاست، در چند ماه گذشته جریان خروجی مداومی در محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با طلا گزارش شده است و در همین دوره، جریان ورودی شدیدی در بزرگترین ارز دیجیتال جهان به ثبت رسیده است. بیت کوین به‌تازگی از مرز ۱۰ درصد ارزش بازار طلای استخراج‌شده فراتر رفت.

ری دالیو (Ray Dalio)، مدیر صندوق پوشش ریسک آمریکایی و بنیان‌گذار بریج‌واتر آسوشیتد (Bridgewater Associated)، در پستی در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) گفت که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ۱۰ سال گذشته خود را به‌عنوان گزینه‌های جالب دارایی‌های طلامانند تثبیت کرده‌اند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *