1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

جک دورسی: اتریوم به‌تنهایی نمی‌تواند غول‌های حوزه فناوری را تحت تأثیر قرار دهد

جک دورسی: اتریوم به‌تنهایی نمی‌تواند غول‌های حوزه فناوری را تحت تأثیر قرار دهد

جک دورسی: اتریوم به‌تنهایی نمی‌تواند غول‌های حوزه فناوری را تحت تأثیر قرار دهد

جک دورسی که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرفداران بیت کوین شناخته می‌شود، گفته است شبکه اتریوم به‌تنهایی نمی‌تواند شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری را تحت تأثیر قرار دهد. او گفته است با اتریوم مشکلی ندارد اما تمرکزش همچنان بر روی بیت کوین است.

به گزارش کوین تلگراف، جک دورسی، مدیرعامل توییتر و یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین، ظاهراً نمی‌خواهد عقیده شخصی خود را در رابطه با اتریوم تغییر دهد. او در جدیدترین اظهارات خود درباره دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، گفته است که شبکه اتریوم به‌تنهایی توانایی ایجاد تغییر در وضعیت کنونی غول‌های حوزه فناوری (Big Tech) را ندارد.

غول‌های حوزه فناوری یا همان «بیگ تک»، به پنج شرکت بزرگ فعال در صنعت فناوری گفته می‌شود که شامل گوگل، اپل، فیس‌بوک، آمازون و مایکروسافت است.

دورسی در این رابطه گفته است:

ایجاد تغییر اساسی در وضعیت غول‌های حوزه فناوری دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز داریم و من هم خواستار آنم. اگرچه هیچ فناوری‌ای به‌تنهایی نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

اظهارات دورسی به‌دنبال یک گفتگوی توییتری درباره مزایای استفاده از توکن‌های غیرمثلی (NFT) در این شبکه اجتماعی مطرح شد. در این گفتگو شخصی با نام کاربری «Seyitaylor» گفت که از نظر او چنین اقدامی بیش از آنکه به سود توییتر باشد، در جهت منافع اتریوم خواهد بود.

دورسی هم موافق است که چنین اقدامی بیش از آنکه برای پلتفرم خودش اهمیتی داشته باشد، بر اکوسیستم اتریوم تأثیر می‌گذارد.

مدیرعامل توییتر افزود:

هر حساب کاربری در توییتر می‌تواند به یک کیف پول لایتنینگ متصل شود.

با وجود حضور کم‌رنگ توییتر در حوزه توکن‌های غیرمثلی و استفاده خود جک دورسی از این فناوری برای جمع‌آوری پول جهت امور خیریه، او همچنان هوادار سرسخت بیت کوین است و همین موضوع باعث ناامیدی طرفداران افراطی و میانه‌روی اتریوم شده است.

یکی از کاربران توییتر در واکنش به اظهارات دورسی از او خواست توضیح دهد با وجود اینکه در حوزه ارز دیجیتال فضا برای فعالیت بیش از یک عضو فراهم است، چرا همچنان از اتریوم نفرت دارد؟

دورسی در پاسخ به این کاربر گفت:

تمرکز بر روی یک چیز به معنی نفرت از گزینه‌های دیگر نیست. من نگرانی‌های خود را درباره دیگر [ارزهای دیجیتال] گفته‌ام و آنها را با بیت کوین مقایسه کرده‌ام. مهم‌ترین این موارد اصول بنیادی، امنیت و تمرکزگرایی است.

گری تان (Garry Tan) در رشته‌توییتی دیگر راز تمرکز و علاقه دورسی به بیت کوین را بررسی کرد. تیموتی کیم (Timothy Kim)، یکی دیگر از کاربران توییتر، در پاسخ به او به وعده بیت کوین برای ارائه یک پول باثبات اشاره کرد و گفت که چنین چیزی به‌ویژه برای اقشار محروم جامعه ضروری است. دورسی نیز در ادامه به این بحث پیوست تا بگوید که می‌خواهد با حمایت از بیت کوین مشکلات پول را برطرف کند و قصدش از انجام این کار جلب توجه نبوده است.

در رشته توییت دیگری که مربوط به همین موضوع بود، دورسی ادعاهای برخی از کاربران را که می‌گفتند او از قصد به اتریوم کنایه می‌زند رد کرد و افزود که برای او غیرمتمرکزسازی هدف نهایی نیست، بلکه تنها روشی برای حل مشکلات پول است. او در جایی دیگر گفت اگرچه با اصل توکن‌های غیرمثلی موافق است، اما حمایت او از لایتنینگ در این مورد ارتباطی به آنها ندارد و بیشتر به راه‌اندازی ارزی برای اینترنت مربوط می‌شود.

این موضوع حداقل از سال ۲۰۱۸ یکی از شعارهای دورسی بوده و بارها گفته که معتقد است بیت کوین تنها ارز اینترنت خواهد بود. برخلاف سایر طرفداران بیت کوین که قبول دارند ممکن است روزی ارزش بازار اتریوم از بیت کوین سبقت بگیرد، دورسی تا به امروز تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این آلت کوین از خود نشان نداده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *