1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

جهش ۱۳۰ درصدی اتریوم کلاسیک طی یک هفته؛ سه دلیل موفقیت برادر ناتنی اتریوم

جهش ۱۳۰ درصدی اتریوم کلاسیک طی یک هفته؛ سه دلیل موفقیت برادر ناتنی اتریوم

جهش ۱۳۰ درصدی اتریوم کلاسیک طی یک هفته؛ سه دلیل موفقیت برادر ناتنی اتریوم

قیمت اتریوم کلاسیک هم در هفته گذشته، همچون دوج کوین روند صعودی قابل‌توجهی را تجربه کرد و توانست اوج تاریخی خود را بشکند. کارشناسان از روند صعودی اتریوم کلاسیک، فصل آلت کوین‌ها و فعالیت سرمایه‌گذاران خرد به‌عنوان دلایل اصلی این جهش یاد می‌کنند.

به گزارش کوین تلگراف، روند صعودی سهمی‌وار اتریوم کلاسیک از اواخر ماه مارس (هفته گذشته) آغاز شد و این ارز دیجیتال توانسته است این روند را حفظ کند.

داده‌های کوین گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، چیزی در حدود ۲۰ درصد رشد کرده است. اتریوم کلاسیک با ثبت اوج ۹۹ دلاری در رده ۱۸ ارزهای دیجیتال برتر بازار قرار دارد. در حال حاضر نیز هر واحد اتریوم کلاسیک در محدوده ۹۴ دلاری معامله می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم

به‌گفته کارشناسان، عملکرد خوب اتریوم کلاسیک در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ و تداوم آن، یکی از دلایل صعود قیمت این ارز دیجیتال است.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که فورک‌هایی مثل اتریوم کلاسیک و بیت کوین کش با روندهای صعودی قابل‌توجهی همراه بوده‌اند. شایان ذکر است که اتریوم کلاسیک، فورکی است که پس از به توافق‌نرسیدن اعضای جامعه اتریوم در ژوییه ۲۰۱۶ ایجاد شد.

در حال حاضر تب‌وتاب زیادی برای خرید این ارز دیجیتال وجود دارد. از سوی دیگر، اتریوم کلاسیک در پلتفرم معاملاتی رابینهود در دسترس سرمایه‌گذاران است و این موضوع هم به محبوبیت بیشتر آن افزوده است. داده‌های گوگل ترندز هم نشان می‌دهد که جستجوهای زیادی پیرامون اتریوم کلاسیک انجام می‌گیرد.

عبور قیمت اتریوم از ۳,۰۰۰ دلار و ثبت اوج تاریخی تازه هم از جمله دیگر عواملی عنوان شده که قیمت اتریوم کلاسیک را افزایش داده است. صد البته نباید فراموش کرد که احساسات بازار به‌گونه‌ای است که انگار سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به اتریوم کلاسیک، به چشم نمونه ارزان‌تر اتریوم نگاه می‌کنند.

اگر از نقطه‌نظر افزایش قیمت از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به اینجا به اتریوم کلاسیک نگاه کنیم، می‌فهمیم که این ارز دیجیتال در این مدت، ۳ برابر اتریوم رشد داشته است.

نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران خرد تنها کسانی نیستند که نسبت به اتریوم کلاسیک رویکرد مثبتی دارند. داده‌های تازه نشان می‌دهد که موجودی اتریوم کلاسیک صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل هم در حال افزایش است و در حال حاضر ۷۱۱.۶ میلیون دلار اتریوم کلاسیک در این صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شود.

شاید بتوان گفت که عملکرد فوق‌العاده اتریوم کلاسیک، باعث فراموشی مشکلات امنیتی شبکه این ارز دیجیتال شده باشد که سال گذشته با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کرد. اتریوم کلاسیک سال گذشته چندین بار هدف حملات ۵۱ درصدی قرار گرفت. هکرها موفق شدند در طول این حملات چندین میلیون دلار به جیب بزنند.

با توجه به عملکرد نسبتاً ثابت بیت کوین و اوج‌گیری ارزهایی مثل بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک و دوج کوین، فصل آلت کوین‌ها همچنان ادامه دارد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که سلطه بیت کوین به کمترین میزان از جولای ۲۰۱۸ تا به حال رسیده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *