سایت ارزی (Arzee)/ رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نقش پلیس در تامین نظم و آرامش مجالس عزاداری، از آمادگی پلیس پیشگیری برای برگزاری با شکوه مناسبت‌های محرم و صفر خبر داد.

سردار مهدی معصوم بیگی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایش، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری از سوی پیروان این امام شهید و هیئات حسینی تاکید کرد.
وی با اشاره به ارتقای آماد‌گی رده‌های پلیس پیشگیری در سراسر کشور به منظور تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری اظهار داشت: در راستای بزرگداشت حماسه عظیم کربلای حسینی و حفظ آرامش هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار، ۷ هزار و ۴۹۰ واحد گشت خودرویی، ۴ هزار و ۱۸۳ واحد گشت موتورسوار و ۹ هزار و ۳۵۴ نفر گشت پیاده با انجام گشت زنی هدفمند ضمن پیشگیری از وقوع جرایم در راستای تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری نقش آفرینی خواهند کرد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همیاران محرم که با هیئت‌ها و پلیس همکاری تنگاتنگی دارند و نقش اساسی در برقراری نظم هیئات و رعایت پروتکل‌ها خواهند داشت با همراهی بیش از ۶۶ هزار نفر از همکاران بنده اعم از کادر و وظیفه و دست اندرکاران اقامه عزای حسینی در ارتباط خواهند بود تا مراسم‌ها و مجالس پیش بینی شده برای این مناسبت در کمال آرامش و به بهترین وجه ممکن و البته با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.
سردار معصوم بیگی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان برای پیشگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه از سوی افراد معاند تصریح کرد: در این راستا علاوه بر فعال کردن تیم‌های کشف و خنثی‌سازی بیش از ۷ هزار جلسه هماهنگی و توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های امدادی، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و مسئولان مجالس عزاداری برگزار شده است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا مشارکت و هم‌گرایی عزاداران با پلیس را نوعی وفاق اجتماعی دانست و بیان کرد: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس در ایام پر فیض محرم در کنار وظایف همیشگی خود به آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.
وی با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده اند، افزود: فرماندهان و تیم‌های بازرسی با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود، آمادگی نیرو‌ها را چند برابر کرده اند.
ارشد‌ترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شور و شوقی که در این روز‌ها در سراسر کشور فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: ماه محرم به عنوان بهترین و کامل‌ترین عامل در کنترل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود بنابراین مردم و خصوصا جوانان باید نهایت بهره را از عبرت‌ها و درس‌های واقعه عاشورا بیاموزند و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت مجالس امام حسین (ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این ایام موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های همه هموطنان عزیزمان شود.