1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳۱ اوت (۹ شهریور)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳۱ اوت (۹ شهریور)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳۱ اوت (۹ شهریور)

در ادامه تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، رپیل، دوج کوین، پولکادات، یونی سواپ و لونا را می‌خوانید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

خریداران روز یکشنبه بار دیگر در عبور از سطح ۵۰,۰۰۰ دلاری ناکام ماندند که نشان می‌دهد فروشندگان با قدرت از این مقاومت دفاع می‌کنند. در همان روز شاهد تشکیل الگوی دوجی روی نمودار بودیم. کندل بعدی پس از الگوی دوجی نزولی بود.

نمودار قیمت بیت کوین

شاخص قدرت نسبی (RSI) هم نتوانست به داخل الگوی مثلث متقارن باز گردد؛ این اتفاق نشانه‌ای از ضعف است. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA200) در ۴۶,۰۶۵ دلار برسانند، احتمال سقوط به ۴۲,۴۵۱ دلار وجود دارد.

انتظار می‌رود این سطح به‌عنوان یک حمایت قدرتمند عمل کند. احیای قیمت بیت کوین در این سطح ممکن است به نوسانات عرضی بین ۴۲,۴۵۱ دلار تا ۵۰,۵۰۰ دلار منجر شود. این نوسانات احتمالاً چند روز به طول خواهد انجامید.

شکسته‌شدن و بسته‌شدن قیمت زیر ۴۲,۴۵۱ دلار هم می‌تواند نشانه‌ای از اصلاحی شدیدتر باشد. در این صورت ممکن است قیمت بیت کوین تا ۳۶,۶۷۰ دلار اصلاح شود.

در صورتی که قیمت از سطوح فعلی احیا و در بالای ۵۰,۵۰۰ دلار بسته شود، سناریوی صعودی اعتبارش را از دست می‌دهد. این اتفاق راه را برای رسیدن به ۶۰,۰۰۰ دلار باز می‌کند.

  • مقاومت‌ها: ۵۰,۰۰۰ – ۵۰,۵۰۰ – ۶۰,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۴۶,۰۶۵ – ۴۲,۴۵۱ – ۳۶,۶۷۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم روز یکشنبه بار دیگر از ناحیه مقاومتی ۳,۳۳۵ تا ۳,۳۷۷ دلاری سقوط کرد؛ این یعنی فروشندگان با قدرت از این ناحیه دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت اتریوم

با این حال خریداران تسلیم نشدند. در حال حاضر و با توجه به احیای گسترده روز گذشته از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۳,۱۳۹ دلار، می‌توان گفت که خریداران از این ناحیه دفاع می‌کنند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای مقاومت پیش رو برسانند، این احتمال وجود دارد که اتریوم روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف این روند رسیدن قیمت به ۳,۶۷۰ دلار و پس از آن ۴,۰۰۰ خواهد بود.

در سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، ممکن است شاهد سقوط تا ۳,۰۰۰ دلار باشیم. این همان سطحی است که جهش اخیر از آنجا آغاز شده بود. احیای قیمت از این نقطه آغاز شده بود. اگر اتریوم از این ناحیه روند صعودی تازه ای را آغاز کند، این احتمال وجود دارد که چند روز شاهد نوسانات عرضی بین ۳,۰۰۰ تا ۳,۳۷۷ دلار باشیم.

اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۳,۰۰۰ دلار برسانند و آن را تثبیت کنند، اصلاح بیشتر محتمل خواهد بود. در این صورت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۲,۳۸۹ دلار مقصد بعدی قیمت خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۳,۳۳۵ – ۳,۶۷۰ – ۴,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۳,۱۳۹ – ۳,۰۰۰ – ۲,۳۸۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو روز شنبه از ۲.۹۵ دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد فروشندگان با قدرت از مقاومت ۲.۹۷ دلاری دفاع می‌کنند. یک روز پس از این اتفاق شاهد شکل‌گیری الگوی دوجی روی نمودار بودیم که نشان از بلاتکلیفی معامله‌گران دارد.

نمودار قیمت اتریوم

این بلاتکلیفی دیروز هم با شکل‌گیری الگوی اینساید دی (Inside-day) در بازار دیده شد. اگر فروشندگان بتوانند قیمت کاردانو را به زیر ۲.۷۱ دلار برسانند، احتمال سقوط به ۲.۴۷ دلار که نقطه آغازین جهش است، وجود دارد. احیای قدرتمند از این سطح ممکن است به نوسانات عرضیِ چندروزه بین ۲.۴۷ تا ۲.۹۷ دلار منجر شود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۴۴ دلار شیبی رو به بالا دارد که از برتری خریداران حکایت دارد. از سوی دیگر شاهد شکل‌گیری واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی هستیم که بیانگر تضعیف شتاب قیمت است. شکسته‌شدن ۲.۴۷ دلار و بسته‌شدن آن در زیر این سطح نشانه‌ای از آغاز اصلاحی شدیدتر خواهد بود. در این صورت قیمت کاردانو ممکن است تا ۲.۲ دلار سقوط کند.

خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به بالای مقاومت روانی ۳ دلار برسانند و در آنجا تثبیت کنند. این اتفاق را می‌توان نشانه‌ای از ازسرگیری روند صعودی به حساب آورد.

  • مقاومت‌ها: ۲.۹۵ – ۳
  • حمایت‌ها: ۲.۷۱ – ۲.۴۷ – ۲.۴۴ – ۲.۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

شکست خریداران در رساندن و تثبیت قیمت بایننس کوین در بالای اوج ۵۱۶.۵ دلاری ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) باعث شد تا بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت به فکر برداشت سود بیفتند. پس از این اتفاق قیمت بایننس کوین سقوط کرد و در حال حاضر به ۴۳۳ دلار و محدوده‌ای که جهش قبلی را از آنجا آغاز کرده بود، رسیده است.

نمودار قیمت کاردانو

به نظر می‌رسد که خریداران با قدرت از ناحیه حمایتی بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۴۵ دلار و ۴۳۳ دلار دفاع کنند. احیای قوی قدرت از این ناحیه نشان‌دهنده آن خواهد بود که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و خریداران در حال خرید در کف هستند.

شکسته‌شدن ۵۲۰ دلار و بسته‌شدن در بالای این سطح نشانه‌ای از تداوم روند صعودی خواهد بود. در این صورت احتمال رالی تا ۶۰۰ دلار وجود دارد. در طرف دیگر، اگر قیمت به زیر ۴۳۳ دلار برسد، این احتمال وجود دارد که بایننس کوین تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۳۸۶ دلار سقوط کند.

  • مقاومت‌ها: ۲.۹۵ – ۳
  • حمایت‌ها: ۲.۷۱ – ۲.۴۷ – ۲.۴۴ – ۲.۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل روز جمعه از حمایت ۱.۰۷ دلاری احیا شد ولی خریداران نتوانستند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. این موضوع بیانگر آن است که خبری از تقاضا در سطوح بالاتر نیست. فروشندگان در حال حاضر در تلاشند تا قیمت را به زیر حمایت پراهمیت ۱.۰۷ دلار بکشانند.

نمودار قیمت ریپل

نوسانات قیمت ریپل در چند روزه گذشته باعث تشکیل یک الگوی مثلث نزولی شده است. این الگو با بسته‌شدن قیمت در زیر ۱.۰۵ دلار تکمیل می‌شود. هدف این الگو ۰.۷۵ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۱۰ دلار صاف شده است و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده میانی است؛ این یعنی خریداران در حال از دست دادن کنترل خود در بازار هستند.

در سوی دیگر، اگر قیمت از حمایت ۱.۰۵ دلاری احیا شود و به بالای خط روند نزولی برسد، سناریوی نزولی باطل خواهد شد. شکستن الگوی نزولی یک خبر مثبت تلقی می‌شود. در این صورت ممکن است شاهد صعود تا ۱.۳۵ و پس از آن ۱.۶۶ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۱.۳۵ – ۱.۶۶
  • حمایت‌ها: ۱.۰۷ – ۱.۰۵ – ۰.۷۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

دوج کوین روز جمعه تا مقاومت ۰.۲۹ دلار صعود کرد ولی خریداران نتوانستند قیمت را در بالای این مقاومت تثبیت کنند. قیمت دوج کوین یک روز بعد بار دیگر تا زیر ۰.۲۹ دلار سقوط کرد.

نمودار قیمت دوج کوین

در حال حاضر فروشندگان سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر حمایت پیش رو در ۰.۲۶ دلار برسانند. موفقیت آنها ممکن است به سقوط تا ۰.۲۱ دلار منجر شود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۸ دلار صاف شده است و شاخص قدرت نسبی در محدوده میانی است که نشان می‌دهد بین عرضه و تقاضا توازن برقرار است.

اگر قیمت به بالای خط روند نزولی برسد و تثبیت شود، این توزان به نفع خریداران بر هم خواهد خورد. در این صورت احتمال جهش تا ۰.۳۵ و پس از آن ۰.۴۵ دلار وجود دارد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۹ – ۰.۳۵ – ۰.۴۵
  • حمایت‌ها: ۰.۲۶ – ۰.۲۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

خط روند صعودی قیمت پولکادات به‌عنوان یک مقاومت عمل می‌کند. تلاش‌های خریداران برای عبور از این خط روند در روز جمعه و شنبه با شکست همراه بود که نشان می‌دهد معامله‌‌گران در هر رالی قیمت موقعیت‌های خود را می‌بندند.

نمودار قیمت پولکادات

اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۴.۴۸ دلار برسانند، احتمال افزایش فشار فروش وجود دارد. در این صورت ممکن است شاهد سقوط به حمایت قدرتمند ۱۸ دلاری باشیم. این سقوط بیانگر آن خواهد بود که طی چند روز پس از آن باید انتظار نوسانات عرضی را داشت.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آرام‌آرام در حال صاف‌شدن است و شاخص قدرت نسبی هم فاصله زیادی تا نقطه میانی ندارد که نشان می‌دهد خریداران رفته‌رفته کنترل خود بر بازار را از دست می‌دهند. برای آن که بار دیگر کنترل به دست خریداران بیفتد، آنها باید پولکادات را تا ۲۸.۶ بالا بکشند و در آنجا تثبیت کنند. با این اتفاق الگوی کف وی شکل تکمیل می‌شود. هدف این الگو ۴۶.۸۳ دلار است. در وضعیت فعلی، قیمت در حوالی سطح ۲۸.۶ دلار قرار گرفته است؛ بنابراین می‌توان منتظر واکنش کندل روز جاری به این مقاومت بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۸.۶ – ۴۶.۸۳
  • حمایت‌ها: ۲۴.۴۸ – ۱۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ روز جمعه از حمایت ۲۵ دلاری احیا شد و به بالای میانگین‌های متحرک رسید ولی خریداران موفق به تثبیت قیمت در سطوح بالاتر نشدند؛ این یعنی فروشندگان تسلیم نشده‌اند و در سطوح بالاتر اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ دیروز بار دیگر به زیر میانگین‌های متحرک رسید و فروشندگان به‌دنبال آن هستند که این ارز دیجیتال را به زیر حمایت ۲۵ دلاری برسانند. در این صورت، الگوی مثلث نزولی تکمیل می‌شود. هدف این الگو ۱۸.۷۴ دلار است.

به‌علاوه، اگر قیمت از حمایت ۲۵ دلاری احیا شود و به بالای خط روند برسد، می‌توان انتظار جهش تا ۳۰ دلار را داشت. خریداران تلاش خواهند کرد یونی سواپ را به بالای مقاومت برسانند و یک روند صعودی تازه را آغاز کنند.

  • مقاومت‌ها: ۳۰
  • حمایت‌ها: ۲۵ – ۱۸.۷۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لونا

لونا، توکن بومی پروتکل ترا، روز یکشنبه توانست اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کند، ولی معامله‌گران از این فرصت برای برداشت سود استفاده کردند. دیروز هم شاهد سقوط قیمت بودیم ولی قیمت لونا از ۳۲ دلار احیا شد که نشان می‌دهد خریداران مقاومت قبلی را به حمایت تبدیل کرده‌اند.

نمودار قیمت لونا

خریداران در حال حاضر به‌دنبال رساندن قیمت به بالای اوج ۳۶.۸۹ دلاری هستند. در صورت موفقیت آنها، قیمت لونا می‌تواند یک روند صعودی تازه‌ای را آغاز کند. ۴۳ و ۵۰ دلار اهداف این روند صعودی خواهند بود.

در سوی دیگر، اگر قیمت از ۳۶.۸۹ دلاری سقوط کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا لونا را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۷.۲۳ دلار پایین بکشند.

احیای قیمت از این سطح بیانگر احساسات مثبت حاکم بر بازار است و معامله‌گران در هر کف اقدام به خرید می‌کنند. خریداران در این صورت تلاش می‌کنند روند صعودی را تداوم ببخشند. فروشندگان هم به‌دنبال تثبیت قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند تا شتاب صعودی را کم کنند.

  • مقاومت‌ها: ۳۶.۸۹ – ۴۳ – ۵۰
  • حمایت‌ها: ۲۷.۲۳

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *