2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

جو بایدن پیروز انتخابات آمریکا؛ تاثیر او بر ارزهای دیجیتال هنوز مشخص نیست

جو بایدن پیروز انتخابات آمریکا؛ تاثیر او بر ارزهای دیجیتال هنوز مشخص نیست

افرادی که جو بایدن برای تصدی پست‌های مهم نظارتی انتخاب می‌کند، می‌توانند سیاست‌های دولت او را در مورد ارزهای دیجیتال تعریف کنند، گرچه نحوهٔ آن دقیقاً مشخص نیست.

به گزراش کوین دسک، روز شنبه آسوشیتدپرس رسماً اعلام کرد که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، توانست در انتخاباتی که با گسترش و همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ همراه بود، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس جمهور فعلی را شکست دهد. در حالی که معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا در کارزار انتخاباتی خود اشاره‌ای به مسائل حوزه ارزهای دیجیتال نکرده است، اما برخی از حامیان بایدن امیدوارند که او از اصلاح سیاست‌های مربوط به حوزه فناوری دفاع کند. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ امیدوارند که از تحقیقات ضدانحصاری فرار کنند. تا زمان نگارش این خبر، ترامپ شکست را نپذیرفته است و با توجه به نزدیک‌بودنِ رقابت و فضای دوقطبی انتخابات، ممکن است شاهد چالش‌های ادامه‌دار در دادگاه باشیم. البته کارزار انتخاباتی ترامپ تاکنون در چند دعوی حقوقی در ایالت‌های مختلف شکست خورده است. شایان ذکر است که قبولِ شکست از سوی کاندیدای بازنده یک سنت است، نه یک الزام.

به‌گفتهٔ نوئل آچسون (Noelle Acheson)، مدیر تحقیقات کوین دسک، با افزایش احتمال انتقال آرام قدرت، انتظار دارندگان بیت کوین برای یک انتخابات بی‌نتیجه با بازشماری‌های متعدد آراء و اقتصادی که به‌دلیل کمبود سیاست‌های محرک پولی با مشکل روبه‌رو شده است، محقق نشد و به همین دلیل قیمت بیت کوین کاهش یافت.

آچسون معتقد است با توجه به اینکه بیت کوین «یک رأی علیه سیستم» است، انتخاب قطعی بایدن به ریاست جمهوری نشان می‌دهد که سیستم هنوز کار می‌کند. آچسون می‌گوید:

با اعلام پیروزی بایدن، عامل هرج‌ومرج کاهش می‌یابد. اما نظریه کاهش ارزش پول همچنان پابرجاست، ممکن است با تأخیر همراه باشد، اما قطعی است. حضور دولتِ بایدن در کنار مجلس سنایی که اکثریت آن جمهوری‌خواه است، به‌معنای سیاست پولی تسهیلی‌تر (چاپ پول بیشتر) است و این موضوع می‌تواند به افزایش قیمتِ یک دارایی با عرضهٔ محدود (بیت کوین) کمک کند.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین بعد از افت تا ۱۴,۶۱۲ دلار، در محدودهٔ ۱۴,۹۵۰ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهندهٔ کاهش ۳.۳ درصدی نسبت به روز گذشته است.

دربارهٔ اینکه دولت بایدن چگونه با ارزهای دیجیتال برخورد خواهد کرد اطلاعات کمی در دسترس است، چراکه کل عمر ۴۰ سالهٔ بایدن به‌عنوان سناتور دِلاوِر (Delaware)، در زمانی بوده که ساتوشی ناکاموتو هنوز وایت‌پیپر بیت کوین را منتشر نکرده بود. نزدیک‌ترین اشاره‌ای که از سوابق او داریم این است که نزدیک به سه دهه قبل بایدن لایحه‌ای را معرفی کرد که رمزگذاری را غیرقانونی اعلام می‌کرد و سهواً باعث توسعه کلیدهای PGP می‌شد. PGP یک نرم‌افزار رمزنگاری است که در سال ۱۹۹۱ ساخته شد.

رئیس جمهور منتخب تاکنون در مورد اینکه مناصب مهم را به چه کسانی خواهد سپرد اظهارنظری نکرده است، اما گفته می‌شود گزینه اصلی او برای ادارهٔ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، لئال برینارد (Lael Brainard)، فرماندار فدرال رزرو است که نظارت بر تحقیقات فدرال رزرو بوستون در مورد دلار دیجیتال را بر عهده دارد.

از طرف دیگر، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالا، ممکن است برای کمک به تیم بایدن برای نظارت بر وال استریت به‌کارگرفته شود. گنسلر در سال ۲۰۱۹، فناوری بلاک چین را «کاتالیزوری برای تغییر» معرفی کرده بود.

کریستین اسمیت (Kristin Smith)، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین در این باره می‌گوید:

در مورد موقعیت‌های دیگر [در دولت بایدن]، نام‌های زیادی را نمی‌شنویم. احتمالاً شاهد تغییرات زیادی در نحوهٔ برخورد دولت بایدن با ارزهای دیجیتال باشیم، هر چند نمی‌دانیم که این تغییرات برای صنعت ارزهای دیجیتال خوب خواهد بود یا بد. فکر می‌کنم سناریوی ایده‌آلِ ما این است که فرد موردنظر آشنایی کامل با موقعیت شغلی داشته باشد.

جان کالینز (John Collins)، یکی از شرکای شرکت مشاوره‌ای FS Vector، معتقد است با توجه به وضعیت اقتصادی و سایر مسائل مهم، صنعت ارزهای دیجیتال برای دولت جدید اولویت کمتری دارد، اما هنوز هم فضا برای رشد فراهم خواهد بود. کالینز می‌گوید:

مواردی مانند راهنمای خدمات امانی ارزهای دیجیتال در بانک‌ها پابرجا خواهد بود. فکر نمی‌کنم که دولت بایدن آن را از دستور کار خارج کند. اما فکر نمی‌کنم که فروش و عرضه تمام توکن‌ها به‌آسانی اتفاق بیفتد.

کالینز در ادامه اشاره می‌کند:

این درک وجود دارد که خدمات مالی در حال تغییر است. ساختار نظارتی باید پویا باشد و خود را با تغییرات سازگار کند. ارزهای دیجیتال و شبکه‌های پرداخت باز، بخش بزرگی از این تغییرات هستند.

کالینز همچنین معتقد است احتمالاً شاهد حضور منصوبان سیاسی از حوزه کریپتو در دولت باشیم، هرچند این اتفاق تاکنون نادر بوده است.

درواقع، تیمِ کامالا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب، همین حالا هم شامل افرادی مانند رایان مونتویا (Ryan Montoya) است. مونتویا مدیر ارشد فناوری سابق ساکرامنتوکینگز است که تیم‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال NBA را به استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای مختلف مربوط به بلاک چین ترغیب می‌کرد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *