فارس/ قیمت نفت با تصمیم اوپک پلاس برای ادامه سیاست‌های طرح کاهش تولید نفت به 60 دلار در هر بشکه نزدیک شد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت پس از آنکه گروه موسوم به اوپک پلاس تصمیم گرفتند همچنان به سیاست کاهش تولید خود پایبند باشند و همچنین وجود خبرهایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان از ماه مارس گذشته، باعث شد قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد.
امروز قیمت نفت برنت با 37 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 58 دلار و 83 سنت به فروش رفت و در حقیقت خود را به قیمت نفت 60 دلاری نزدیک‌تر کرد.
قیمت نفت وست تگزاس آمریکا رشد 43 سنتی داشت و بشکه‌ای 56 دلار و 12 سنت معامله شد.
در گروه محصولات پالایشگاهی گازوئیل هم با 20 سنت افزایش در هر گالن به قیمت 165 دلار به فروش رفت. محصولات فرآوری شده نفت کوره و گازوئیل هم افزایش هایی به ترتیب 68 سنت و 2 دلار را داشتند.
در همین زمان ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار معتقد است «قیمت نفت خام پس از آنکه کشورهای گروه اوپک و هم‌پیمانانش این سیگنال را به بازار انرژی دادند که آنها نقش مؤثری در افزایش بازار و نیز متعادل کردن آن دارند، افزایش یافت.»
براساس گزارش رویترز، کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم پیمانانش اوپک پلاس سیاست تولید نفت خود را در نشستی که روز چهارشنبه داشتند همچنان با حفظ کاهش تولید ادامه خواهند داد. این تصمیم سیگنالی هست که تولیدکنندگان را خوشحال می‌کند چرا که کاهش عرضه آنها باعث کم شدن ذخایر نفت برخی کشورها خواهد بود. اگرچه چشم‌انداز مبهم درباره بهبود تقاضا به دلیل طولانی شدن دوره همه گیری ویروس کرونا همچنان باقی است.
اسنادی که توسط رویترز مشاهده شده نشان می‌دهد که اوپک تصمیم دارد که سیاست کاهش تولید نفت را در کل سال 2021 ادامه دهد.
براساس این گزارش، آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد با اینکه قیمت نفت خام افزایش یافته ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته با 994 هزار بشکه کاهش به رقم 475.7 میلیون بشکه رسید که این کمترین میزان از مارس گذشته تاکنون محسوب می‌شود.