فارس/ تولید نفت و گاز طبیعی در میدان نفتی چانگ کوئینگ چین به بیش از 60 میلیون تن رسیده است که این حجم حدود یک ششم تولید داخلی این کشور است.

در این میدان نفتی تا روز یک شنبه 24.5 میلیون تن نفت خام و 44.5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی (معادل 35.5 میلیون تن نفت خام) تولید شده است.

به گفته پیمانکار این میدان نفتی، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، این میدان نخستین، میدان نفتی در چین است که میزان تولیدش از مرز 60 میلیون تن در تولید سالانه نفت و گاز عبور کرده است.

میدان نفتی چانگکوئینگ در عمر بیش تز 50 سال خود، نقش مهمی در حفاظت از امنیت انرژی چین باز کرده است. این میدان، گاز مورد نیاز بیش از 50 شهر در شمال و شمال غرب این کشور از جمله پکن را تامین کرده است.

CNPC اعلام کرد این میدان نفتی به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در چین به تلاش های پکن برای جایگزینی زغال سنگ با انرژی های پاک مانند گاز طبیعی و انرژی آبی کمک می کند.

پکن متعهد شده است تا سال 2030 حذف آلاینده های دی اکسید کربن را به حداکثر برساند و تا سال 2060 به ندرت آلایندگی کربن داشته باشد.

وو ژنگ، مدیر بخش توسعه گازی این میدان نفتی به چاینا دیلی گفته است: «میدان نفتی چانگکوئینگ تاکنون 468.6 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید کرده است که معادل جایگزینی 562 میلیون تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار کربن به میزان 1.53 میلیارد تن است.»

این میدان نفتی قرار است تا سال 2025 تولید سالانه خود را به 68 میلیون تن نفت برساند.