1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: احتمال جهش تا ۲۲هزار دلار

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: احتمال جهش تا ۲۲هزار دلار

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: احتمال جهش تا ۲۲هزار دلار

بیت کوین در حال تثبیت موقعیت خود در نزدیکی ۲۰٬۰۰۰ دلار است و اگر بتواند طی ساعات پیش رو از مقاومت ۲۰٬۵۵۰ دلاری عبور کند، راه برای شروع یک اصلاح صعودی قوی باز خواهد شد.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین روز گذشته با عبور از مقاومت ۲۰٬۰۰۰ دلاری یک حرکت صعودی جدید را آغاز کرد و مقاومت ۲۰٬۲۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته (MA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر) را پشت سر گذاشت.

این حرکت در ادامه با عبور بیت کوین از ۲۰٬۵۰۰ دلار همراه بود و تلاش خریداران برای بالابردن قیمت در نهایت در ۲۰٬۵۷۶ دلار متوقف شد. پس از آن هم قیمت به‌سرعت به زیر سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته سقوط کرد.

به‌دنبال این ریزش، کف مقطعی بیت کوین در ۱۹٬۵۵۵ دلار شکل گرفت و پس از آن قیمت مجدداً شروع به افزایش کرد. رشد دوباره قیمت، با عبور بیت کوین از سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی همراه بود. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۲۰٬۵۷۶ دلار تا کف ۱۹٬۵۵۵ دلاری تنظیم شده است.

بیت کوین در حال حاضر بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته معامله می‌شود و نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت سطح ۲۰٬۳۴۰ دلار است که با مقاومت خط روند نزولی روی نمودار و سطح ۷۶.۴درصد اصلاحی فیبوناچی در یک ناحیه قرار دارد.

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: احتمال جهش تا ۲۲هزار دلار

مقاومت کلیدی بعدی در ۲۰٬۵۵۰ دلار است. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح می‌تواند به جهش بیت کوین تا ۲۱٬۰۰۰ دلار منجر شود. ادامه روند صعودی هم شانس بیت کوین را برای رسیدن به ۲۲٬۰۰۰ دلار افزایش خواهد داد.

در مقابل، اگر بیت کوین موفق به عبور از مقاومت ۲۰٬۵۵۰ دلاری نشود، احتمالاً یک حرکت نزولی دیگر در بازار آغاز می‌شود. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۲۰٬۰۰۰ دلار است.

حمایت کلیدی بعدی ۱۹٬۷۸۰ دلار خواهد بود و پس از آن نوبت به ۱۹٬۵۵۰ دلار می‌رسد. ادامه روند نزولی هم بیت کوین را به جایی پایین‌تر از ۱۹٬۵۰۰ دلار خواهد رساند.

شاخص مکدی (MACD) در حال خروج از محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۱۹٬۷۸۰ و ۱۹٬۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۲۰٬۳۴۰، ۲۰٬۵۵۰ و ۲۱٬۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *