1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تکلیف استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی ایران، تا دو هفته دیگر مشخص می‌شود

تکلیف استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی ایران، تا دو هفته دیگر مشخص می‌شود

تکلیف استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی ایران، تا دو هفته دیگر مشخص می‌شود

یکی از اعضای سازمان توسعه تجارت ایران، گفته است مسئله استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی تا دو هفته دیگر به نتیجه می‌رسد. این در حالی است که رئیس این سازمان دولتی، دی ماه سال گذشته گفته بود استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی، ظرف سه هفته امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش سایت ارزی (Arzee) و به نقل از سایت ارزی (Arzee) جوان، رضا موسایی، مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت، گفته است:

هنوز بستر بلاک چین از سوی سازمان توسعه تجارت برای استفاده از رمزارزها در صادرات و واردات راه‌اندازی نشده؛ اما طی یک تا دو هفته آینده به نتیجه می‌رسد.

از نخستین باری که علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، به تلاش این سازمان برای استفاده از رمزارزها در تجارت خارجی اشاره کرد، حدود چهار ماه می‌گذرد؛ او در تاریخ شانزدهم دی پارسال در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده بود که طبق مصوبه اولین جلسه کارگروه مشترک ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی، با هدف تسهیل تجارت خارجی، سازوکار استفاده از رمزارز‌ها در حوزه تجارت خارجی باید نهایی شود.

آقای پیمان پاک همچنین روز ۱۹ دی ۱۴۰۰ گفته بود:

سامانه‌های بلاک چین مبتنی بر پایه ارز‌های مختلف، می‌توانند سازوکاری ایجاد کنند که طرفین تجاری براساس آن به یکدیگر تضمین متقابل بدهند و رمزارز‌ها می‌تواند وسیله‌ای برای انتقال اعتبار صادرکننده به واردکننده کالا باشد. در حال کار روی سازوکار این سامانه هستیم که بخش بین المللی آن انجام شده و تا دو هفته آینده اتصال سامانه رمزارز به سامانه‌هایی مانند سامانه جامع تجارت، تعریف و ابزاری می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت در تاریخ بیستم بهمن‌ ۱۴۰۰ نیز در نشست هم‌اندیشی مقامات دولتی با فعالان اقتصادی، از مذاکرات این سازمان با بانک مرکزی برای جایگزینی سامانه‌های بلاک چین با «ال سی» در حوزه تجارت خارجی خبر داده بود. به‌گفته او، هدف از اجرای این طرح، دورزدن تحریم‌هاست؛ اما هنوز سازوکار آن و موانعی که ممکن است سازمان توسعه تجارت در پیشبرد این هدف با آنها مواجه شود، مشخص نیست.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *