2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها: نشانه صعودی روی نمودار پولکادات و کوزاما

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها: نشانه صعودی روی نمودار پولکادات و کوزاما

یک شاخص تکنیکال نشان می‌دهد پولکادات و کوزاما با وجود سقوطی که در ۱۰ روز گذشته تجربه کرده‌اند، می‌توانند یک حرکت صعودی جدید را آغاز کنند. با این حال، شرط شکل‌گیری این حرکت صعودی، عبور از مقاومت‌های کلیدی پیش روی قیمت است.

به گزارش کریپتو بریفینگ، قیمت پولکادات از زمان رسیدن به اوج ۲۳.۸۵ دلاری در ۲ آوریل (۱۳ فروردین) ۲۸.۷۲ درصد کاهش یافته است. قیمت در نزدیکی ۱۷ دلار یک حمایت جدید تشکیل داده است و در همین حال، یک شاخص تکنیکال نشان می‌دهد بازار پولکادات در وضعیت اشباع فروش قرار گرفته است و می‌تواند در ادامه جهش قابل‌توجهی را تجربه کند.

وضعیتی کنونی شاخص ترتیبی تام دیمارک (Tom DeMark) در نمای ۱ روزه بازار، نشان می‌دهد که سطوح فعلی می‌توانند موقعیت خوبی برای خرید پولکادات باشند. این اندیکاتور نقاطی را مشخص می‌کند که ممکن است روند قیمت در آنها تغییر کند. به بیان دقیق‌تر، اگر ۹ کندل متوالی بالاتر یا پایین‌تر از نقطه پایان ۴ کندل ماقبل خود بسته شوند، پس از آن انتظار می‌رود که روند بازار معکوس شود.

این چشم‌انداز صعودی هم با شکل‌گیری نهمین نشان‌گر قرمزرنگ این شاخص به وجود آمده که ممکن است در ادامه با یک تا چهار کندل صعودی یا شروع یک حرکت روبه‌بالای جدید همراه شود. افزایش فشار خرید در سطوح فعلی، می‌تواند به تکمیل این چشم‌انداز صعودی کمک کند.

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها: نشانه صعودی روی نمودار پولکادات و کوزاما

بسته‌شدن کندل روزانه قیمت بالای ۱۸.۳۰ دلار می‌تواند خریداران را به فعالیت بیشتر در بازار تشویق کند. ضمن اینکه شکسته‌شدن این مقاومت تأییدی برای نشانه صعودی موجود در شاخص ترتیبی تام دیمارک خواهد بود و پس از آن ممکن است قیمت تا ۱۹.۵۰ دلار و حتی ۲۱ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها: نشانه صعودی روی نمودار پولکادات و کوزاما

کوزاما هم مانند پولکادات پس از سقوط شدیدی که در ۴ آوریل (۱۴ فروردین) تجربه کرد، اکنون به محدوده‌ای حیاتی رسیده است که در آن افزایش تقاضا می‌تواند باعث جهش قیمت شود. حمایت ۱۴۸ دلاری در روزهای اخیر مانع از سقوط قیمت کوزاما شده است و بازگشت صعودی قیمت نیز می‌تواند از این ناحیه آغاز شود. البته قیمت برای جهش به سطوح بالاتر، با مقاومتی کلیدی در سطح ۱۶۰ دلار مواجه است.

نشانه صعودی‌ شاخص ترتیبی تام دیمارک در بازار کوزاما هم صدق می‌کند و نهمین نشان‌گر قرمز این اندیکاتور در تصویر زیر دیده می‌شود. کوزاما باید خود را به بالای ۱۶۰ دلار برساند تا بتوان اعتبار این چشم‌انداز صعودی را تأیید کرد. پس از آن هم می‌توانیم منتظر جهش قیمت تا ۱۸۰ دلار و سپس ۲۰۷ دلار باشیم.

تحلیل قیمت آلت کوین‌ها: نشانه صعودی روی نمودار پولکادات و کوزاما

گفتنی است برای شکل‌گیری این روند صعودی، پولکادات و کوزاما هر دو باید از حمایت‌های روی نمودارشان فاصله بگیرند و به‌سمت بالا حرکت کنند. سقوط پولکادات به زیر ۱۷ دلار راه را برای ریزش عمیق‌تر قیمت تا ۱۶ دلار باز می‌کند و اگر کوزاما هم نتواند حمایت ۱۴۸ دلاری را نگه دارد، ممکن است قیمت تا حمایت بعدی در ۱۳۶ دلار پایین بیاید.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *