سایت ارزی (Arzee)/ وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد این کشور به کاهش تولید داوطلبانه نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز ادامه می دهد و در ماههای آینده درباره زمان توقف تدریجی آن تصمیم خواهد گرفت.

 شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در کنفرانسی که پس از دیدار آنلاین وزیران گروه اوپک پلاس برگزار شد، اظهار کرد: ما عجله ای برای جلو انداختن زمان پایان کاهش تولید داوطلبانه خود نداریم و عربستان سعودی به موقع درباره توقف کاهش تولید داوطلبانه خود تصمیم خواهد گرفت.

کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی در ابتدا قرار بود در ماههای فوریه و مارس انجام شود. پیشتر یک منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفته بود عربستان سعودی قصد دارد کاهش تولید داوطلبانه خود را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرده و در آوریل هم ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی در سخنرانی گشایش نشست وزیران اوپک پلاس گفته بود وضعیت بازار نفت بهبود پیدا کرده اما دورنمای احیای تقاضا مبهم مانده است.

در مقابل، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در سخنرانی گشایش نشست اظهار کرده بود لازم است این گروه به پارامترهای توافق عرضه خود پایبند بماند که بر اساس آن، همزمان با احیای تقاضا، میزان عرضه هر ماه ۵۰۰ هزار بشکه در روز باید افزایش پیدا کند. وی گفت: بازار به طور کامل احیا نشده اما ما در وضعیت بهتری نسبت به یک سال پیش هستیم. ما شاهد آن هستیم که قرنطینه ها و محدودیتهای لجستیکی حفظ شده و ادامه پیدا کرده اند و محدودیتهای جدید اعمال می شوند اما همزمان، واکسنهای کووید ۱۹ عرضه شده اند. تمامی این موارد در زمان تصمیم گیری باید مورد لحاظ قرار گیرند.

نواک و شاهزاده عبدالعزیز اواخر روز چهارشنبه پس از دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که به ریاست مشترک این دو مقام برگزار شد و هیچ توصیه رسمی درباره سهمیه تولید آوریل ارائه نکرد، به رایزنی دو جانبه پرداخته بودند.