اقتصاد نیوز/ در روزی که گذشت بیت‌کوین و نفت توانستند بیش از طلا بدرخشند و فلزگرانبها نتوانست به روند صعودی خود مانند روز گذشته ادامه دهد. اما تحلیل گران فنی توصیه به خرید طلا دارند.
 
روز سه‌شنبه روز خوبی برای نفت و بیت‌کوین بود. این دو توانستند ضررهای دو روز قبل را تا حدی جبران کنند و روند افزایشی را پیش بگیرند. این در حالی است که طلا با نوسانات زیادی رو به رو شد و سرمایه‌گذاران تا ارام شدن بازار کمی دست نگه داشتند.
قیمت طلا قادر به افزایش روند صعودی خود نشد. دلار با افزایش بازده اوراق 10 ساله فدرال رزرو، روز دوشنبه شروع به کاهش کرد. در حالی که اکنون نرخ برابر یورو و دلار ۱.۲ است که این نشان دهنده ۰.۴۲ درصد افزایش را دارد. ( هر یک یورو ۱.۲ دلار) با وجود سردرگمی قیمتی در روز گذشته چشم انداز بازار طلا مثبت است از سوی دیگر بازار طلا سیاه نیز در روزی که گذشت داغ بود

بشتابید، طلا بخرید
در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی هزار و ۸۵۵ دلار است که ۴.۴ دلار افزایش را نشان می‌دهد. زمان آغاز بازار روز سه‌شنبه، قیمت هر اونس طلا هزار و ۸۴۴ دلار بود. سایت اینوستینگ نیز به سرمایه‌گذاران خرید این فلزگرانبها را پیشنهاد می‌کند. در همین راستا برخی تحلیلگران کیتکو نیز معتقدند تا قبل از اینکه قیمت طلا به ۲ هزار و ۸۰۰ دلار برسد، سریعا آغاز به خرید طلا کنند.

اتفاق‌ها در جهان؛افزایش قیمت نفت و مواد غذایی
 
قیمت های نفت و مواد غذایی در حال افزایش هستند ، که نشانه تورمی است که فشار را بر خزانه داری آمریکا وارد می کند. مقامات بهداشتی ایالات متحده در حال آزاد کردن دوزهای دوم واکسن های کرونا هستند و این واکسن را به افراد بالای 65 سال و افرادی که از قبل شرایط پزشکی دارند ، تزریق می کنند. همچنین فروش آنلاین در فصل تعطیلات در ایالات متحده به بالاترین سطح ثبت شده رسید.

نفت به رکورد۱۰‌ماهه خود رسید
بر اساس گزارش مارکت پلاس، قیمت نفت خام در حال جذب افراد متنوع، به خصوص سرمایه‌گذاران از بازارهای پرخطر است. به نظر می رسد تاجران انرژی فقط به دنبال دلیلی برای خرید هستند. به نظر می رسد چشم انداز کلان پس از گذشت چند ماه آینده بسیار مثبت باشد. پیش از این ، نفت با دلار ضعیف تر تقویت شده بود.

سرخوشی بازار نفت
در کمال تعجب ، نفت واکنش زیادی به گزارش Petro-Logistics(آمارهای نفتی) نشان نداد در این گزارش نشان داده بود که میزان رعایت OPEC + در ماه دسامبر به 75 درصد کاهش یافته است ، پایین ترین سطح از زمان توافق گروه تولیدکنندگان در مورد کاهش تولید در ماه مه(خرداد) است. حتی عربستان سعودی نیز 10 امتیاز کاهش داشت و به 92 درصد رسید. این گزارش به وضوح منعکس کننده موقعیت پرتنش هفته گذشته است که منجر به توافق کاهش غافلگیرانه سعودی‌ها بر 1 میلیون بشکه در روز بودند.

با توجه به افزایش خطرات COVID و محدودیت‌های تازه ، نفت خام وست تگزاس اینترمدییت WTI باید تلاش کند سطح بالای ۵۰ دلار خود را نگه دارد. به نظر می رسید که قیمت نفت پس از هشدار آلمان مبنی بر اینکه ممکن است به هشت تا ده هفته قرنطینه دیگر احتیاج داشته باشد ، تزلزل پیدا کند.

نفت بیش از ۵۵ دلار
در روزی که گذشت، قیمت نفت به بالاترین سطح 10 ماهه افزایش یافت و پس از کاهش توافق OPEC + رشد بیشتری را نشان داد و با یک دلار ضعیف تر در بازار ، کمی بیشتر شد. برخی از تحلیلگران شروع به استدلال می کنند که این تجمع کمی بیش از حد مورد استقبال قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت با افزایش کمتر از یک دلار به ۵۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. وست تگزاس اینترمدییت نیز با افزایش کمتر از یک دلار به قیمت ۵۳ دلار و ۱۶ سنت رسید که البته این قیمت را مدتی تجربه نکرده بود.

بیت‌کوین دوباره صعودی شد
براساس گزارش کوین‌دسک، علی رغم سقوط 20 درصدی بیت کوین در روز دوشنبه ، برخی از معامله گران در حال ادامه سرمایه‌گذاری و امید به افزایش این ارز دیجیتالی هستند.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر ۳۳ هزار و ۹۸۰ سنت هست ، که افزایش حدود ۲ هزار دلار را نسبت به روز گذشته داشته است. این رقم در مقایسه با کف قیمتی روز دوشنبه که قیمت ۳۰ هزار و ۳۰۵ دلار بود ، تقریباً 16٪ افزایش داشته است.با این اتفاق برخی احتمال می دهند ، ارز رمزنگاری شماره یک با توجه به ارزش بازار به بتواند به اوج ۴۰ هزار دلار خود بازگردد.