1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین؛ چرا همچنان احتمال سقوط به ۳۲,۰۰۰ دلار وجود دارد؟

تحلیل قیمت بیت کوین؛ چرا همچنان احتمال سقوط به ۳۲,۰۰۰ دلار وجود دارد؟

تحلیل قیمت بیت کوین؛ چرا همچنان احتمال سقوط به ۳۲,۰۰۰ دلار وجود دارد؟

قیمت بیت کوین موفق نشد از سد ۳۶,۰۰۰ دلاری عبور کند و سقوط تازه‌ای را آغاز کرد. پس از این سقوط شاهد کاهش تا ۳۵,۰۰۰ و ۳۴,۰۰۰ بودیم.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، قیمت بیت کوین تا زیر ۳۴,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته (SMA100) هم سقوط کرد. کف سقوط اخیر در ۳۳,۱۰۳ دلار تشکیل شد و در حال حاضر قیمت کمی احیا شده است و در محدوده ۳۴,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. بیت کوین ساعاتی پیش موفق شد از فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی عبور کند. این فیبوناچی از سقوط از ۳۵,۹۵۰ دلار به ۳۳,۱۰۰ دلار تشکیل شده بود.

شواهد حاکی از آن است که روی نمودار یک ساعته و در نزدیکی ۳۳,۶۰۰ دلار شاهد شکل‌گیری یک مثلث جمع‌شونده هستیم. در صورتی که قیمت بیت کوین نتواند بالای این الگو و ۳۳,۵۰۰ دلار باقی بماند، احتمال سقوط بیشتر وجود دارد.

۳۳,۰۰۰ دلار به‌عنوان حمایت اصلی بعدی روی نمودار عمل می‌کند. اگر ۳۳,۱۰۰ و ۳۳,۰۰۰ دلار بشکند، می‌توان انتظار سقوط بیشتر قیمت را داشت.

این احتمال وجود دارد که قیمت به ۳۲,۵۰۰ دلار سقوط کند. سقوط بیشتر می‌تواند منجر به کاهش تا ۳۲,۲۰۰ دلار شود که یک ناحیه حمایتی است. محدوده ۳۱,۲۰۰ دلاری هم به‌عنوان یکی از حمایت‌های اصلی عمل می‌کند.

تحلیل قیمت بیت کوین

اگر قیمت بیت کوین بالای ناحیه حمایتی ۳۳,۵۰۰ دلار بماند، می‌توان گفت که احتمال صعود دوباره در کوتاه‌مدت وجود دارد. در این صورت، اولین مقاومت پیش روی بیت کوین ۳۴,۰۰۰ دلار و خط روند بالایی مثلث خواهد بود.

۳۴,۲۵۰ دلار مقاومت بعدی است. پس از این ناحیه میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه قرار دارد. ۳۴,۴۰۰ دلار هم مهمترین مقاومتی است که بیت کوین در کوتاه‌مدت باید از آن عبور کند. ۳۶,۰۰۰ هم سد بعدی قیمت بیت کوین است. در صورت عبور از این مقاومت‌ها می‌توان گفت که قیمت تا ۳۷,۰۰۰ دلار پیش می‌رود.

شاخص مکدی (MACD) در تایم‌فریم یک ساعته به‌آرامی در حال ورود به ناحیه نزولی است. شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در حال حاضر زیر سطح ۵۰ قرار دارد.

همان طور که پیش‌تر گفتیم، ۳۳,۵۰۰ دلار و ۳۳,۰۰۰ دلار به‌عنوان حمایت‌های اصلی قیمت بیت کوین عمل می‌کنند. ۳۴,۰۰۰، ۳۴,۴۰۰ و ۳۵,۰۰۰ دلار هم مقاومت‌های اصلی این ارز دیجیتال هستند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *