1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بایننس کوین: احتمال جهش قیمت طی روزهای آینده

تحلیل قیمت بایننس کوین: احتمال جهش قیمت طی روزهای آینده

تحلیل قیمت بایننس کوین: احتمال جهش قیمت طی روزهای آینده

روی نمودار قیمت بایننس کوین الگویی دیده می‌شود که می‌تواند هم در جهت کاهش و هم در مسیر افزایش قیمت دنبال شود. داده‌های مربوط به شبکه این ارز دیجیتال اما، نشانه‌های خوبی برای پیش‌بینی سرنوشت این الگو در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند.

به گزارش کوین تلگراف، در نمای ۱۲ ساعته بازار بایننس کوین، توکن بومی اکوسیستم بی‌ان‌بی چین (BNB Chain)، یک الگوی مثلث متقارن دیده می‌شود که تشکیل آن از روز ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) آغاز شده است؛ زمانی که اولین بار کندل قیمت با مقاومت خط روند نزولی روی نمودار، در ۳۳۵ دلار برخورد کرد. طی ۵ هفته پس از آن، قیمت همواره در نزدیکی ۲۸۰ دلار در نوسان بود؛ سطحی که دقیقاً نقطه تلاقی مقاومت و حمایت مثلث متقارن روی نمودار است.

تحلیل قیمت بایننس کوین: احتمال جهش قیمت طی روزهای آینده

تصمیم‌گیری بازار در رابطه با شکست این الگو به‌سمت بالا یا پایین، احتمالاً حوالی روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) مشخص خواهد شد؛ زمانی که این دو خط روند با یکدیگر برخورد می‌کنند. بایننس کوین که اکنون ارزش بازاری ۴۵میلیارد دلاری دارد، طی ۳ ماه گذشته در مقایسه با بسیاری از آلت کوین‌های مطرح بازار عملکرد بهتری داشته و رشدی ۳۲درصدی را تجربه کرده است.

سایت ارزی (Arzee) مربوط به توسعه فنی بلاک چین بایننس روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) اعلام شد. توسعه‌دهندگان بی‌ان‌بی چین قرار است به‌زودی از پروژه‌ای جدید به نام «zkBNB» رونمایی کنند که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری جدید است. شبکه آزمایشی این پروژه احتمالاً در ماه نوامبر (آبان) راه‌اندازی خواهد شد و هدف از اجرای آن افزایش سرعت و کاهش هزینه تراکنش‌ها در بلاک چین بایننس است. ویتالیک بوترین، مغز متفکر اتریوم، نیز می‌خواهد از راه‌حلی مشابه برای اتریوم استفاده کند که مبتنی بر فناوری اثبات بدون دانایی (Zero-knowledge proof) است. او پیش‌تر نیز در سال ۲۰۲۱ به اهمیت این فناوری اشاره کرده بود.

بی‌ان‌بی چین یک شبکه سازگار با اتریوم و کاملاً کاربردمحور است که میزبان برنامه‌های غیرمتمرکز بسیاری نظیر صرافی‌های غیرمتمرکز، بازی‌های بلاک چینی، پلتفرم‌های وام‌دهی، شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های تجمیع سود (Yield Aggregators) و بازارهای خریدوفروش توکن‌‌های غیرمثلی (NFT) است.

کاهش سپرده‌گذاری‌های بی‌ان‌بی چین می‌تواند یک نشانه نزولی باشد

با وجود سقوط ۶۰درصدی قیمت بایننس کوین از اوج تاریخی خود، این ارز دیجیتال همچنان با صرف‌نظر از رتبه استیبل کوین‌ها، سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود. علاوه بر این، ۵.۲۵میلیارد دلار سرمایه نیز در قراردادهای هوشمند مبتنی بر این بلاک چین قفل شده است؛ معیاری که از آن با عنوان ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL) نیز یاد می‌شود.

با وجود رشد ۳۲درصدی قیمت بایننس کوین طی ۳ ماه گذشته، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در این بلاک چین بر حسب بایننس کوین، طی این مدت نزدیک به ۲۰درصد افت کرده است. افت این شاخص معمولاً یک عامل منفی در نظر گرفته می‌شود؛ اما شیوه تأثیرگذاری آن، به عملکرد شبکه‌های رقیب بستگی دارد.

تحلیل قیمت بایننس کوین: احتمال جهش قیمت طی روزهای آینده

کاهش ارزش سرمایه‌های قفل‌شده در بلاک چین‌های مختلف، طی این مدت به امری معمول بدل شده است. برای مثال، ارزش سرمایه قفل‌شده در شبکه سولانا طی ۳ ماه گذشته ۲۷.۵درصد کاهش یافته است. اولنچ و حتی اتریوم نیز طی این مدت به‌ترتیب با ۳۶ و ۲۹درصد کاهش در ارزش سرمایه قفل‌شده در شبکه‌های خود روبه‌رو شدند که در این میان ارزش کل سرمایه قفل‌شده در بلاک چین اتریوم از ۳۰میلیون اتر روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) به ۲۱.۲میلیون اتر رسیده است.

با این حال، اگر بخواهیم ارزش دلاری سرمایه‌های قفل‌شده در قراردادهای هوشمند شبکه بایننس را در نظر بگیریم، ۵.۲۵میلیارد دلار فعلی نسبت به ۳ ماه گذشته ۵درصد بیشتر شده است؛ شرایطی که برای اتریوم، اولنچ و سولانا صدق نمی‌کند.

افزایش استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه بایننس

برای مشخص‌کردن این موضوع که آیا افت ارزش سرمایه قفل‌شده در شبکه بایننس (بر حسب BNB) با کاهش تعداد کاربران این بلاک چین در ارتباط است یا خیر، باید شاخص‌های مرتبط با استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز را مورد بررسی قرار دهیم. استفاده کاربران از برخی از این برنامه‌های غیرمتمرکز، نظیر پلتفرم‌های فعال در حوزه بازی‌های بلاک چینی یا NFTها، نیاز به سپرده‌گذاری مبالغ زیاد ندارد. بنابراین، شاخص TVL با این دست از برنامه‌ها در ارتباط نیست.

تحلیل قیمت بایننس کوین: احتمال جهش قیمت طی روزهای آینده

پنکیک سواپ (PancakeSwap)، پرطرفدارترین صرافی غیرمتمرکز بلاک چین بایننس، طی ۳۰ روز گذشته ۱.۷۵میلیون آدرس فعال داشته و از این حیث بالاترین رتبه بین تمام برنامه‌های غیرمتمرکز در تمام شبکه‌های بلاک چینی را به خود اختصاص داده است. گفتنی است در شبکه اتریوم تنها ۳ برنامه غیرمتمرکز وجود دارد که تعداد کاربران فعال آنها در ۳۰ روز اخیر از ۳۵٬۰۰۰ مورد فراتر می‌رود. این ۳ برنامه نیز اوپن سی (Open Sea)، یونی سواپ (Uniswap) و متامسک سواپ (MetaMask Swap) هستند.

در این مدت، میزان استفاده از ۳ برنامه غیرمتمرکز فعال در بلاک چین بایننس بیش از ۱۹۰درصد رشد کرده که در میان آنها پلتفرم گیمتا (Gameta) با بیش از ۹۰۰٬۰۰۰ آدرس فعال، بهترین عملکرد را داشته است. اکنون، اگر پس از پنکیک سواپ یک برنامه دیگر که در شبکه بایننس فعال است، بتواند جای خود را میان برنامه‌های غیرمتمرکز برتر تمام شبکه‌های بلاک چینی تثبیت کند، منتقدان بی‌ان‌بی چین با شرایط سختی مواجه خواهند شد.

اگر قرار باشد شرایط را تنها بر اساس آمار و ارقام قضاوت کنیم، از کاهش ۲۰درصدی ارزش سرمایه قفل‌شده در شبکه بایننس بر حسب ‌BNB و ریزش ۱۴درصدی تعداد آدرس‌های فعال برنامه‌های غیرمتمرکز این بلاک چین، می‌توان به اشتباه نتیجه‌گیری کرد که بایننس کوین برای یک اصلاح نزولی آماده است.

با این حال، تحلیل جزئی‌تر این آمارها، شامل مقایسه با وضعیت سایر رقبا، نشان می‌دهد که رسیدن به نقطه پایان الگوی مثلث متقارن روی نمودار ۱۲ ساعته (که در بالا به آن اشاره شد)، احتمالاً یک محرک صعودی برای این ارز دیجیتال خواهد بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *