1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین؛ شکست دوباره در رسیدن به ۳۵,۰۰۰ دلار

تحلیل قیمت بیت کوین؛ شکست دوباره در رسیدن به ۳۵,۰۰۰ دلار

تحلیل قیمت بیت کوین؛ شکست دوباره در رسیدن به ۳۵,۰۰۰ دلار

بیت کوین بار دیگر از شکستن مقاومت ۳۵,۰۰۰ دلاری باز ماند و روند نزولی جدیدی را به زیر ۳۴,۰۰۰ دلار آغاز کرد. این در حالی است که ارز دیجیتال برتر بازار همچنان ریسک سقوط بیشتر را روبه‌روی خود می‌بیند.

به گزارش بی‌تی‌سی داتکام، بیت کوین پس از آنکه از تثبیت در بالای ناحیه مقاومتی ۳۵,۰۰۰ دلاری باز ماند، روند نزولی جدیدی را آغاز کرده است. بیت کوین اکنون زیر سطح حمایتی ۳۳,۵۰۰ دلار معامله می‌شود که پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعتی است.

داده‌های صرافی کراکن نشان می‌دهد که در نمودار ساعتی جفت‌ارز بیت کوین/ دلار یک افت به زیر خط روند صعودی اصلی با حمایت نزدیک ۳۳,۸۵۰ دلار روی داده است. این جفت ارز ممکن است در سطح بالاتری اصلاح بخورد، اما خریداران احتمالاً در نزدیک ۳۴,۰۰۰ دلار با مقاومت روبه‌رو شوند.

قیمت بیت کوین پس از شکستن ناحیه مقاومت ۳۴,۰۰۰ دلاری شتاب گرفت و حتی از مقاومت ۳۵,۰۰۰ دلار هم بالاتر رفت، اما این روند صعودی دوام نداشت.

قیمت در نزدیکی ۳۵,۰۰۰ دلار یک اوج را تشکیل داد و پس از آن یک روند نزولی جدید را آغاز کرد. سپس سطح حمایت ۳۴,۰۰۰ دلاری را نیز شکست کرد. پس از آن نیز در نمودار ساعتی جفت‌ارز بیت کوین/ دلار، قیمت به زیر خط روند صعودی با حمایت نزدیک به ۳۳,۸۵۰ دلار افتاد.

اکنون بیت کوین در زیر حمایت ۳۳,۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعتی معامله می‌شود. یک کف در نزدیکی ۳۳,۱۳۴ دلار تشکیل شده و قیمت در حال تثبیت است.

یک مقاومت اولیه در نزدیکی ۳۳,۵۵۰ دلار قرار دارد. این مقاومت نزدیک سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ درصد است که از سقوط اخیر از ۳۵,۰۰۰ به ۳۳,۱۳۴ تشکیل شده است. در طرف دیگر، یک حمایت اولیه در نزدیکی کف اخیر در ۳۳,۱۳۴ دلار شکل گرفته است.

نمودار قیمت بیت کوین

اولین حمایت عمده در نزدیکی ناحیه ۳۳,۰۰۰ دلاری است. اگر قیمت بیت کوین نتواند بالاتر از حمایت ۳۳,۰۰۰ دلاری باقی بماند، افت شدیدی ممکن است در انتظارش باشد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۳۲,۲۰۰ دلار است.

اگر یک افت به زیر سطوح حمایت ۳۲,۲۰۰ و ۳۲,۰۰۰ دلار روی دهد، قیمت بیت کوین به روند نزولی ادامه خواهد داد.

اگر بیت کوین در بالای ناحیه حمایت ۳۳,۰۰۰ دلاری تثبیت شود، در کوتاه‌مدت ممکن است یک صعود جدید را آغاز کند. اولین مقاومت در مسیر صعودی نزدیک به سطح ۳۳,۵۵۰ دلار است.

اولین مقاومت عمده نیز نزدیک به ۳۴,۰۰۰ دلار قرار دارد. این مقاومت در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد است که از سقوط اخیر قیمت بیت کوین از ۳۵,۰۰۰ دلار به ۳۳,۱۳۴ تشکیل شده است.

اگر قیمت بیت کوین در بالای ناحیه مقاومت ۳۴,۰۰۰ دلار بسته شود، قیمت ممکن است به سمت مانع ۳۵,۰۰۰ دلاری نیز افزایش یابد.

شاخص‌های تکنیکال:

مکدی (MACD) ساعتی – مکدی اکنون در حال شتاب گرفتن در ناحیه نزولی است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) ساعتی – شاخص قدرت نسبی بیت کوین/ دلار اکنون در ناحیه اشباع فروش است.

سطوح حمایت اصلی: ۳۳,۰۰۰ دلار و پس از آن، ۳۲,۲۰۰ دلار.

سطوح مقاومت اصلی: ۳۳,۵۵۰ دلار، ۳۴,۰۰۰ دلار و ۳۵,۰۰۰ دلار.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *