2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: شرط تغییر روند کنونی چیست؟

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: شرط تغییر روند کنونی چیست؟

بیت کوین طی ساعات گذشته حمایت مهم ۱۸٬۵۰۰ دلاری را حفظ کرده است. اکنون اگر خریداران بخواهند روند بازار را به نفع خود تغییر دهند، باید از مانع ۲۰٬۰۰۰ دلاری عبور کنند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین دو روز پیش برای رسیدن به مقاومت ۱۹٬۵۰۰ دلاری تلاش می‌کرد. این حرکت در ادامه با تشکیل اوج قیمت در نزدیکی ۱۹٬۴۰۰ دلار خاتمه پیدا کرد.

اوج مقطعی دقیق بیت کوین ۱۹٬۳۹۲ دلار است و روند نزولی اخیر از همین نقطه شروع شده است. ابتدا حمایت ۱۹٬۰۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (MA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر) از دست رفت و کمی بعد قیمت تا کف ۱۸٬۶۴۵ دلاری پایین آمد.

خریداران اما به‌سرعت برای حمایت از قیمت وارد بازار شدند و بیت کوین را مجدداً به بالای ۱۸٬۸۰۰ دلار و سطح ۲۳.۶درصد اصلاحی فیبوناچی بازگرداندند. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۱۹٬۳۹۲ دلار تا کف ۱۸٬۶۴۵ دلاری تنظیم شده است.

در حال حاضر نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح ۱۹٬۰۰۰ دلار است. سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی و خط روند نزولی روی نمودار نیز مقاومتی را در نزدیکی ۱۹٬۰۲۰ دلار تشکیل داده‌اند.

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: شرط تغییر روند کنونی چیست؟

مقاومت کلیدی بعدی سطح ۱۹٬۵۰۰ دلار است. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح می‌تواند شروعی برای افزایش قیمت بیت کوین تا سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار باشد. ادامه‌پیداکردن روند صعودی نیز راه را برای جهش قیمت تا ۲۱٬۵۰۰ دلار هموار خواهد کرد.

از طرفی، اگر بیت کوین در عبور از مقاومت ۱۹٬۵۰۰ دلاری ناموفق ظاهر شود، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت سطح ۱۸٬۶۵۰ دلار خواهد بود. حمایت کلیدی بعدی در ۱۸٬۵۰۰ دلار است. شکسته‌شدن این سطح حیاتی نیز ممکن است به سقوط بیت کوین تا سطح ۱۷٬۵۰۰ دلار منجر شود.

شاخص مکدی (MACD) در حال از دست دادن شتاب خود در محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۱۸٬۶۵۰ و ۱۸٬۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۱۹٬۰۰۰ و ۱۹٬۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *