2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

جزئیات بسته‌ی الحاقی گوست آو سوشیما منتشر شد؛ نگاهی به جزیره‌ی ایکی

حدود یک ماه پیش سونی از نسخه‌ی بزرگ‌تر بازی گوست‌ آو سوشیما که دارای محتوای داستانی جدیدی است، با نام Ghost of Tsushima Director’s Cut رونمایی کرد. به‌تازگی آن‌ها جزئیات داستانی و تریلر جدیدی از این نسخه منتشر کرده‌اند.

پاتریک داونز (Patrick Downs)، نویسنده‌ی ارشد بازی، در پلی‌استیشن بلاگ جزئیات بیشتری را از ماجرای جدید جین ساکای به اشتراک گذاشته است و از برخی از ویژگی‌های این قسمت سخن گفته است.

جزیره‌ی ایکی جزیره‌ای واقعی در جنوب شرقی سوشیما (یا تسوشیما) است که در دوره‌ی وقایع بازی گوست آو سوشیما همچون جزیره‌ی سوشیما با حمله‌ی مغول‌ها مواجه می‌شود. در بسته‌ی الحاقی داستانی بازی گوست آو سوشیما، جین ساکای متوجه می‌شود که یک قبیله‌ی‌ مرموزِ مغول‌ها که توسط شَمَن بزرگی به نام آنخسار خاتون (Ankhsar Khatun) هدایت می‌شود، راه خود را به جزیره‌ی ایکی باز کرده است. این شَمَن توسط پیروانش با لقب عقاب (The Eagle) شناخته می‌شود. او نه‌تنها این منطقه را تصاحب کرده، بلکه هدایت‌کننده‌ی ارواح هم است و تهدیدی جدی برای جین ساکای و مردمش به حساب می‌آید.

برای جلوگیری از این تهدید، جین باید به‌سوی جزیره‌ی ایکی بازگردد. مکانی که در گذشته هم به آنجا رفته است. او در حالی که باید راهی برای متوقف کردن آنخسار خاتون و پیروانش پیدا کند، در این مسیر باید با ترس‌های قدیمی خود و ترومای قدیمی خود مقابله کند. او در این ماجراجویی، چیزهای بیشتری از گذشته‌ی تاریک قبیله‌ی ساکای خواهد آموخت.

استودیو ساکر پانچ همچنین بیان می‌کند که برداشت آن‌ها از جزیره‌ی ایکی کاملا با جزیره‌ی سوشیما متفاوت خواهد بود و در این زمینه‌ تضادی وجود خواهد داشت. درون بازی شما شاهد سرزمینی وحشی و بی‌قانون هستید که مهاجمان و جنایت‌کارانی در آن حضور خواهند داشت که از خاطرات جنگ زخم خورده‌اند و این منطقه به‌صورت کامل مستقل اداره می‌شود. سازندگان توضیح می‌دهند که در ماجرای بازی دهه‌های زیادی است که سامورایی‌ها کنترل آن سرزمین را در اختیار نداشته‌اند.

Ghost of Tsushima Director's Cut

جین در سفر خود به ایکی با دزدان دریایی، قاچاقچیان، راهبان دیوانه و غارهای خالی از سکنه مواجه خواهد شد و در این میان می‌تواند افسانه‌های جدیدی را بشنود و تکنیک‌های تازه‌ای را فرا بگیرد. همچنین داستان‌های محرمانه، عاطفی و شخصی وجود خواهد داشت که درباره‌ی افرادی است که برای کنار گذاشتن نفرت‌های قدیمی و زنده ماندن در یک جنگ وحشیانه تلاش می‌کنند.

پاتریک داونز درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «با تمام چیزهایی که در سال گذشته رخ داده است، این تصادفی نیست که ما می‌خواستیم همچنان داستانی درباره‌ی بهبودی و شفا تعریف کنیم. ما احساس کردیم که این یک چالش منحصربه‌فرد و جذاب برای شخصیت جین است. همگی ما از زخم‌های رنج برده‌ایم؛ از فروتن‌ترین کشاورزان تا قوی‌ترین جیتو. زخم‌هایی که از گذشته با خود حمل می‌کنیم و چیزی که در مورد این زخم‌ها وجود دارد، این است که نمی‌توانید با آن‌ها نبرد کنید یا مخفیانه آن‌ها را از پای درآورید (منظور نبرد و مبارزه‌ی نظامی است.). سلاح‌های «روح» (لقب جین ساکای در بازی) و تکنیک‌های سامورایی‌ها به شما کمکی نخواهند کرد. یک زخم فقط می‌تواند بهبود یابد.»

  • نسخه‌ی بزرگ‌تر گوست آو سوشیما با جزیره‌ای جدید و قابلیت‌های PS5 معرفی شد

همان‌طور که در گذشته هم اعلام شده بود، محتوای داستانی جزیره‌ی ایکی به همراه بازی «روح سوشیما: برداشت کارگردان» (Ghost of Tsushima Director’s Cut) و در تاریخ ۲۹ مرداد (۲۰ اوت) برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد. نسخه‌ی کامل بازی با قیمت ۷۰ دلار برای پلی‌استیشن ۵ و با قیمت ۶۰ دلار برای پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. با این حال به سه شیوه‌ی زیر دارندگان فعلی بازی می‌توانند نسخه‌ی خود را به این نسخه ارتقا دهند و از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند؛

  • دارندگان نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ می‌توانند نسخه‌ی خود را با قیمت ۲۰ دلار به نسخه‌ی Director’s Cut ارتقا دهند.
  • دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ که نسخه‌ی Director’s Cut را خریداری کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی که از امکانات گرافیکی و بهبودیافته‌ای برخوردار است، دسترسی پیدا کنند.
  • هر فردی که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ را قبلا در کنسول پلی‌استیشن ۴ خریداری کرده و اکنون نسخه‌ی عادی را برای پلی‌استیشن ۵ در اختیار دارد، می‌تواند با پرداخت ۳۰ دلار بازی را به نسخه‌ی Director’s Cut ارتقا دهد.

می‌توانید در ادامه تریلر داستانی بسته‌ی الحاقی جدید گوست آو سوشیما و تصاویر آن را ببینید.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *