سایت ارزی (Arzee)/ معاونت درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای، فهرست کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط‌زیست که مشمول عوارض پسماند و همچنین میزان عوارض متعلقه هستند را اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه رسانه مالیاتی ایران، «محمد مسیحی» خاطرنشان کرد: این اطلاعیه در اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صادر شده است که براساس آن به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندها، درآمد حاصل از فروش کالاهایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود، در ردیف های درآمدی سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهایی که در جدول ذیل مشخص شده اند، مکلف هستند تا ضمن تکمیل و تسلیم فرم ابراز فروش کالاهای مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست، در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir مبلغ عوارض متعلقه را به حساب مربوط به تمرکز درآمد حاصل از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به پسماند مخرب محیط زیست می شود در سال ۹۹، واریز کنند.

این مالیات مطابق آنچه در اطلاعیه مشخص شده است، بر حسب قیمت فروش محاسبه شده و بایستی در پایان هر دوره مالیاتی نزد حساب فوق نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شود.