1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

در نمای هفتگی بازار «اتریوم/ دلار» یک الگوی کلاسیک دیده می‌شود که اگر در ادامه درست عمل کند، می‌تواند قیمت اتریوم را به ۱۰٬۰۰۰ دلار برساند. اما احتمال رسیدن به هدف این الگو چقدر است؟

به گزارش کوین تلگراف،‌ یک الگوی مثلث صعودی در نمای هفتگی بازار اتریوم/ دلار وجود دارد. مثلث صعودی همان‌ طور که از نامش پیداست، یک الگوی تداومی است که در جریان روندهای صعودی ظاهر می‌شود. تحلیلگران زمانی ظهور این الگو را روی نمودار تأیید می‌کنند که قیمت در محدوده‌ای به‌شکل یک مثلث قائم‌الزاویه نوسان کند و با این حرکت در نزدیکی خط روند پایینی الگو دنباله‌ای از کف‌های صعودی و در سمت بالای الگو یک مقاومت تشکیل شود. در جریان پیشروی این الگو، معمولاً حجم معاملات کاهش پیدا می‌کند.

در حال حاضر الگوی صعودی مشابهی در نمای هفتگی بازار اتریوم دیده می‌شود که خط روند پایینی آن از اوایل سال ۲۰۲۱ به‌عنوان محدوده‌ای برای ورود خریداران عمل کرده است و همان طور که در نمودار زیر دیده می‌شود، خط روند بالایی ناحیه مقاومتی بوده است که هرگاه قیمت به آن نزدیک شده فشار فروش نیز افزایش یافته است.

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

این الگو اساساً پیش از جهش قابل‌توجه قیمت پدیدار می‌شود و اندازه این جهش هم باید چیزی برابر با بیشترین فاصله بین خط روند بالایی و پایینی الگو باشد؛ یعنی پس از شکسته‌شدن مقاومت الگو، احتمالاً قیمت به این اندازه رشد می‌کند.

اگر در ادامه این الگو درست عمل کند و همه چیز روی نمودار طبق محاسبات پیش برود،‌ قیمت اتریوم می‌تواند از سطح ۱۰٬۰۰۰ دلار عبور کند. در نماهای بلندمدت‌تر بازار اما، یک الگوی تکنیکال دیگر هدفی ۴٬۰۰۰ دلاری را برای قیمت اتریوم پیش‌بینی می‌کند.

تحلیلگری به نام ولف (Wolf) که در توییتر فعال است، انتظار دارد بازار اتریوم در ادامه دوباره حرکتی صعودی را تجربه کند. او این بازگشت صعودی را به الگوی سروشانه احتمالی موجود در نمای یک‌روزه بازار نسبت داده است.

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

آیا نوسانات اخیر قیمت یک تله گاوی است؟

الگوی مثلث صعودی زمانی نمایان شده که اتریوم پس از سقوط به سطح ۲٬۱۵۰ دلار در ژانویه (دی) توانست از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کند. پس از آن قیمت اتریوم در کمتر از چهار هفته بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران روند بازیابی اخیر اتریوم را یک تله گاوی می‌دانند؛ یعنی شرایط به گونه پیش می‌رود که ممکن است معامله‌گران را در رابطه با روند قیمت به اشتباه بیندازد و با لیکوییدشدن موقعیت‌های معاملاتی آنها را گرفتار ضررهایی غیرمنتظره کند. یکی از این تحلیلگران بدبین «TheTreeTrader» نام دارد که تحلیل‌های خود را در پلتفرم تریدینگ ویو منتشر می‌کند.

این تحلیلگر بدون توجه به الگوی مثلث صعودی روی نمودار اتریوم، روی خط روند نزولی‌ای تمرکز کرده است که در نمای یک‌روزه بازار بیت کوین، از نوامبر (آبان) ۲۰۲۱ به‌عنوان یک مقاومت ظاهر شده است.

با اینکه اتریوم در حال حاضر هم پایین‌تر از این خط روند در نوسان است، اندیکاتور‌های مومنتوم به‌ویژه شاخص قدرت نسبی (RSI)، مکدی (MACD) و استوک‌اَستیک آر‌اس‌‌آی (Stochastic RSI) در این مدت روندی صعودی را دنبال کرده‌اند. اندیکاتورهای مومنتوم ابزارهایی هستند که مستقیماً بالا و پایین‌‌شدن‌های قیمت را دنبال می‌کنند.

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

در نتیجه می‌توان گفت میان اندیکاتورهای مومنتوم و قیمت اتریوم یک واگرایی نزولی دیده می‌شود؛ اتفاقی که معمولاً با معکوس‌شدن جهت قیمت همراه است. TheTreeTrader گفته است اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ممکن است قیمت اتریوم تا ۲٬۳۰۰ دلار پایین بیاید. از سوی دیگر، عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای خط روند نزولی، می‌تواند روند کلی بازار اتریوم را صعودی کند.

نگرانی معامله‌گران در رابطه با احتمالی شکل‌گیری یک تله گاوی، به این خاطر است که در گذشته هم روی نمودار الگوهایی صعودی دیده شده است؛ اما قیمت هنوز نتوانسته است یک شکست صعودی را تجربه کند.

گفتنی است اتریوم پیش‌تر در اکتبر (مهر) ۲۰۲۱ هم الگوی صعودی مشابهی را تشکیل داده بود که هدف آن سطح ۶٬۵۰۰ دلار بود. با سقوط هفته‌های گذشته اتریوم به سطح ۲٬۱۰۰ دلار اعتبار این الگو که در نمای روزانه دیده می‌شد، از بین رفت.

وضعیت شبکه اتریوم چگونه است؟

با وجود دیدگاه‌های مختلفی که در رابطه با وضعیت نمودار قیمت اتریوم وجود دارد، شرایط شاخص‌های مرتبط با شبکه اتریوم امیدوارکننده است.

برای مثال در طول سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۱۸.۳۶ میلیون آدرس جدید به شبکه اضافه شده که یعنی هر ماه ۱.۵۳ میلیون کیف پول جدید اتریومی ایجاد شده است و کاربران جدیدی هم به این شبکه پیوسته‌اند.

تحلیل قیمت اتریوم: یک الگوی صعودی می‌تواند قیمت را به ۱۰هزار دلار برساند

داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد تعداد آدرس‌هایی که حاوی حداقل یک اتریوم هستند در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱.۴۲ میلیون رسیده است.

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های دارای موجودی و کیف پول‌هایی که حاوی حداقل ۰.۱ اتریوم هستند نیز در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) به‌ترتیب به رکورد جدید ۷۵ میلیون و ۷ میلیون رسیده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *