2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت کاردانو؛ جلوگیری از کاهش قیمت منوط به حفظ حمایت ۰.۵ دلاری است

تحلیل قیمت کاردانو؛ جلوگیری از کاهش قیمت منوط به حفظ حمایت ۰.۵ دلاری است

برای حفظ روند صعودی چند وقت اخیر قیمت کاردانو، طرفداران افزایش قیمت یا به اصطلاح گاوهای بازار کاردانو، باید برای حفظ حمایت ۰.۵ دلاری بکوشند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، شکست مقاومت ۰.۵ دلاری کاردانو چندی بیش نپایید و در واقع روند صعودی شکل‌گرفته معتبر نبود. حال بار دیگر سطح ۰.۵۵ دلار تبدیل به مقاومت شده است. فشار خریداران تنها عاملی است که می‌تواند از کاهش قیمت به زیر مثلث صعودی (رنگ آبی) جلوگیری کند؛ اما اگر این کاهش صورت گیرد، شتاب روند نزولی افزایش پیدا می‌کند و موافقان کاهش قیمت یا به‌اصطلاح خرس‌های بازار کنترل عمل را در دست می‌گیرند.

ADAUSDT_2022-08-18_13-03-37

تحلیل تکنیکال

در طی عبور قیمت از مقاومت ۰.۵۵ دلاری، حجم معاملات مقدار بالایی داشت؛ اما حجم فروش پایدار طی چند روز گذشته این روند را تغییر داد.

مقدار شاخص RSI روزانه در حال کاهش است و در حال نزدیکی به نقطه میانی و عدد ۵۰ است. روند صعودی نتوانست مقدار این شاخص را به ناحیه ۷۰ واحد (منطقه اشباع خرید) نزدیک کند و این را می‌توان به‌عنوان یکی از نشانه‌های ضعف در سمت خرید تعبیر کرد.

همچنین بخوانید:‌ شاخص RSI چیست و چگونه از آن در تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

شاخص مکدی روزانه، حداکثر به‌اندازه یک روز با تلاقی نزولی (bearish cros) فاصله دارد. اگر این دو منطبق شوند، احتمالاً برای مدتی فروشنده‌ها در این بازار روند را تعیین خواهند کرد.

ADAUSDT_2022-08-18_13-02-13

همچنین بخوانید: اندیکاتور مکدی چیست؟ آموزش کامل استفاده از MACD در معاملات + ویدیو

پیش‌بینی کوتاه مدت

روند صعودی کاردانو قدرت لازم را نداشت و قیمت به‌سرعت به کانال قبلی بازگشت؛ بنابراین بیشتر صعودهای اخیر ازدست‌رفته محسوب می‌شوند. حال در سطوح قیمتی ۰.۵ دلار و ۰.۴۴ دلار از کاردانو حمایت می‌شود. اگر خریداران نتوانند از سقوط قیمت به زیر مثلث صعودی جلوگیری کنند، احتمالاً اصلاح قیمت طولانی‌تر خواهد شد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *