2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم؛ امید به رشد در کوتاه‌مدت

تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم؛ امید به رشد در کوتاه‌مدت

نوسانگر استوکاستیک هفتگی بیت کوین از سطح اشباع فروش یا سطوح زیر ۲۰ خارج شده و حرکتی را به سمت بالا آغاز کرده است که نشانه مثبتی برای بیت کوین در کوتاه‌مدت است.

به گزارش کوین دسک، تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد که نمودارهای قیمت بیت کوین و اتریوم پس از یک ماه رکود بازار، به سمت صعودی‌شدن پیش می‌رود و احتمالاً ارزهای دیجیتال در هفته‌های آینده فرصتی برای تنفس خواهند یافت.

کیتی استاکتون (Katie Stockton)، بنیان‌گذار و مدیر شرکت فِیرلید استراتجیز (Fairlead Strategies) با انتشار توییتی گفت که نوسانگر استوکاستیک (stochastic oscillator) هفتگی بیت کوین از منطقه اشباع فروش در زیر سطح ۲۰، به سمت بالا حرکت کرده که حاکی از یک صعود کوتاه‌مدت است.

معامله‌گران باتجربه از نوسانگر استوکاستیک در کنار اندیکاتورهای دیگر برای تشخیص شرایط اشباع فروش و اشباع خرید استفاده می‌کنند که به‌عنوان سیگنال ورود به معاملات شورت و لانگ عمل می‌کند. قرارگرفتن این نوسانگر در زیر ۲۰ (درصد) به‌معنای اشباع فروش و بالای ۸۰ (درصد) نشان‌دهنده اشباع خرید است.

استاکتون در یادداشت پژوهشی هفتگی خود اشاره کرد که چرخش مثبت نوسانگر استوکاستیک هفتگی در مورد بیت کوین، با سیگنال خرید در نمودار روزانه و هفتگی شاخص‌های دیمارک (DeMark Indicators) همراه شده است.

طبق تعریف وب‌سایت اینوستوپدیا (Investopedia)، شاخص‌های دیمارک نزدیک‌ترین قیمت‌های سقف و کف را با قیمت‌های متناظر در دوره قبل مقایسه می‌کنند تا تقاضای موجود برای دارایی موردنظر را اندازه‌گیری کنند.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد که بیت کوین آماده یک صعود قابل‌ملاحظه ناشی از تخلیه فشار فروش است. ارز دیجیتال برتر بازار در حال حاضر با قیمت بالای ۴۰,۰۰۰ دلار در بالاترین قیمت ۲.۵ هفته اخیر معامله می‌شود.

به‌گفته استاکتون، مقاومت اولیه بیت کوین در نزدیکی ۴۷,۰۰۰ دلار خواهد بود که در صورت عبور از این سطح، امکان صعود بیشتر برای این ارز فراهم خواهد شد. این در حالی است که پانکاج بالانی (Pankaj Balani)، مدیرعامل صرافی دلتا (Delta Exchange)، پیش‌بینی کرده است که در محدوده بالاتر از ۴۵,۰۰۰ دلار فروشندگان جدیدی وارد عرصه شوند.

تغییرات در شاخص‌های نمودار قیمت می‌تواند به‌نفع دومین ارز دیجیتال برتر بازار، یعنی اتر، نیز باشد. استاکتون دراین‌باره گفت:

مقدار نوسانگرهای استوکاستیک روزانه و هفتگی افزایش یافته است و از یک صعود کوتاه‌مدت و تست مقاومت اولیه اتر در نزدیکی ۳,۰۰۰ دلار حمایت می‌کند.

دومین ارز برتر بازار از اواخر ماه مه (اوایل خردادماه) بارها با مقاومت شدید در محدوده ۲,۸۰۰ تا ۳,۰۰۰ مواجه شده است. اتر در حال حاضر بالاتر از ۲,۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *