2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت ریپل؛ رشد ۶۰ درصدی در یک هفته / هنوز ۹۰ درصد پایین‌تر از اوج

تحلیل قیمت ریپل؛ رشد ۶۰ درصدی در یک هفته / هنوز ۹۰ درصد پایین‌تر از اوج

قیمت ریپل روز گذشته جهشی ۳۲.۵ درصدی را تجربه کرد. جهشی که در نهایت به رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین میزان در ۱۷ ماه گذشته منجر شد. این در حالی است که قیمت ریپل همچنان ۹۰ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی خود معامله می‌شود.

به گزارش کریپتوپوتیتو، جهش قدرتمند ۳۲.۵ درصدی ریپل باعث تعجب بسیاری از تحلیل‌گران شد. در حال حاضر هر واحد ریپل در محدوده ۰.۴۲ دلار معامله می‌شود. قیمت ریپل در طول جهش اخیر خود، موفق شد به اوج ۰.۴۴ دلار هم برسد.

نمودار قیمت ریپل

نشانه‌های آمادگی ریپل برای صعود از ابتدای ماه جاری مشهود بوده است، اما هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این ارز دیجیتال به این زودی، جهش خود را آغاز کند. قیمت ریپل اوایل ماه جاری موفق شد تا الگوی مثلث متقارن خود را بشکند و از آن زمان تا به حال، روندی صعودی داشته است. ریپل در روزهای قبل موفق شد تا ۰.۳ دلار جهش کند، اما این جهش با اصلاح همراه بود. بالاخره و پس از موفقیت ریپل در عبور از مقاومت ۰.۳۳ دلار، دیروز شاهد رشد دوباره قیمت آن بودیم.

اگر خریداران، این روند صعودی خارق‌العاده را ادامه دهند، ۰.۴۲ دلار و ۰.۴۴ دلار، نزدیک‌ترین مقاومت‌ها خواهند بود. پس از این مقاومت‌ها، ۰.۴۵۷ (فیبوناچی روند نزولی ۰.۷۸۶) دلار قرار دارد. ۰.۴۸، .۰۴۸۶ (فیبوناچی ۱.۲۷۲) و ۰.۵ دلار مقاومت‌های دیگری هستند که ریپل برای تداوم روند صعودی باید از آنها عبور کند.

در سوی دیگر، در صورتی که شاهد سقوط قیمت ریپل باشیم، اولین حمایت در ناحیه ۰.۴ دلار قرار دارد. پایین‌تر از آن نواحی ۰.۳۸۸ (فیبوناچی ۰.۲۳۶)، ۰.۳۷۸، ۰.۳۶ (فیبوناچی ۰.۳۸۲) و ۰.۳۵ دلار (اوج سال ۲۰۲۰) قرار دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، با توجه به صعود قدرتمند یک‌روزه قیمت ریپل، شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص قدرت نسبی تصادفی (SRSI) هم در محدوده اشباع خرید قرار دارند.

قیمت ریپل در مقابل بیت کوین هم امروز از مقاومت ۲,۳۳۵ ساتوشی (فیبوناچی نزولی ۰.۶۱۸ و اوج ماه اکتبر) عبور کرد. از آن زمان تا به حال، شاهد کاهش ناچیز به ۲,۱۸۵ ساتوشی (فیبوناچی نزولی ۰.۵ و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA ۲۰۰)) بودیم. اینکه قیمت ریپل در مقابل بیت کوین، طی سه ماه گذشته، به‌شدت در تقلا بوده است، نشانه‌ای مثبت برای خریداران تلقی می‌شود.

نمودار قیمت ریپل

با نگاهی به نمودار بالا، می‌توان گفت که اگر خریداران موفق به افزایش قیمت تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه شوند، اولین مقاومت ۲۳۳۵ ساتوشی (فیبوناچی نزولی ۰.۶۱۸) خواهد بود. پس از آن به‌ترتیب مقاومت‌های ۲۴۵۰، ۲۵۴۵ (فیبوناچی نزولی ۰.۷۸۶) و ۲۶۲۰ ساتوشی را خواهیم داشت.

در طرف دیگر، حمایت نزدیک ۲۱۰۰ ساتوشی خواهد بود. پس از آن، ۲۰۳۵ (فیبوناچی ۰.۳۸۲ و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه) و ۱۹۴۳ ساتوشی حمایت‌های پراهمیت ریپل خواهند بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *