تجارت نیوز/ روز گذشته شاخص سنتیمنت بازار رمزارزها امید را در فعالان بازار زنده کرده بود، امروز اما با ریزش شدید بیت‌کوین و بازار کریپتو، این شاخص نیز به جایگاه قبل خود بازگشت.

امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، بازار رمزارز در حالت نزولی قرار دارند، گفتنی است این وضعیت برای سرمایه‌گذاران بزرگ بازار همراه با نااطمینانی است. باید دید آیا بازار همچنان به روند نزولی ادامه می‌دهد یا قصد رفتار متفاوتی دارد.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین
دیروز شاخص Fear & Greed در بازار کریپتو وضعیتی مناسب را در بین معامله‌گران تفسیر می‌کرد. این در حالی بود که با ریزش بیت‌کوین این شاخص نیز دوباره به وضعیت قبل از رشد قیمت بازگشت. در حال حاضر این شاخص در وضعیت ترس قرار دارد و نسبت به روز گذشته خود ۱۲ واحد افت را تجربه کرده‌است.
با ریزش بیت‌کوین به زیر ۲۳۰۰۰ دلار احتمال این که این شاخص در روزهای آینده به وضعیت ترس مطلق و فروش هیجانی معامله‌گران برسد وجود خواهد داشت.
پس نزول بیت‌کوین به زیر سطح ۲۳۲۰۰ دلار، قیمت بیت کوین شتاب نزولی پیدا کرد و در زیر سطح ۲۳۰۰۰ قرار گرفت. در جنبه نزولی، حمایت نزدیک قیت سطح ۲۲۶۵۰ دلار است. حمایت اصلی بعدی در نزدیکی منطقه ۲۲۵۰۰ دلاری قرار دارد که در زیر آن قیمت می تواند کاهش بیشتری پیدا کند. در این حالت، قیمت می تواند به سمت سطح ۲۱۵۰۰ دلار کاهش یابد.
در جهت صعودی نیز، مقاومت اولیه نزدیک به سطح ۲۳۲۰۰ دلار قرار دارد. مقاومت اصلی پس از آن در نزدیکی سطح ۲۳۵۰۰ دلار در حال شکل گیری است، که بالاتر از آن گاوها می توانند حرکت صعودی بیشتری را ایجاد کنند.

آلت‌کوین‌های بازار رمزارز
به طور مشابه همگام با بیت‌کوین، بیشتر آلت کوین های اصلی در حال افزایش شتاب نزولی هستند. اتریوم زیر سطح ۱۷۰۰ دلار معامله می‌شود. کاردانو نیز ممکن است به زیر سطح ۰٫۵۰ دلار کاهش یابد.
اتریوم از جنبه نزولی، حمایت اولیه نزدیک به سطح ۱۶۵۰ دلار را دارد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۱۶۲۵ دلار است که در زیر آن قیمت می تواند به سمت سطح ۱۵۵۰ دلار کاهش یابد.
همچنین در روند صعودی، مقاومت فوری نزدیک به سطح ۱۷۰۰ دلار است. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۱۷۲۰ دلار است که بالاتر از آن ممکن است قیمت تا ۱۸۰۰ دلار افزایش یابد.
سولانا (SOL) نیز زیر سطح ۴۰ دلار معامله می شود. قیمت در حال حاضر به سمت سطح حمایت ۳۸ دلار می‌رود. اگر خرس ها همچنان فعال باشند، ممکن است تا سطح ۳۶٫۵۰ دلار کاهش یابد.
بسیاری از آلتکوین ها شتاب نزولی پیدا می کنند، از جمله DOT، MATIC، SHIB، TRX، UNI، LTC، NEAR، LINK، CRO و XLM. در همین حال،  ALGO بیش از ۱۶ درصد سقوط کرد و بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ سکه برتر امروز دارد.