1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مسیر صعودی بیت کوین و آرامش بازار آلت کوین‌ها

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مسیر صعودی بیت کوین و آرامش بازار آلت کوین‌ها

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مسیر صعودی بیت کوین و آرامش بازار آلت کوین‌ها

در ادامه تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ریپل، سولانا، دوج کوین، پولکادات، لونا و یونی سواپ را می‌خوانید.

تحلیل‌گران عقیده دارند بیت کوین حرکت خود را به‌سمت سقف تاریخی قیمت خود آغاز کرده و نوسانات عرضی آلت کوین‌ها نیز بیان‌گر این موضوع است که معامله‌گران در حال انتقال سرمایه خود به بیت کوین هستند. رالی صعودی و پرقدرت بیت کوین در چند روز گذشته باعث تقویت احساسات بازار این ارز دیجیتال شده و تحلیل‌گران بار دیگر با پیش‌بینی‌های شش رقمی خود از قیمت بازگشته‌اند. آیا بیت کوین می‌تواند مقاومت‌های محکم موجود در مسیر خود از جمله بالاترین سطح تاریخی را به چالش کشیده و آلت کوین‌ها را نیز با خود در مسیر صعود همراهی کند؟ آیا «فصل بیت کوین» آغاز شده است؟ با بررسی ۱۰ ارز برتر این هفته به‌دنبال جواب این سؤال‌ها خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

شادو بلند کندل روز یکشنبه در نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر اقدام به فروش ارزهای خود کردند، ولی نتوانستند بیت کوین را به ۵۲,۹۲۰ دلار برسانند. این همان سطحی است که جهش اخیر، کارش را از آنجا آغاز کرد. به نظر می‌رسد شکست آنها در پایین‌آوردن قیمت بیت کوین، باعث شده تا فعالیت خریداران در بازار بیشتر شود.

نمودار قیمت بیت کوین

خریدهای تهاجمی دیروز قیمت را به بالای اوج روز یکشنبه در ۵۶,۵۶۱.۳۱ دلار رساند. رسیدن به این محدوده سبب شد تا راه برای رالی تا ۶۰,۰۰۰ دلار باز شود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۵۰,۱۹۶ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد خریداران کنترل بیشتری در بازار دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۶۰,۰۰۰ دلار برسانند، احتمال رسیدن به اوج تاریخی در ۶۴,۸۵۴ دلار وجود خواهد داشت. در صورتی هم که خریداران بتوانند از این محدوده عبور کنند، می‌توان انتظار افزایش شتاب صعودی را داشت.

بسته‌شدن قیمت زیر ۵۲,۹۲۰ دلار، اولین نشانه از تضعیف روند صعودی خواهد بود؛ این موضوع بیانگر آن است که معامله‌گران در سطوح بالاتر سود خود را از بازار خارج می‌کنند. در این صورت، فروشندگان این فرصت را خواهند داشت تا بیت کوین را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۴۷,۷۲۷ دلار پایین بیاورند.

  • مقاومت‌ها: ۶۰,۰۰۰ – ۶۴,۸۵۴
  • حمایت‌ها: ۵۲,۹۲۰ – ۴۷,۷۲۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم روز یکشنبه سقوطی شدید را تجربه کرد، ولی خریداران دیروز با فعالیت بالای خود، در کف تشکیل‌شده در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۳۶۹ دلار اقدام به خرید کردند. این مسئله نشانه‌ای مثبت است؛ چراکه بیانگر احساسات مثبت حاکم بر بازار و خرید در کف است.

نمودار قیمت اتریوم

اگر خریداران بتوانند قیمت را در بالای گردن الگوی سر و شانه معکوس بالا تثبیت کنند، این الگو تکمیل خواهد شد. هدف این الگو رسیدن به ۴,۶۵۷ دلار است، ولی به‌احتمال زیاد در سطوح ۴,۰۲۷.۸۸ دلار و اوج تاریخی در ۴,۳۷۲.۷۲ دلار، شاهد مقاومت فروشندگان خواهیم بود.

در صورتی که قیمت از مقاومت پیش رو سقوط کند و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳,۳۵۱ دلار برسد، این دیدگاه نزولی اعتبارش را از دست خواهد داد. در این صورت ممکن است شاهد سقوط تا حمایت روانی ۳,۰۰۰ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۴,۰۲۷.۸۸ – ۴,۳۷۲.۷۲ – ۴,۶۵۷
  • حمایت‌ها: ۳,۳۵۱ – ۳,۰۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

روز جمعه قیمت بایننس کوین به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۲۵ دلار رسید. خریداران سعی کردند که بایننس کوین را بار دیگر به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند ولی موفق به انجام این کار نشدند. همین مسئله باعث شد که معامله‌گران کوتاه‌مدت، با فروش ارزهای خود، فشار نزولی بازار را بیشتر کنند.

نمودار قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین روز یکشنبه به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۰۹ دلار رسید، ولی فروشندگان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند. حجم بالای خریدها در سطوح پایین‌تر سبب شد که دیروز قیمت بایننس کوین به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد.

در صورتی که خریداران بتوانند بایننس کوین را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، احتمال جهش تا گردن الگوی فعلی وجود دارد. بسته‌شدن قیمت بالای این سطح باعث تکمیل الگوی سر و شانه خواهد شد. در این صورت می‌توان انتظار رالی تا ۵۱۸.۹ دلار را داشت و در صورت شکسته‌شدن این سطح، احتمال جهش تا هدف الگو در ۵۵۴ دلار وجود خواهد داشت.

در سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یا گردن الگو سقوط کند و به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (SMA100) در ۳۸۳.۴ دلار برسد، مقصد احتمالی بعدی ۳۲۰ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۴۲۵ – ۵۱۸.۹ – ۵۵۴
  • حمایت‌ها: ۳۸۳.۴ – ۳۲۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در حال حاضر در داخل الگوی مثلث متقارن در نوسان است که عموماً‌ یک الگوی تداوم روند است. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را در زیر خط حمایت مثلث تثبیت کنند، احتمال ادامه روند اصلاحی وجود دارد.

نمودار قیمت کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۲۴ دلار صاف شده است و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده میانی است؛ با تکیه بر این شرایط، نمی‌توان به تصویری درست از وضعیت توازن بازار رسید. خریداران حالا سعی خواهند کرد جلوی سقوط قیمت را در ۱.۹۴ دلار بگیرند، ولی شکست آنها ممکن است باعث افزایش فشار فروش در بازار شود و این اتفاق می‌تواند به کاهش قیمت تا ۱.۶ دلار بینجامد.

به‌علاوه، اگر قیمت از خط حمایت مثلث احیا شود و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، خریداران تلاش می‌کنند تا کاردانو را به بالای خط مقاومت مثلث برسانند. اگر آنها در انجام این کار موفق شوند، می‌توان انتظار رسیدن تا ۲.۴۷ دلار را داشت. هدف بعدی در این شرایط، ۲.۸ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۲.۲۴ – ۲.۴۷ – ۲.۸
  • حمایت‌ها: ۱.۹۴ – ۱.۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

دامنه نوسانات محدود قیمت ریپل روز شنبه با عبور از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱.۰۸ دلار شکسته شد. با این حال، شادو بلند کندل روز یکشنبه نشان می‌دهد که فروشندگان در حال دفاع از مقاومت کوچک ۱.۲۴ دلاری هستند.

نمودار قیمت ریپل

اگر خریداران در سطوح فعلی تسلیم نشوند، احتمال جهش تا بالای ۱.۲۴ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۰۶ دلار شیبی رو به بالا دارد و شاخص قدرت نسبی هم در بالای ۶۰ است که نشان می‌دهد خریداران برتری اندکی نسبت به فروشندگان دارند.

بسته‌شدن قیمت در بالای ۱.۲۴ دلار، می‌تواند قیمت ریپل را به ۱.۴۱ دلار برساند. از لحاظ تاریخی، این سطح یک سد محکم در مقابل افزایش قیمت بوده است ولی اگر خریداران بتوانند از آن عبور کنند، هدف بعدی ۱.۶۶ دلار است. این دیدگاه صعودی در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد باطل خواهد شد. این اتفاق می‌تواند به کاهش قیمت تا ۱ دلار منجر شود. مقصد احتمالی بعدی در این حالت، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۰.۹۳ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۴ – ۱.۴۱ – ۱.۶۶
  • حمایت‌ها: ۱.۰۶ – ۰.۹۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

جهش کم‌رمق قیمت سولانا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۵۱ دلار در روزهای جمعه و شنبه نشان می‌دهد که خریداران با قدرت چندانی در بازار فعالیت ندارند. روز یکشنبه شاهد پیشی‌گرفتن عرضه از تقاضا بودیم و همین مسئله باعث کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شد.

نمودار قیمت سولانا

در حال حاضر خریداران تلاش می‌کنند تا از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۴۱ دلار دفاع کنند. آنها ملزم به افزایش قیمت به بالای خط روند نزولی هستند. در این صورت می‌توان گفت که فشار فروش تا حدی کاهش پیدا کرده است. در صورتی که قیمت در بالای فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی بسته شود، شتاب صعودی هم بیشتر خواهد شد. این سطح فیبوناچی روی ۱۷۷.۸ دلار قرار دارد.

در سوی دیگر، اگر قیمت سقوط کند و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش قیمت به حمایت پرقدرت ۱۱۶ دلاری باشیم. این سطح یک سطح پراهیمت به شمار می‌رود و شکسته‌شدن آن راه را برای سقوط تا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۹۰ دلار باز می‌کند.

  • مقاومت‌ها: ۱۷۷.۸
  • حمایت‌ها: ۱۴۱ – ۱۱۶ – ۹۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

با وجود دفاع خریداران در روزهای جمعه و شنبه از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۰.۲۴ دلار، آنها موفق به رساندن قیمت این ارز دیجیتال به بالای این میانگین متحرک نشدند؛ می‌توان گفت که با توجه به شرایط، تقاضا در سطوح بالاتر با کاهشی چشم‌گیر همراه می‌شود. فروشندگان با بهره‌گیری از این شرایط، روز یکشنبه قیمت دوج کوین را به زیر میانگین‌های متحرک رساندند.

نمودار قیمت دوج کوین

اگر خریداران موفق نشوند دوج کوین را به‌سرعت به بالای میانگین‌های متحرک باز گردانند، احتمال کاهش قیمت به ناحیه حمایتی ۰.۲۱ تا ۰.۱۹ دلار وجود دارد. فروشندگان هم برای آن که برتری خود در بازار را حفظ کنند، باید این حمایت‌ها را بشکنند.

در سوی دیگر، اگر قیمت صعود خود را آغاز و به بالای میانگین‌های متحرک برسد، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد از سد خط روند نزولی بگذرند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، حرکت صعودی به‌سمت ۰.۳۲ دلار و پس از آن به ۰.۳۵ دلار آغاز می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۳۲ – ۰.۳۵
  • حمایت‌ها: ۰.۲۱ – ۰.۱۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

پولکادات طی روزها و هفته‌های گذشته، در محدوده‌ای بین ۲۵.۵ تا ۳۸.۷۷ دلار در نوسان بوده است. قیمت پولکادات روز یکشنبه از ۳۷.۴۵ دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد فروشندگان در حال دفاع از مقاومت پیش روی این ارز دیجیتال هستند.

نمودار قیمت پولکادات

میانگین‌های متحرک رفته‌رفته شیبی صعودی پیدا کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران تا حدی نسبت به فروشندگان برتری دارند. بسته‌شدن قیمت در بالای ۳۸.۷۷ دلار، اولین نشانه از شروع دوباره روند صعودی خواهد بود.

هدف الگویی که پس از شکسته‌شدن الگوی مستطیل ایجاد شده است، در ۵۲.۰۴ دلار قرار دارد. به‌علاوه، اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند، این احتمال وجود دارد که طی چند روز آینده هم شاهد نوسانات عرضی پولکادات باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۳۸.۷۷ – ۵۲.۰۴
  • حمایت‌ها: ۲۵.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لونا

قیمت لونا، ارز دیجیتال بومی پروتکل ترا، روز جمعه از ۴۸.۵۶ دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد فروشندگان با قدرت از مقاومت ۵۰ دلاری دفاع می‌کنند. شکست در عبور از این مقاومت، معامله‌گران کوتاه‌مدت را به فکر برداشت سود انداخته است.

نمودار قیمت لونا

لونا روز یکشنبه با سقوط، در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۹.۶۴ دلار بسته شد. تلاش روز گذشته خریداران برای بازپس‌گیری این سطح با فشار فروش گسترده فروشندگان همراه شد؛ این یعنی احساسات حاکم بر بازار منفی شده است و معامله‌گران در رالی‌های کوچک هم اقدام به بستن موقعیت‌های خود می‌کنند.

میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۵.۵۸ دلار، حمایت بعدی است و اگر این سطح شکسته شود، احتمال سقوط تا ۳۲.۵ دلار وجود دارد. در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، می‌توان انتظار داشت که خریداران یک بار دیگر برای عبور از مقاومت پیش رو تلاش کنند.

  • مقاومت‌ها: ۳۸.۷۷ – ۵۲.۰۴
  • حمایت‌ها: ۲۵.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ روز یکشنبه در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شد، ولی خریداران از دست تلاش برای حفظ میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۲۳.۷۶ دلار بر نداشتند. حالا آنها تلاش خواهند کرد تا قیمت را بار دیگر به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۵.۰۵ دلار برسانند.

نمودار قیمت یونی سواپ

در صورت موفقیت آنها، احتمال جهش یونی سواپ تا بالای گردنِ الگوی سر و شانه معکوس وجود دارد. در صورتی که خریداران قیمت را در بالای این مقاومت تثبیت کنند، ممکن است شاهد افزایش شتاب صعودی قیمت باشیم. این اتفاق ممکن است به رالی تا هدف الگو در ۳۶.۹۸ دلار منتهی شود.

در سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه برسانند، احتمال سقوط تا ۲۲ دلار وجود دارد. این سطح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورتی که فروشندگان بتوانند آن را بشکنند، شاهد افزایش فروش و سقوط احتمالی به ۱۸ دلار خواهیم بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۵.۰۵ – ۳۶.۹۸
  • حمایت‌ها: ۲۳.۷۶ – ۲۲ – ۱۸

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *