2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، بیت‌ کوین اس‌وی، لایت کوین، ایاس، بایننس کوین و تزوس برای امروز (۱۵ خرداد) را در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۱ ژوئن با شکستن الگوی مثلث متقارن به سرعت خود را به سطح ۱۰,۳۶۲.۴۲ دلار رساند، اما خریداران موفق به هدایت قیمت تا مقاومت کلیدی ۱۰,۵۰۰ دلار نشدند. این سومین بار است که قیمت از حوالی این مقاومت به سمت پایین چرخیده است. روند صعودی قیمت در هر دو مرتبه‌ گذشته (محدوده‌‌ی نارنجی) پس از رسیدن این سطح معکوس شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

با این حال خریداران طی روز بعد با حمایت از ریزش قیمت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۹,۳۶۲ دلار، اقدام مثبت دیگری انجام دادند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی افزایش فشار خرید در ریزش‌ها است چرا که معامله‌گران صعود قیمت تا سطوح بالاتر را در آینده مدنظر دارند.

با تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر)، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای الگو تلاش خواهند کرد. با شکست مثلث در ۹,۹۰۰ دلار، هدف ۱۰,۵۰۰ دلاری مدنظر قرار خواهد گرفت و در بالای آن یک روند صعودی تثبیت شده آغاز می‌گردد.

با چرخش قیمت از سطوح فعلی و ریزش آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر)، نزول قیمت تا سطح حمایت الگوی مثلث در ۸,۹۰۰ دلار ممکن خواهد بود. حرکت قیمت به زیر این سطح تأثیر منفی بسزایی بر قیمت خواهد گذاشت و می‌تواند آن را تا حمایت ۸,۱۳۰.۵۸ دلار به پایین بکشد. تنها برتری فروشندگان واگرایی منفی در حال شکل‌گیری در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) است.

  • مقاومت‌ها: ۹,۹۰۰ – ۱۰,۳۶۰ – ۱۰,۵۰۰
  • حمایت‌ها: ۹,۳۶۲ – ۸,۹۰۰ – ۸,۱۳۰.۵۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۲ ژوئن به سطح ۲۵۳.۵۵۶ دلار رسید كه هدف الگوی سر و شانه وارونه بوده است. قیمت پس از دیدن این سطح تا ۲۲۵.۸۷۳ دلار به پایین حرکت کرده است. خریداران در ۳ ژوئن با ريزش قيمت تا ۲۲۷.۰۹۷ دلار دوباره به بازار وارد شدند و در حال حاضر در تلاش برای ادامه‌ی روند صعودی هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی اتریوم ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

با صعود قیمت به بالای ۲۵۳.۵۵۶ دلار، جهش آن تا مقاومت سقف کانال صعودی در ۲۶۵ دلار امکان‌پذیر خواهد بود. در مقابل با چرخش قیمت از سطوح فعلی و ریزش آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲۱۹ دلار، روند معکوس خواهد شد. با نقض این حمایت نیز ادامه‌ی ریزش تا میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه (MA ۵۰- خط قرمز در تصویر) در ۲۰۲ دلار ممکن خواهد بود..

  • مقاومت‌ها: ۲۵۳.۵۵۶ – ۲۶۵
  • حمایت‌ها: ۲۱۹ -۲۰۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل در ۱ ژوئن در بالای مقاومت ۰.۲۰۵۷۰ دلار بسته شد كه نشانه‌ای از غلبه‌ی خریداران بر فروشندگان بود. ریزش قیمت طی روز بعد به زیر این سطح نیز از کاهش قدرت خریداران خبر داده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ریپل ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای حفظ قیمت در بالای میانگین‌های متحرک در ۰.۲۰۱۸۵ دلار هستند که اگر در این امر موفق عمل کنند، جهش قیمت تا ناحیه‌ی مقاومتی ۰.۲۳۶۱۲ الی ۰.۲۴۷۷۰ دلار ممکن خواهد بود. در طرف مقابل با پایین آمدن قیمت از این دو میانگین متحرک، اصلاح قیمت تا ۰.۱۹ دلار و سپس ۰.۱۷۳۷۲ دلار ادامه خواهد داشت. معامله‌گران همچنان می‌توانند حد ضرر معاملات خرید خود را در ۰.۱۹ دلار نگه داشته و با تثبیت قیمت در بالای ۰.۲۱۵ دلار آن را به سطوح بالاتر انتقال دهند.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۳۶۱۲ – ۰.۲۴۷۷۰
  • حمایت‌ها: ۰.۲۰۱۸۵ – ۰.۱۹ – ۰.۱۷۳۷۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

قیمت بیت کوین کش در ۲ ژوئن بار ديگر تا سقف اخير قيمتی خود در ۲۵۵.۴۶ دلار صعود کرده است، اما خریداران موفق به تثبیت آن نبوده‌اند. قیمت از ۲۶۹.۱۷ دلار به سمت پایین چرخید و بار دیگر به ناحیه‌ی حمایتی ۲۱۷.۵۵ الی ۲۵۵.۴۶ دلار بازگشته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین کش ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

در وضعیت فعلی قیمت در تلاش برای جهش از میانگین‌های متحرک در ۲۴۰ دلار است. اگر خریداران موفق به هدایت آن به بالای ۲۵۵.۴۶ دلار شوند، انتظار صعود قیمت تا ۲۸۰.۴۷ دلار وجود خواهد داشت. تثبیت قیمت در بالای این سطح نیز به منزله‌ی شروع روند صعودی جدید تا ۳۵۰ دلار خواهد بود.

در مقابل با چرخش قیمت از ۲۵۵.۴۶ دلار و ریزش آن به زیر ۲۳۶ دلار، اصلاح قیمت تا ۲۱۷.۵۵ دلار ادامه خواهد داشت. در زیر این سطح نیز اولین حمایت ۲۰۰ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۵۵.۴۶ – ۲۸۰.۴۷ – ۳۵۰
  • حمایت‌ها: ۲۴۰ – ۲۳۶ – ۲۱۷.۵۵ – ۲۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین اس‌وی

قیمت بیت کوین اس‌وی در چند روز گذشته در نزدیکی سطح ۲۰۰ دلار شناور است. شیب افقی هر دو میانگین متحرک و قرار گرفتن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی سطح میانی خود، نشان از تعادل نسبی بین خریداران و فروشندگان دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین اس‌وی ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

اگر قیمت به بالای سطح ۲۰۹ دلار حرکت کند، تا سطح بالای محدوده در ۲۲۷ دلار صعود خواهد کرد. شکست قیمت در بالای این سطح نیز به منزله‌ی شروع روند صعودی و فرصت خرید خواهد بود. در مقابل با چرخش قیمت و ریزش آن به زیر ۱۸۷ دلار، ادامه‌ی حرکت نزولی قیمت تا ۱۷۰ دلار ممکن خواهد بود. در زیر این سطح نیز شروع روند نزولی جدید محتمل خواهد بود. در سطوح فعلی فرصت معاملاتی قابل اعتباری وجود ندارد.

  • مقاومت‌ها: ۲۰۹ – ۲۲۷
  • حمایت‌ها: ۱۸۷ – ۱۷۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت‌ کوین

قیمت لایت کوين در ۳ ژوئن پس از رسیدن به ۴۹.۹۴۴۵ دلار عقب‌نشینی کرده است. این امر نشان‌ می‌دهد که فروشندگان با قدرت در حال دفاع از ناحیه‌ی مقاومتی ۵۰.۷۸۶۴ الی ۵۲.۲۸۰۳ دلار هستند. اگر فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت از میانگین‌های متحرک در ۴۵ دلار شوند، ریزش قیمت تا ۳۹ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی لایت کوین اس‌وی ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

از طرفی با جهش قیمت از میانگین‌های متحرک، خریداران بار دیگر برای افزایش قیمت به بالای این ناحیه‌ی مقاومتی تلاش خواهند کرد. با این حرکت روند صعودی جدید در قیمت شکل خواهد گرفت و تا هدف ۶۴ دلار رشد خواهد کرد. بنابراین معامله‌گران با تثبیت قیمت در بالای سطح ۵۲.۲۸۰۳ دلار می‌توانند وارد معاملات خرید با حد ضرر ۴۴ دلاری شوند.

  • مقاومت‌ها: ۵۰.۷۸۶۴ – ۵۲.۲۸۰۳ – ۶۴
  • حمایت‌ها: ۴۵ – ۳۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در چند روز گذشته در حال معامله شدن در نزدیکی مقاومت ۱۸.۱۳۷۷ دلار است. این موضوع نشانه‌ی مثبتی است چرا که نشان می‌دهد خریداران برای بستن موقعیت‌های خرید خود در نزدیکی این سطح عجله ندارند. در نهایت می‌توان گفت احتمال شکسته شدن این مقاومت بالا خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی بایننس کوین ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

شیب هر دو میانگین متحرک به تدریج در حال افزایش است و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالاتر از ۵۰ قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران از برتری جزئی برخوردارند. تثبیت قیمت در بالای ۱۸.۱۳۷۷ دلار به معنای شروع روند صعودی جدید تا ۲۱.۵۰ دلار خواهد بود.

در مقابل اگر خریداران موفق به تثبیت قیمت در بالای این سطح نشوند، فروشندگان می‌توانند قیمت را تا ۱۵.۸۰ دلار نیز به پایین بکشند. سطوح حمایت در زیر این سطح به ترتیب ۱۴.۹۵۸۶ و ۱۳.۶۵ دلار خواهند بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۸.۱۳۷۷ – ۲۱.۵۰
  • حمایت‌ها: ۱۵.۸۰ – ۱۴.۹۵۸۶ – ۱۳.۶۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ایاس

خریداران در ۲ ژوئن برای بالا بردن قیمت ایاس از ناحیه‌ی ۲.۳۳۱۴ الی ۲.۸۳۱۹ دلار تلاش کردند، اما قیمت از سطوح بالاتر پس زده شد و بار دیگر به این ناحیه بازگشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی ایاس ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

شیب افقی هر دو میانگین متحرک و قرار گرفتن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی سطح میانی خود، نشان از تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا و ادامه‌ی فاز تحکیم دارد. اولین نشانه‌ی قدرت گرفتن قيمت، حرکت آن به بالای ۲.۸۳۱۹ دلار خواهد بود. با تثبیت قیمت در بالای این سطح، خریداران بار دیگر برای هدایت آن به بالای ۳.۱۱۰۴ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت با ایجاد روند صعودی جدید، فرصت خرید به وجود خواهد آمد.

در مقابل با ریزش قیمت به زیر ۲.۳۳۱۴ دلار، حمایت بعدی در ۱.۵۵۲۴ دلار قرار خواهد گرفت.

  • مقاومت‌ها: ۲.۸۳۱۹ – ۳.۱۱۰۴
  • حمایت‌ها: ۲.۳۳۱۴ – ۱.۵۵۲۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت تزوس

قیمت تزوس در ۲ ژوئن به بالای ناحیه‌ی مقاومت بالاسری ۲.۹۶۳ الی ۳.۰۷۳ دلار و تا ۳.۱۳۸۴ دلار حرکت کرد، اما موفق به تثبیت نشد. در ادامه قیمت به سرعت از این سطح چرخیده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲.۷۹ دلار رفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی تزوس ۴ ژوئن (۱۵ خرداد)

با این حال خریداران از ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک حمایت کرده و با افزایش تقاضا آن را به سمت سطوح بالاتر هل داده‌اند. در وضعیت فعلی خریداران در تلاش برای هدایت قیمت به بالای سطح ۳.۱۳۸۴ دلار هستند. با موفقیت در این امر شروع روند صعودی جدید با هدف ۳.۳۳۶۷ دلار و سپس ۳.۸۰ دلار ممکن خواهد بود. معامله‌گران می‌توانند با تنظیم حد ضرر معاملات در ۲.۵۷ دلار از معاملات خود حفاظت کنند. با تثبیت قیمت در بالای ۳.۱۳۸۴ دلار حد ضرر معاملات را می‌توان به سطوح بالاتر منتقل كرد.

سناريوی نزولی قيمت با چرخش آن از مقاومت بالاسر و ریزش به زیر ۲.۶۰ دلار محقق خواهد شد. سطح حمایت بعدی نیز در ۲.۲۴ دلار قرار دارد.

  • مقاومت‌ها: ۳.۱۳۸۴ – ۳.۳۳۶۷ – ۳.۸۰
  • حمایت‌ها: ۲.۶۰ – ۲.۲۴

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *