2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تولد گوگل؛ محبوب‌ترین شاخص پیش‌بینی قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۲۳ ساله شد

تولد گوگل؛ محبوب‌ترین شاخص پیش‌بینی قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۲۳ ساله شد

۲۳ سال پیش در چنین روزی موتور جستجوی گوگل توسط دو تن از دانشجویان دانشگاه استنفورد راه‌اندازی شد. از زمان پیدایش بیت کوین تاکنون، گوگل محبوب‌ترین ابزار برای آشنایی با ارزهای دیجیتال و پیش‌بینی روندهای بازار بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، گوگل، برترین ابزار و شاخص برای اندازه‌گیری میزان محبوبیت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، روز دوشنبه ۲۳ سالگی خود را جشن گرفت.

موتور جستجو گوگل که توسط لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin)، دانشجویان دانشگاه استنفورد بنیان‌گذاری شده، در این ۲۳ سال به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی ورود به اینترنت شناخته شده است.

از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال، گوگل اولین راه برای جستجو درباره توکن‌های جدید، بررسی روندهای بازار و یادگیری نحوه خرید ارزهای دیجیتال بوده است.

از آنجا که آمارهای مربوط به جستجوهای اینترنتی یک روش عالی برای پیگیری رفتار کاربران است، گوگل ترندز (Google Trends) به یک منبع قابل اعتماد برای درک آنی میزان علاقه کاربران تبدیل شده است. معامله‌گران با استفاده از این ابزار که میزان محبوبیت جستجوها را در دوره‌های زمانی خاص بررسی می‌کند، الگوهای در حال ظهور را شناسایی می‌کنند.

عرضه اولیه ارزهای دیجیتال (ICO)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرمثلی (NFT)، همگی پیش از به‌ دست آوردن جایگاه اصلی خود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، ابتدا با جهش در آمار گوگل ترندز مواجه شدند.

تولد گوگل؛ محبوب‌ترین شاخص پیش‌بینی قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۲۳ ساله شد

یک جستجوی سریع درباره بیت کوین نشان می‌دهد که میزان علاقه کاربران اینترنت تقریباً با نوسان قیمت این ارز دیجیتال هم‌پوشانی دارد. می‌توان هم‌پوشانی مشابهی را هم در نمودارهای مربوط به قیمت و جستجوی اینترنتی دوج کوین مشاهده کرد.

اگر آمارهای بی‌طرف را کنار بگذاریم، می‌توان گفت موضع گوگل در برابر ارزهای دیجیتال از احساسات اکثریت پیروی می‌کند. در مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) که بازار پیش‌فروش ارزهای دیجیتال افتضاح به بار آورد، گوگل با به‌روزرسانی سیاست‌های ارائه خدمات مالی خود تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد.

از آن زمان تاکنون موضع گوگل در برابر ارزهای دیجیتال نرم‌تر شده است. این غول حوزه فناوری چندی پیش اعلام کرد که تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال برای شرکت‌هایی که زیر نظر نهادهای قانونی فعالیت می‌کنند دوباره از سر گرفته می‌شود. در حالی که گوگل هنوز اجازه تبلیغات در حوزه امور مالی غیرمتمرکز و یا پشتیبانی چهره‌های مشهور از ارزهای دیجیتال را نداده است، آگهی‌دهندگانی که در شبکه مقابله با جرائم مالی (FinCEN) ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند صرافی ارز دیجیتال و خدمات کیف پول خود را تبلیغ کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *